مطالب آموزشی

ایده های طراحی اتاق مهمان

اتاق مهمان

اتاق مهمان امروزه در بیشتر خانه ها رایج است. با توجه به استفاده خاص از فضا برای فعالیت های مختلف خانه شما، کمبود دیوار یا محدوده، ایده های طراحی هوشمندانه و عمدتا ساخت آپارتمان، مهمانان باید فضای خاص خود را برای استراحت داشته باشند.

بنابراین اتاق های مهمان به طور فزاینده ای خوب فکر شده و فضاهایی را در کنار هم قرار داده اند. ایده های طراحی اتاق مهمان صمیمیت و جذابیت خانه را با تمام امکانات رفاهی یک هتل ترکیب می کند. کنار هم قرار دادن یک اتاق اتفاقی، هدف از داشتن اتاق مهمان را از بین می برد و بنابراین باید پس از تفکر دقیق انجام شود.

جزئیاتی که وارد اتاق مهمان می شوند

برای شروع طراحی اتاق مهمان، در نظر گرفتن راحتی های اساسی یک مسافر خسته از سفر مهم است. اصول اولیه مورد نیاز یک تختخواب مجلل یا راحت، یک میز کوچک برای نگهداری کتاب، قلم ، کامپیوتر و سایر وسایل نقلیه، صندلی، شارژر تلفن و لوازم آرایش است. اتاق خواب مهمان فضایی است که فقط در زمانهای خاصی اشغال می شود و بنابراین دکوراسیون و طراحی اتاق را می توان اغلب با آن بازی کرد. کاری که انجام آن در یک فضای شخصی به راحتی امکان پذیر نیست. اگرچه طرحی برای طراحی اتاق مهمان باید در نظر گرفته شود، اما در زیر چند مورد را توضیح داده ایم. انتخاب کنید و آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید، چند گزینه را ادغام کنید، موارد مورد علاقه خود را با یکدیگر مقایسه کنید ، با عناصر بازی کنید و از اتاق مهمان خود به عنوان یک پالت خالی برای آزمایش طراحی خانه استفاده کنید.

یک تخت راحت: با خیال راحت استراحت کنید!

تخت خواب ها مهم ترین مبلمان در اتاق مهمان هستند، زیرا بیشتر از آن ها استفاده می شود. در ابتدا خرید یک تخت خواب ملکه یا کینگ با یک تخت خواب راحت و راحت را در نظر بگیرید. این قطعه واحد می تواند یک نعمت باشد، به ویژه با توجه به این که مهمانان شما ممکن است بخواهند در اطراف خود استراحت کنند و هنگام استراحت در مقابل میز به موسیقی گوش دهند یا کار کنند. آسایش کلیدی است و از محل استراحت آغاز می شود.

اتاق مهمان

بهره گیری از قدرت آثار هنری

برخلاف بقیه خانه ، اتاق خواب مهمان می تواند نمایشی از هنر باشد، اثری از تأثیرات مختلف، مجموعه ای از عکس ها یا اشکال هنری. دیوارها یک سطح خالی هستند که می توانند اتاق را در هنگام تزئین با تأثیرات هنری بالا ببرند، چیزی که در غیر این صورت ممکن است برای بقیه خانه شما نیاز به برنامه ریزی دقیق داشته باشد. سرزندگی را بالا ببرید!

مطلب مرتبط  تحول در دکوراسیون با انواع لوستر وارداتی جدید 2024

ایجاد حریم خصوصی

ممکن است در یک اتاق کوچک مهمان ناحیه جداگانه ای برای تعویض و لباس پوشیدن امکان پذیر نباشد، بنابراین یک محل موقت در نزدیکی کمد لباس نیز می تواند به خوبی کار کند. از یک جداکننده یا پرده اتاق استفاده کنید و دکوراسیونی جالب برای تزئین فضا اضافه کنید.

طبیعت را به اتاق مهمان خود دعوت کنید!

شادی و گرما دو حالت دهنده فوری روحیه هستند و سرسبزی هر دو را انجام می دهد. با پنجره های بزرگ فرانسوی و فضاهای باز، آوردن یک باغچه به داخل خانه با قرار دادن گلدان های رومیزی، گلدان های بزرگ پنجره ای و کوهنوردان/ نرده ها در فضاهای باز آسان است. رنگ سبز روحیه بخش است و به تزئین کمی در اتاق مهمان نیاز دارد.

مبلمان راحتی و نور پردازی شان

نورپردازی نقش مهمی در تغییر ظاهر فضا از ساده به لوکس دارد. نورپردازی پنهان، دیوارکوب ها، چراغ های گرم روی گوشه های پنهان، گرما و نکات برجسته جالبی را به ارمغان می آورد و اتاق را جذاب تر می کند.

آینه

آینه های بزرگی که روی کمد قرار گرفته اند حس بزرگی فضا را نشان می دهند. حتی اگر مهمانان شما در یک اتاق محدود باشند، فضا بازتر خواهد بود و کلاستروفوبیک نیست.

فریم های تقسیم شده در اتاق مهمان

پارتیشن های چوبی یا فلزی مشبک برجسته ای جالب به اتاق مهمان می بخشد. می توان آن ها را جابجا کرد و اتاق را برای استفاده آسان و دسترسی به کارهای مختلف به قسمت های کوچک تر تقسیم کرد.

کمد لباس

استفاده از کمد دیواری یا جالباسی در اتاق مهمان ضروری است. علاوه بر ذخیره سازی لباس، آنها به مهمانان کمک می کنند تا چیزهای مختلف را قرار دهند. کمد لباس های چوبی تا فلزی، کمد های براق تا مات. صرف نظر از پایان کار، آنچه مهم است راحتی مهمان است و اینکه آیا آنها از فضا به بهترین نحو استفاده می کنند.

نمای بالکن

طراحی اتاق های میهمان با بالکن های کوچک یا افزودن صندلی های پنجره باعث می شود اتاق باز و هوا شود، کمی نور و نسیم وارد شود. به جای کلاستروفوبیک، این ها فضا را برای کار و تفکر آرام فراهم می کنند. طراحی اتاق های مهمان قوانین خاص خود را دارد و نمی تواند از الگوی مشابهی که برای سایر اتاق های خانه طراحی شده پیروی کند. هنگام بررسی آن ها باید چند نکته را در نظر داشت.

مطلب مرتبط  مبلمان دهه 90

از یک پالت رنگی خنثی استفاده کنید

اتاق خواب مهمان اغلب توسط خانواده بزرگ در همه گروه های سنی اشغال می شود. اینها ممکن است فرزندان کوچک، والدین بزرگتر و خانواده بزرگ باشند. حفظ پالت رنگ خنثی یا رنگ پاستلی باعث می شود تا همه بتوانند به طور یکپارچه با فضا سازگار شوند. این همچنین زمینه ای را ایجاد می کند که بر اساس آن می توان مبلمان و اثاثیه را بر اساس نیازهای خاص افراد جابجا و تراز کرد. اتاق های مهمان را می توان جدا و مجزا کرد ، به ویژه اگر کنتراست رنگ ها و طرح ها از بقیه خانه شدید باشد. انتقال اتاق ها با جداکننده های نیمه دیواری، نیمکت های داخلی، مبلمان یا پرده درها باعث می شود که حرکت یکپارچه از یک اتاق به اتاق دیگر آسان تر شود.

اتاق مهمان

به سبک اتاق مینیمالیسم بچسبید!

اتاقهای مهمانان نباید محل دفن مبلمان یا لوازم جانبی استفاده نشده، سنگین و پر از وسایل دور ریختنی باشد. مینیمالیسم هنگام طراحی چنین اتاق هایی کلیدی است، به خصوص اینکه رعایت موارد ضروری به جای وسایل اضافی حجیم، آن را جذاب تر می کند. یک گوشه داخلی در بالای محل خواب، فضای صندوق عقب در زیر تخت و سایر مبلمان چند منظوره بهینه سازی چنین فضاهایی کمک می کند. همچنین ظرافت راحتی را به آن اضافه می کند. پس به مینیمالیسم پایبند باشید.

هر اینچ از فضا را بهینه کنید

هرچند این امر در نقطه فوق متناقض به نظر برسد، اما بسیار ضروری است، به ویژه اینکه همه چیز باید در کمترین حد ممکن در اختیار مهمانان شما قرار گیرد. فضا را با وسایل ضروری پر کنید که نیازی به میهمان شما ندارد تا در خارج از اتاق خود به جستجوی آن بپردازد. این ممکن است مورد استفاده آنها برای یک فضای کاری یا حتی یک منطقه پاتوق باشد.

از پتانسیل دکوراسیون دیوار هوشمندانه استفاده کنید

با توجه به اینکه بقیه خانه شما توسط میزها، قفسه ها و وسایل روشنایی اشغال شده است، یک راه عالی برای بهینه سازی فضا در اتاق مهمان این است که آنها را روی دیوارها قرار دهید. نورپردازی داخلی سرپوشیده، شمشیرهای دیواری، قفسه های کتاب و وسایل آویز باعث می شود که کف اتاق را از بین ببرید و فضای اتاق را افزایش دهید.

مطلب مرتبط  طراحی مبلمان اتاق نشیمن

تا جایی که امکان دارد شیشه را انتخاب کنید

خصوصی نگه داشتن اتاق مهمان و در عین حال امکان حرکت آسان را می توان با روکش شیشه ای مات انجام داد. درهای بالکن، جداکننده های دیوار از این جنس حریم خصوصی را حفظ می کنند در حالی که هنوز حرکت بدون درز فضا را تضمین می کنند.

ایده های طراحی اتاق مهمان

سخن پایانی چشمه نور

اتاق های مهمان اتاق های خاصی هستند که بوم عالی برای بازی با آنها وجود دارد، به ویژه هنگامی که انواع ایده های طراحی و دکور را در نظر بگیرید. یک قانون کلی این است که اطمینان حاصل کنید که محیط راحتی و گرما با ایده های عالی طراحی داخلی حفظ می شود و باعث می شود مهمان شما احساس کند در خانه است. به قول هندی ها سنگ بنای فرهنگ هندی به این معنی است که مهمانان ما باید از اقامتی راحت در کنار ما مطمئن باشند. مهمانان برای مدتی کوتاه وارد خانه های ما می شوند، اما با آغوش باز و قلب استقبال می شوند. وقتی آنها با خوشحالی، شادابی و لبخند از آنجا خارج می شوند، این کار به خوبی انجام شده است. اولین قدم برای این کار دادن اتاق مهمان به خوبی طراحی شده و راحت است.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید