مطالب آموزشی

انواع مدل ها و جدیدترین نمونه های به روز مبل تختخواب شو

از آن جا که امروزه مبلمان یکی از عناصر جدایی ناپذیر و مهم فضای پذیرایی به حساب می  آیند و پذیرایی تنها محل از خانه است که افراد خانواده ساعت های زیادی را در آنجا میگذرانند ٬ راحتی و استراحت برایشان در این فضا اولویت دارد به همین منظور امروزه افراد زیادی به خریدن و استفاده از مبلمان راحتی به خصوص به علت داشتن زندگی آپارتمانی و فضای کم به مبل های تختخواب شو روی آورده اند که نتها نیاز مبلمان آنها را برطرف می کند و بلکه کارایی تخت شدن رانیزدارد و دارای قیمت به صرفه ای نیز می باشد .

انواع مبل تختخواب شو

مبل تختخوابشو کامل

مبل تختخواب شو کامل

این مدل از مبل ها معمولا در تعداد دو کاناپه ی سه نفره و دو مبل تکی طراحی می شوند . و پشتی کاناپه قابلیت چرخش نود درجه را با هل دادن و فشار آوردن به آن دارد و تخت دو نفره را ایجاد می کند . صندلی های تکی این قابلیت را ندارند.

مبل تختخواب شو مکانیزم

در این نوع مبل ها چرخش نود درجه ی پشت حذف شده است و در کلاف پشتی مبل ریل قرار میگیرد و با کمی هل به سمت عقب به تخت تبدیل می شود و بیشتر  در جلوی تلویزیون کاربرد دارد.

مبل تختخواب شو مکانیزم

مبل تختخواب شو یک نفره

این مدل مبل ها را میتوان به صورت ست یا فقط تکی استفاده کرد و برای استراحت و ریلکس کردن در کنار پذیرایی با دیگر وسایل و مبلمان ست کرد و از آن استفاده کرد . این تایپ مبل به صورت کشویی باز و بسته می شود و دارای ریل است و با پایین کشیدن آن باز می شود .

مطلب مرتبط  لوسترمناسب ویلا

همچنین می توان از این مدل به عنوان تخت یک نفره در فضای اتاق خواب که کوچک است و کارایی دیگری جز اتاق خواب بودن دارد مثلا اتاق کار نیز هست استفاده کرد چرا که با جمع شدن علاوه بر زیاد کردن فضای  شما ٬ نیاز محل نشستن شما را نیز حل می کند .

مبل تخت خوابشو طبی

مبل تختخواب شو طبی

در این تایپ از کاناپه ها از تشک های طبی استفاده می شود و مناسب برای افرادی است که دارای کمر درد هستند . این مبل ها نیز با کشیدن پایین مبل باز شده و به صورت ریلی تبدیل به تخت می شوند . بسیار مناسب افراد مسن می باشند .

مبل تختخواب شو کشویی

این مدل به گونه ای است که تخت آن به صورت کشو در زیر مبل جمع می شود و به راحتی جای کافی برای قرار دادن بالشت و رو انداز را دارا می باشد.

مل تختخواب شو ریل دار

این مدل به صورت کشو طراحی شده است و قابلیت و باز و بسته ی راحتی دارد . دارای ریل هایی است که آن را تا می کند و می توان با کشیدن قسمت پایینی کاناپه آن را باز کرد .

کاناپه نیمه تختخواب شو

کاناپه نیمه تختخواب شو
کاناپه نیمه تختخواب شو

 کاناپه ی نیمه تخواب شو ی چشمه ی نور این کاناپه به طور کامل تخواب نمی شود و بیشتر جنبه ی استراحت را دارد و دارای پایه ی گردان و جنس روکش پارچه ای می باشد بیشتر برای اتاق های کار یا صندلی های میز هایی که مدت زیادی رو ی آن کار میکنند می خورد و همچنین می توان آن را یک گوشه ی دنج پذیرایی نیز قرار داد .

مطلب مرتبط  راهنمای اتصال لوستر به اپلیکیشن موبایل

کاناپه کتابی

مبل تختخواب شو کتابی

این نوع از مبل چشمه نور به گونه ای طراحی شده است که کتابی باز و بسته می شود و دارای پایه های فلزی چسب زده شده به اسکلت می باشد همچنین دارای اسکلت فلزی است .

کاناپه تخت شو دو طبقه

مبل تختخواب شو دو طبقه

برخی از این کاناپه ها مانند آنچه که در تصویر بالا می بینید قابلیت تخت دو طبقه شدن را دارا می باشند . برای انتخاب این کاناپه ها به این نکته توجه کنید که اسکلت کاناپه توانیی این کا را داشته باشد . در این کاناپه ها پشتی تخت بالایی را تشکیل می دهد و نشیمنگاه تخت پایینی .

کاناپه بدون پایه

مبل تختخواب شو بدون پایه

این کاناپه پایه ندارد و مانند تشک باز و بسته میشود و دیگر نگرانی اینکه آیا پایه ها توانایی تحمل وزن شما را دارند یا نه را برطرف کرده ولی در این کاناپه ها قطر و پوف تشک مهم است. در هنگام خرید حتما از فروشنده سوال کنید که چقدر قابلیت ماندگاری دارد و آیا تشک آن جدا در بازار موجود است یا نه .

کاناپه ساده

مبل تختخواب شو ساده

این مدل از کاناپه ها بسیار ساده طراحی شده اند و به راحتی می توان آن ها را باز و بسته کرد و بسیارکم جا هسنتد و برای شما کار تشک را به خوبی انجام می دهند .

مبل تختخواب شو ال شکل

مبل تختخواب شو ال شکل

بعضی از این مبل ها به صورت ال طراحی شده اند و دیگر قسمت تخواب آن ها جزوی از مبل تلقی می شود و نیازی به باز و بسته شدن ندارد .

و در آخر باید گفت علاوه در نظر گرفتن سلیقه و راحتی به هنگام خریدن این تایپ از مبل ها به این نکات که فوم و تشک قطرش کم نشود به مرور زمان و مقاومت تخته زیری و پایه ها و جنس پارچه نیز توجه فرمایید تا از انتخاب و خرید خود رضایت کافی را داشته باشید .

مطلب مرتبط  3 کاربرد آباژور رومیزی در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید