مطالب آموزشی

انواع مواد اولیه در ساخت میز عسلی

اگر به دنبال نظم بخشیدن به منزلتان هستید و یا می خواهید تغییراتی را درمورد دکوراسیون منزلتان ایجاد کنید ولی بودجه ی زیادی ندارید به سراغ خریدن یک میزعسلی زیبا بروید. میزهای عسلی ، میزهایی با ابعاد کوچک هستند  که به اندازه بازوان مبل ارتفاع دارند. از میز های عسلی می توان برای مصارف مختلفی استفاده کرد برای مثال می توان برای پذیرایی ، قرار دادن گلدان ، ساعت و حتی کاب و لب تاب نیز استفاده کرد.

در این مقاله می خواهیم باهم بررسی کنیم که به طور رایج برای تولید میز های عسلی از چه متریالی استفاده می شود. با ما همراه باشید .

همان طور می دانیم یک میز عسلی بسته به مدل آن دارای قسمت های متنوعی است که هر کدام بسته به سبک و طرح میز عسلی دارای جنس های مختلفی می باشد. به طور معمول یک میز عسلی از پایه ها ، بدنه و صفحه تشکیل شده است.

پایه های میزعسلی

پایه ها در هرنوع میز چه عسلی ، جلو مبلی و… مهم ترین بخش به حساب می آیند چرا که کل وزن میز بر روی این قسمت است . بنابراین جنس و ساخت و متریال به کار رفته برای این قسمت حائز اهمیت می باشد. پایه می تواند به میز جداگانه وصل شود و یا از خود میز باشد یعنی ازابتدا متصل به صفحه باشد. با توجه به اهمیت پایه در میز ، امروز انواع مختلفی از پایه برای میز ها در بازار موجود می باشد.  جنس پایه های به کار رفته در میز عسلی می تواند چوبی ، فلزی ، ام دی اف و.. باشد که بسته به نوع صفحه ی خود می توانید از آن ها استفاده کنید . در این جا باهم چند مدل از رایج ترین پایه ها را بررسی می کنیم .

مطلب مرتبط  کاربرد میز عسلی

پایه ی میزعسلی شیشه ای

میزهای عسلی شیشه ای از زیباترین و بروز ترین میز های عسلی موجود در بازار می باشند. برای تولید میز های عسلی شیشه ای، به علت شیشه ای که در آن به کار رفته است امکان سوراخ کردن شیشه و پیچ کردن پایه وجود ندارد . از نوع خاصی پایه که دارای فلنج است و با چسب یووی به شیشه متصل می شود، استفاده می کنند.

پایه میز عسلی شیشه ای

پایه میزهای عسلی چوبی

میزعسلی چوبی یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین میز های عسلی در خانه ی ما ایرانیان می باشد . برای میز های عسلی چوبی و یا م دی اف از پایه هایی چوبی و گاها فلزی که بدنه ی چوبی دارد استفاده می شود تا بتواند وزن چوب و یا ام دی اف به کار رفته را تحمل کند. بهتر است این پایه ها به صفحه پیچ شوند تا چسبانده شوند چرا که این میز ها معمولا زیاد جابه جا می شوند و ممکن است در اثر جابه جایی زیاد و یا گذاشتن اجسام سنگین این پایه ها از بدنه یا صفحه جدا شوند .

پایه میزعسلی چوبی

پایه میزعسلی تاشو

برای این نوع از میز های عسلی از پایه های خاص که قابلیت تا شدن را دارند استفاده می شود .

پایه میزعسلی تاشو

صفحه ی میزعسلی

بسته به سبک و طرح به کار رفته برای تولید ، میز عسلی دارای انواع صفحه می باشند .

صفحه ی به کاررفته ممکن است به جنس شیشه با طرح ها ی متنوعی باشد یا به جنس ام دی اف و چوب  یا حتی سنگ باشد . باتوجه به نوع جنس و طرح صفحه ی به کاررفته در میز عسلی ، پایه ی مناسب آن نیز تغییر می کند .

مطلب مرتبط  مزایای لامپ های LED برای لوستر کریستالی

هریک از میز های عسلی باتوجه به متریالی که در آن ها استفاده می شود متناسب با یک سبک دکوراسیون می باشد. برای مثال از میز های عسلی شیشه ی به علت این که شیشه قبلیت عبور نور را دارد در خانه هایی با متراژ کوچک بیشتر استفاده می شود و مناسب همه نوع سبک های دکوراسیونی می باشد.

 از میز های عسلی صفحه سنگ معمولا در دکوراسیون مدرن ، روستیک و صنعتی بیشتر استفاده می شود.

صفحه میز عسلی

میز های عسلی چوبی را می توان به زیبایی با دکوراسیون های کلاسیک ، سلطنتی ، روستیک و حتی مدرن نیز ست کرد . لازم به ذکر است میز عسلی چوبی به علت چوب به کار رفته در آن دارای قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر می باشد . اگر شما دوست دارید یک میز چوبی داشته باشید می توانید به جای چوب به سراغ میز های ام دی اف بروید که دارای طرح های متنوع است و قیمت مناسب تری نیز دارد .

امیدورم مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد . همچنین شما می توانید با مراجعه به وب سایت ما انواع میز عسلی با طراحی خاص و منحصر به فرد و درعین حال دارای کیفیتی باورنکردنی را مشاهده کرده و در صورت پسند با اطمینان خاطر خرید نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید