مطالب آموزشی

انواع راه های تمیز کردن لوستر

لوستر

ما در این مقاله راه های تمیز کردن لوستر را با شما به اشتراک می گذاریم. همه ما  در اواخر سال و با نزدیک شدن به عید شروع به خانه تکانی می کنیم اما تمیز کردن لوستر اغلب  سخت بنظر میرسد. یکی از این لوازم لوستر ها هستند که تمیز کردن آن ضروری است زیرا لوستر ها با ایجاد نور مناسب فضایی پر نور و جذابی ایجاد میکنند اما به ظاهر تمیز کردن آن ها  کاری دشوار به نظر میرسد.

در نتیجه در این روز ها با سوالاتی همچون چطور لوسترها را تمیز کنیم؟ انواع راه های تمیز کردن لوستر چیست؟ بهترین راه برای تمیز کردن لوستر چیست؟ مواجه می شویم.

در ایران به خصوص در  شهرهای پرجمعیت آلودگی بسیار زیادی وجود دارد که این آلودگی و دوده و غبار بر روی لوازم و اکسسوری های منزل بخصوص لوسترها می‌نشیند و باعث کاهش پخش نور و تشعشع لوسترها و کاهش طول عمر لامپ ها می شود برای جلوگیری از این موارد بهتر است هفته‌ای یک بار لوسترها را تمیز کنیم که اغلب افراد به دلیل زمان گیر بودن از  تمیز کردن لوسترها صرف‌نظر می‌کنند اما اگر با انواع راه های تمیز کردن لوستر آشنا شوید این کار چندان سخت و زمان گیر نخواهد بود.

در این مقاله می خواهیم به شما همراهان عزیز چند روش برای تمیز کردن لوسترها را آموزش دهیم.

 تمیز کردن لوستر با پر دسته بلند

در این روش بدون نیاز به مواد شوینده می توانیم به راحتی گرد و غبار و تار عنکبوت ها را از روی لوستر بزدایید. که بهتر است هفته‌ای یکبار لوستر را تمیز کنید تا مقدار چسبندگی گرد و غبار کمتر باشد و لوسترها به راحتی تمیز شوند

تمیز کردن لوستر به روش قطره ای توسط الکل

لوستر

در این روش برای تمیز کردن لوستر ابتدا برق لوستر را قطع کرده و لامپ و قسمت بالایی لوستر را با پلاستیک می پوشانیم تا آب وارد آن نشود سپس یک پارچه ضخیم و قابل شستشو زیر لوستر پهن می‌کنیم تا قطرات آب و الکل کف را خیس نکند و روی فرش شما نریزد،همچنین از شکستن قطعات لوستر جلوگیری کند زیرا امکان سقوط وجود دارد.

مطلب مرتبط  مزایای لامپ های LED برای لوستر کریستالی

سپس یک پیمانه الکل را با سه پیمان آب مخلوط می کنیم و بر روی قطعات لوستر اسپری می کنیم  به طوری که کاملاً خیس شود و قطرات آب و الکل چکه کنند .

در این زمان بهتر است از دستمال استفاده نکنیم تا بر روی قطعات بلوری لوستر ردی باقی نماند و لوستر کاملا تمیز و شفاف شود. بعد از این که لوستر خشک شد برای درخشندگی بیشتر می توانید از یک پارچه برای پاک کردن کریستال ها استفاده کنید .

تمیز کردن لوستر با دستکش‌های پارچه‌ای

در این روش یک پیمانه آب سرکه با سه پیمانه آب مخلوط می کنیم و بر روی دستکش اسپری می‌کنیم و با کمک انگشتان دست تمامی قسمتهای لوستر را تمیز می کنیم که این کار باعث تسلط بیشتر  و کم شدن احتمال آسیب هایی که ممکن است به هنگام تمیز کردن لوستر بشود خواهد شد. در این روش ممکن است به دو جفت دستکش احتیاج داشته باشیم زیرا امکان دارد دستکش کثیف شود و تمیز کردن لوستر با دستکش کثیف سبب  لکه های جدید بر روی لوستر و کریستال های آن  شود و از درخشش لوستر  بکاهد در این صورت دستکش ها را تعویض کرده و به تمیز کردن لوستر ادامه دهید

تمیز کردن لوستر با جدا کردن قطعات

قبل از این کار حتماً از آن عکس بگیریم تا آخر کار برای سوار کردن قطعات به مشکل بر نخوریم این روش از میان  روش های دیگر به صبر و دقت بیشتری احتیاج دارد و زمان بر است .

در این روش ابتدا یک پتوی نسبتاً ضخیم زیر آن پهن کنید تا از سقوط و شکستن لوستر جلوگیری شود . سپس به کمک یک نردبان یا صندلی به آن نزدیک می‌شویم  بهتر است نردبان یا صندلی دارای ارتفاع مناسب باشد تا به گردن شما آسیب نرسد و قطعاتی که جدا می شوند را باز می‌کنیم و به کمک  آب و مایع ظرفشویی می‌شویم بطوریکه اول یک ربع در این محلول قطعات را می خیسانیم تا  بماند و بعد آبکشی کنیم، البته بهتر است در این روش از پارچه های ضخیم برای تمیز کردن استفاده نشود تا از خط افتادن بر روی قطعات  و کریستال ها جلوگیری شود.

مطلب مرتبط  معرفی ۲۰ مدل لوستر پذیرایی جدید

در آخر بر روی پارچه ای تمیز و حوله ای قرار می دهیم تا خشک شود.نکته ای که باید به آن حتما توجه شود این است به هیچ وجه برای اتصال قطعات عجله نکنید و قطعات را خیس نصب نکنید.

تمیز کردن لوستر با لیمو

لیمو به دلیل داشتن خاصیت اسیدیته قوی در تمیز کردن لوستر به خوبی عمل میکند.و از بین برنده ی قوی لکه های چربی می باشد . اگر قسط تمیز کردن لوستر آشپزخانه ی خود را دارید حتما از این روش استفاده کنید .

میتوانید برش های لیمو را به بلور های لوستر بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال نانو نمدار لوستر را تمیز کنید.

خطرات تمیز کردن لوستر

تمیز کردن لوستر

برای تمیز کردن آن ها اغلب  احتیاج به بالا رفتن از نردبان یا صندلی داریم که ممکن است به پایین سقوط کرده و دچار آسیب شویم، بهتر است قبل از بالا رفتن، از سالم بودن پایه های صندلی و نردبان مطمئن شویم.و یا از کسی خواهش کنیم برایمان نردبان را نگه دارد

خطر دیگر در تمیز کردن، برق گرفتگی است متاسفانه اغلب افراد قبل از شروع کار برق آن را قطع نمی کنند و شروع به اسپری کردن مواد شوینده بر روی لوستر و یا با دستمال نمدار لوسترها را تمیز می کنند که در این حالت امکان برق گرفتگی وجود دارد.حتما از قطع بودن فیوز اطمینان پیدا کنید و بعد اقدام بع تمیز کردن کنید .

پس حواسمان باشد حتماً برق اصلی را قبل از شروع کار قطع کنیم.

خطر بعدی  سوختگی هنگام تمیز کردن لوسترهاست. زیرا زمان روشن بودن، لامپ ها و یا بدنه ی آن داغ می شوند و امکان سوختگی لامپ ها  وجود دارد.

مطلب مرتبط  پالت های رنگ متفاوت برای یک اتاق نشیمن مدرن

برای جلوگیری از سوختگی حاصل از تمیز کردن بهتر است یک ساعت قبل از تمیز کردن، برق اصلی را قطع کرده و منتظر بمانیم تا لوستر سرد شود.

همچنین  برای تمیز کردن؛ آنها را نچرخانید زیرا باعث ضعیف شدن اتصالات برقی آن خواهد شد، بهتر است نردبان یا صندلی را جابجا کنید.

و در آخر بهتر است کمتر از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن استفاده کنید زیرا باعث خورندگی فلز به کار رفته در آن  خواهد شد همچنین سعی کنید از پاک کننده های طبیعی برای تمیز کردن استفاده کنید تا جلای خود را از دست ندهد و لوستری با کیفیت داشته باشین.

لوستر

امیدوارم مطالب مفید بوده باشد، تشکر و سپاس از همراهی شما دوستان عزیز.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید