مطالب آموزشی

انواع مدل آباژور پذیرایی جدید ۲۰۲۳

انواع مدل آباژور پذیرایی جدید 2023

با خرید آباژور پذیرایی جدید و شیک، چه آباژور رومیزی و چه انواع آباژور ایستاده، دکوراسیون و نورپردازی خانه خود را جذاب تر کنید. آباژورها از وسایلی هستند که از گذشته تا به امروز در دکوراسیون سالن پذیرایی و اتاق نشیمن استفاده می شوند. برای انتخاب بهترین مدل آباژور برای اتاق پذیرایی خود، در این مقاله از وبلاگ چشمه نور ما را همراهی کنید.

انتخاب مدل آباژور اتاق پذیرایی

آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

آباژوری که برای اتاق پذیرایی انتخاب می شود، باید علاوه بر هماهنگ بودن با سبک دکوراسیون، با سایر وسایل هارمونی داشته باشد. در حال حاضر مدل های زیادی از آباژور پذیرایی جدید در بازار لوازم روشنایی موجود است و شما می توانید به راحتی سبک و مدل مورد نظر را انتخاب کنید. آباژوری که در اتاق پذیرایی استفاده می شود، فقط جنبه تزیینی ندارد و باید مکمل نور لوستر باشد.

آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

آشنایی با مدل های آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

آباژورها از نظر طرح و مدل دارای تنوع بالایی هستند و برای انواع دکوراسیون به سبک های مدرن و کلاسیک طراحی می شوند. در ادامه جدیدترین و پرفروش ترین مدل های آباژور پذیرایی را معرفی می کنیم.

  • آباژور ایستاده سه پایه: این آباژور یکی از پرفروش ترین آباژور پذیرایی جدید است و پایه های آن قابلیت تنظیم دارند. این مدل آباژور به خاطر وجود سه پایه، ظاهری ساده و شیک دارد.
  • آباژور ایستاده تک پایه مخروطی شکل: این آباژور گزینه مناسبی برای ایجاد نورپردازی ملایم و متمرکز است. اگر می خواهید فضای سالن پذیرایی شما خلوت دیده شود، این آباژور بهترین انتخاب است.
  • آباژور خمیده: این مدل یکی از انواع آباژورهای پایه بلند است که دارای میله ای بلند و خمیده است و شید به سر آن متصل می شود. این آباژور که جزء آباژورهای پذیرایی جدید محسوب می شود، خیلی شیک و پرفروش است.
  • آباژور ایستاده تمام کریستالی: آباژور تمام کریستال از آباژورهای لوکس است و بیشتر برای دکوراسیون به سبک کلاسیک مناسب است. کلاهک این آباژور از کریستال های با کیفیت ساخته شده است و به سادگی با لوسترهای کریستالی هماهنگ می شود.
  • آباژور استند دار: این آباژور جدید، بسیار شیک و زیبا و در عین حال کاربردی است. این آباژور پذیرایی جدید، علاوه بر ایجاد نورپردازی وسیله ای برای قرار دادن انواع وسایل دکوراتیو سبک است. آباژور استند دار برای انواع دوراسیون مدرن و کلاسیک مدرن مناسب است.
آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

مقاله پیشنهادی: ۴۰ مدل آباژور خاص که خانه شما را منحصر بفرد میکند

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر برای منزل 1402

آباژور رومیزی برای اتاق نشیمن

آباژور رومیزی پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

آباژور رومیزی پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

یکی از چالش برانگیز ترین انتخاب ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی انتخاب یک آباژور رومیزی مناسب است. آباژورها می‌توانند جزئی از دکوراسیون منزل شما باشند و همچنین نور مناسبی را ایجاد کنند که محیطی آرامش‌بخش و دلنشین فراهم می‌کند. برای انتخاب یک آباژور رومیزی مناسب برای اتاق نشیمن خود، به چند نکته توجه کنید:

  1. اندازه و ابعاد: ابتدا محل قرارگیری آباژور را تعیین کنید و سپس اندازه‌ی مناسب آباژور را مشخص کنید. حتماً از اندازه‌هایی استفاده کنید که با محیط اطراف سازگار باشد و نه بزرگتر یا کوچکتر از اندازه‌ی لازم.
  2. استایل و طرح: استایل آباژور را بر اساس دکوراسیون کلی اتاق انتخاب کنید. آباژورها با اشکال و طرح‌های مختلفی مانند کلاسیک، مدرن، رترو و … موجود هستند. انتخاب استایلی که با سلیقه‌ی شما و دیگر عناصر دکوراسیون اتاق سازگاری داشته باشد، به زیبایی و هماهنگی بیشتر کمک می‌کند.
  3. جنس آباژور: آباژورها از مواد مختلفی مانند شیشه، پارچه، فلز و چوب ساخته می‌شوند. انتخاب جنس آباژور نیز بسته به سلیقه و دکوراسیون اتاق متفاوت است.
  4. نوردهی: مقدار نوری که آباژور ایجاد می‌کند نیز حائز اهمیت است. اگر نیاز به نور محیط نشیمن شما زیاد است، از آباژوری با سایز و شفافیت مناسب استفاده کنید تا نور کافی در اطراف آن پخش شود.
  5. انرژی مصرفی: آباژورهای LED و ال‌ای‌دی معمولاً از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر هستند. این نوع آباژورها به صرفه‌تر و کم‌هزینه‌تر هستند و می‌توانند در طولانی مدت نور مناسبی را فراهم کنند.

در نهایت، بهتر است قبل از خرید آباژور، ابتدا اندازه‌گیری دقیق محل قرارگیری، بررسی استایل و طرح‌های مختلف و مقایسه قیمت‌ها انجام شود تا بهترین آباژور متناسب با نیازها و سلیقه‌ی شما انتخاب شود.

آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

اهمیت متناسب بودن لوستر با آباژور در دکوراسیون

تناسب داشتن لوستر با آباژور موجب زیباتر شدن و ایجاد هارمونی در دکوراسیون می شود. برای ست کردن آباژور پذیرایی جدید با لوستر پذیرایی، انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد. مهم ترین نکته در انتخاب لوستر و آباژور برای سالن پذیرایی، در نظر گرفتن سبک دکوراسیون است.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره لوستر روستیک دارکار

متناسب بودن لوستر با آباژور در دکوراسیون اتاق، بسیار مهم است و به طراحی زیبا و هماهنگی مناسب دکوراسیون کمک می‌کند. هماهنگی در انتخاب این دو عنصر نورپردازی باعث می‌شود که دکوراسیون اتاق به صورت کامل و همگون ظاهر شود و اجازه می‌دهد که نور مناسبی در اتاق ایجاد شود.

هماهنگی آباژور با لوستر در دکوراسیون

هماهنگی آباژور با لوستر در دکوراسیون

در ادامه، به برخی از دلایل مهم اهمیت متناسب بودن لوستر و آباژور در دکوراسیون اتاق اشاره می‌کنم:

  • هماهنگی ظاهری: لوستر و آباژور باید از نظر طرح و استایل با یکدیگر همخوانی داشته باشند. اگر دکوراسیون اتاق با الگوها و رنگ‌های خاصی طراحی شده است، لوستر و آباژور باید به طور همسان با دیگر اجزای دکوراسیون در نظر گرفته شوند تا یک پیوستگی ظاهری در اتاق ایجاد شود.
  • نورپردازی مناسب: هماهنگی بین لوستر و آباژور به نورپردازی مناسب در اتاق کمک می‌کند. معمولاً لوستر‌ها نور پراکنده‌ای به سراسر اتاق ایجاد می‌کنند و آباژورها می‌توانند نوری محدودتر و معطرتر را به یک نقطه خاص تمرکز کنند. با هماهنگی مناسب، می‌توانید نور محیط اطراف را تنظیم کرده و به تأثیر گذاری بر روی حس و حال اتاق کمک کنید.
  • مقیاس و اندازه‌گیری: حتماً ابعاد و مقیاس لوستر و آباژور با اندازه اتاق همخوانی داشته باشند. اگر اتاق کوچک است و لوستر بسیار بزرگ است یا آباژور بسیار کوچک، این می‌تواند منطقه‌ی نورپردازی غیرمتناسبی ایجاد کند و برعکس.
  • سلیقه شخصی: هماهنگی بین لوستر و آباژور به سلیقه شخصی شما و سبک دلخواهتان بستگی دارد. انتخاب لوستر و آباژوری که با سلیقه‌ی شما همخوانی داشته باشد، باعث خشنودی و رضایت شما از دکوراسیون اتاق می‌شود.
مطلب مرتبط  ۱۲ ترکیب رنگ مبل که می توانید چشم بسته به آن ها اعتماد کنید!

به طور کلی، هماهنگی میان لوستر و آباژور در دکوراسیون اتاق، بهبود ظاهری اتاق و ایجاد نور مناسب را به همراه دارد. پیشنهاد می‌شود قبل از خرید هر یک از این دو عنصر، به دقت برنامه‌ریزی کنید و از هماهنگی آنها با دیگر اجزای دکوراسیون اتاق اطمینان حاصل کنید.

آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

آباژور ایستاده پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

جمع بندی

آباژور وسیله ای شیک و تزیینی است که علاوه بر نورپردازی موجب زیبا شدن دکوراسیون خانه می شود. آباژور پذیرایی جدید  را می توانید در رنگ ها و سبک های مختلف با توجه به دکوراسیون خود، تهیه کنید.

نکته مهم این است که هنگام انتخاب آباژور، سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید و از آن لذت ببرید. همچنین، توجه به کیفیت ساخت و مناسب بودن نوردهی آباژور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای خرید جدید ترین و شیک ترین مدل های آباژور پذیرایی از فروشگاه چشمه نور دیدن کنید تا آباژور مورد نظر خود را پیدا کنید.

آباژور پذیرایی جدید

آباژور پذیرایی جدید

سوالات متداول در مورد آباژور پذیرایی

برای انواع آباژور پذیرایی چه مدل لامپی مناسب است؟

برای آباژورهایی با شیدهای مکعب و مستطیل، لامپ های باریک و بلند مناسب هستند. در صورتی که برای شیدهای عریض بهتر است از لامپ های بیضی و گرد استفاده کنید.

مهم ترین نکته در خرید آباژور برای سالن پذیرایی چیست؟

در هنگام خرید آباژور پذیرایی جدید باید به هماهنگی رنگ و مدل آن با سایر وسایل تاق پذیرایی دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید