مطالب آموزشی

انواع لوستر سقفی کریستالی+۱۰ مدل

انواع لوستر سقفی کریستالی

برای انتخاب و خرید بهترین لوستر سقفی کریستالی باید با انواع و کاربرد آن آشنا شد. امروزه باتوجه به اینکه اکثر خانه ها دارای سقف هایی کوتاه شده اند .کاربرد لوستر های کریستال سقفی بیشتر از هرموقع دیگر به چشم می آید .بدین منظور می خواهیم در این مقاله انواع لوستر های کریستالی را بررسی کنیم :

سبک های مختلف لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی مدرن

لوستر سقفی کریستالی مدرن

لوسترهای سقفی کریستالی یک افزودنی زیبا و جاودانه برای هر خانه ای هستند. آنها از نظر طراحی همه کاره هستند و در سبک ها و انواع مختلفی وجود دارند. در اینجا تعدادی از محبوب ترین انواع لوستر سقفی کریستالی آورده شده است:

  • لوسترهای کریستالی سنتی: این لوسترها با طرح های کریستالی کلاسیک ساخته می شوند و اغلب در اتاق های غذاخوری رسمی، سالن های رقص و سالن های بزرگ یافت می شوند. لوسترهای کریستالی سنتی با چند لایه آویز کریستالی و فلزکاری پیچیده مشخص می شوند. آنها در اندازه های مختلف، از کوچک تا بزرگ هستند.
  • لوسترهای کریستالی مدرن: لوسترهای کریستالی مدرن با در نظر گرفتن زیبایی شناسی معاصر طراحی شده اند. آنها اغلب با خطوط تمیز، حداقل فلزکاری و اشکال هندسی ساخته می شوند. این لوسترها برای فضاهای نشیمن مدرن و فضای داخلی مینیمالیستی مناسب هستند.
  • لوسترهای کریستالی امپراتوری: مشخصه انواع لوستر سقفی کریستالی امپراتوری شکل آنهاست که شبیه به یک لباس کمری سنتی امپراتوری است. آنها دارای نوار پهنی از فلز هستند که درست در زیر لایه بالایی لوستر قرار گرفته و ظاهری منحصر به فرد به آن می بخشد. لوسترهای کریستالی Empire برای افزودن جلوه ای از زرق و برق به هر فضایی عالی هستند.
  • لوسترهای کریستالی شمعی: انواع لوستر سقفی کریستالی شمعی برای تقلید از ظاهر لوسترهای شمعی سنتی طراحی شده اند. آنها دارای یک سری چراغ های شمع مانند بر روی یک قاب فلزی هستند که توسط آویزهای کریستالی احاطه شده است. این لوسترها برای ایجاد فضایی گرم و دلپذیر در اتاق ناهارخوری یا اتاق نشیمن عالی هستند.
  • لوسترهای کریستالی درام: انواع لوستر سقفی کریستالی درام به شکل استوانه ای شبیه درام طراحی شده اند. آنها دارای یک سری آویز کریستالی هستند که از یک قاب فلزی آویزان شده اند، با یک سایه پارچه ای که کل لوستر را احاطه کرده است. لوسترهای کریستالی درام برای اضافه کردن ظرافت به اتاق خواب یا اتاق نشیمن عالی هستند.
لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

  • لوسترهای مینی کریستال: لوسترهای مینی کریستالی برای فضاهای کوچکتر مانند حمام یا کمد دیواری طراحی شده اند. آنها دارای یک قاب فلزی کوچک با تعداد محدودی آویز کریستالی هستند. لوسترهای مینی کریستالی علیرغم اندازه شان، هنوز هم از نظر سبک و ظرافت بسیار عالی هستند.
مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر برای پذیرایی 30 متری

در خاتمه، لوسترهای کریستالی سقفی افزودنی بی انتها برای هر خانه ای هستند و سبک ها و انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد. چه سنتی، چه مدرن یا چیزی در این بین را ترجیح می دهید، یک لوستر کریستالی وجود دارد که متناسب با سبک و بودجه شما باشد.

لوستر سقفی کریستالی ریموت دار

راهنمای کریستال لوستر

تمام بلورها از شیشه ساخته شده اند. اما شیشه ای که برای ساخت کریستال لوستر استفاده می شود با شیشه موجود در ویندوز شما ، لیوان نوشیدنی ، عینک و غیره متفاوت است. کریستال حاوی اکسید سرب است که نسبت به شیشه های معمولی وزن و انکسار بیشتری به آن می دهد. این بدان معنی است که کریستال درخشان تر است ، درخشش بیشتری دارد و منشور است.

محتوای اکسید سرب در کریستال های لوستر بسیار مهم است ، اما برای سلامتی مصرف کنندگان نیز بی خطر است. قاعده این است که هرچه اکسید سرب بیشتر در بلور وجود داشته باشد ، نور را بهتر نشان می دهد ، بنابراین مقدار اکسید سرب بالاتر بهتر است. سه نوع گسترده از محتوای اکسید سرب وجود دارد:

کریستالی شیشه ای است با ۶ تا ۱۰ درصد اکسید سرب ، اگرچه استانداردهای آمریکایی اجازه می دهد تا به شیشه ای شفاف با هر مقدار اکسید سرب کریستال گفته شود.
نیم تعیین سرب به معنی ۲۴ تا ۳۰ درصد اکسید سرب است.
بلور سرب کامل چیزی بیش از ۳۰ درصد اکسید سرب است.

سه روش اساسی برای ساختن کریستال برای لوسترها وجود دارد: برش دستگاه ، برش دستی و دم دستی.

کریستال های برش یافته ماشین باعث ایجاد وجه های تیز ، جلا دادن دقیق و خلوص بصری می شوند.

مطلب مرتبط  کاربرد لوستر دیواری چوبی در دکوراسیون 2024

 کریستالهای برش دستی گاهی اوقات با روشهای سنتی ساخته شده اند که از آیرونز و چرخ ماسه سنگ برای برش استفاده می شود ، و پس از آن جلا دادن روی چرخ چوب با گرد و غبار مرمر در آن قرار می گیرد. اما کریستال های دستی نیز با روش های مدرن تر ساخته می شوند. برخی از انواع کریستال های برش دستی شامل چک ، میراث ، رگال ، کریستالیک و ترکی است.

بلورهای ونیزی و مورانو به جای برش توسط هنرپیشه ها دمیده می شوند ، بنابراین بلورها دارای لبه های صاف و گرد هستند. صنایع دستی دهان و دندان منجر به تکه هایی از جنس کیفیت وراثت می شود که آثار هنری است.

لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

انواع کریستال لوستر

اکنون که سه روش اساسی ساخت کریستال را می شناسید ، در اینجا انواع کریستالی وجود دارد که هنگام خرید لوسترها ممکن است مشاهده کنید.

بلورهای صخره ای (نشان داده شده از Schonbek Versailles) در اولین لوسترهای کریستالی دیده می شدند که مربوط به قرن شانزدهم میلادی است و شمع های موم واقعی را به عنوان روش تقویت و بازتاب نور جابجا می کنند. با این حال ، لوسترهای کریستالی صخره ای واقعی این روزها فقط در کاخ ها و موزه ها مشاهده می شوند. بلورهای صخره در واقع به اندازه خود زمین قدیمی هستند و هر یک منحصر به فرد است که توسط وقایع زمین شناسی رخ داده است و در طول میلیون ها سال اتفاق افتاد. کریستالهای سنگی با لمس خنک می شوند ، طبیعی است و باید توسط برش های جواهر استخراج ، برش داده و صیقل داده شود.

مطلب مرتبط  چگونه لوستر کلاسیک خوب انتخاب کنیم ؟

با استقبال از ونیز ، ایتالیا ، کریستال ونیزی ساخته شده است و بریده نشده است. غالباً از لبه های آتش دارای لبه های گرد است ، به علاوه حاوی سودا و آهک به جای اکسید سرب است ، بنابراین نرم تر به نظر می رسد. به اندازه کریستال بریده شده بسیار درخشان نیست ، اما گزینه خوبی برای بودجه برای مشتریان خاص است. به طور مشابه ، کریستال های مورانو به صورت دهان دمیده هستند و می توانند به شکل دایره ، گل و اشکال دیگر شکل بگیرند ، همانطور که در ET2 Fiori مشاهده می شود. آنها همچنین می توانند رنگ شوند.

بلورهای مصری یا Gemcut از نظر اکسید سرب زیادی دارند. آنها واضح ، تیز و بی عیب و نقص هستند ، اما به اندازه کریستال های سواروفسکی از نظر نوری خالص نیستند.

بلورهای رنگی در انواع مختلف لوسترها برای جلوه های مختلف استفاده می شود. هر رنگی که می توانید به آن فکر کنید تقریباً در یک بلور رنگی نشان داده می شود. رنگ روی کریستال ها روکش می شود. در تصویر بزرگ لوستر در ابتدای این مقاله – خانه ساوی روچیلد – بلورها به رنگ شامپاین رنگ شده اند.

بلور K9 یک انتخاب عالی برای مصرف کنندگان با ارزش است. با تولید انبوه ، برش داده شده و صیقل داده شده به نظر می رسد مانند گریدهای گران قیمت کریستال ، به علاوه دارای جنبه های دقیق است. کریستال K9 در لوسترهای رشته ای ساویو خانه استفاده می شود.

انواعی از لوستر سقفی کریستال به همراه قیمت 

لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

لوستر سقفی کریستالی

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید