مطالب آموزشی

انتخاب صحیح یک میز عسلی

میز های عسلی مثل بچه های شیطون و بازی گوش می باشند. زمانی که هستند باعث پرشدن و شلوغی خانه می شوند و زمانی نیستند نبود آن ها حس می شود .

میز عسلی امروزه یکی از پر کاربرد ترین نوع از میزها می باشد که برای مصارف مختلفی از آن استفاده می کنند. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون هستید و نمی خواهید هزینه ی زیادی کنید و یا به دنبال نظم بیشتر در محیط خود هستید انتخاب آنها مناسب است.

نکاتی در هنگام خرید میز عسلی

قبل از هرچیز ابتدا انتظارات و خواسته های خود را از میز عسلی که می خواهید داشته باشید مشخص کنید . مثلا می خواهید چه شکلی باشد چه نیاز هایی از شما را رفع کند ،مناسب چه کاربرد هایی باشد و…

نکته بعدی این است که برای خود محدوده ای از نظر هزینه مشخص کنید تا با محدود شدن بوجه بتوانید راحت تر انتخاب کنید و در بین انبوهی از مدل های میز سرگردان نشوید.

میز عسلی

نکته ی دیگر ارتفاع مناسب میز عسلی است . باید دقت کنید که دارای ارتفاع مناسبی باشد. این ارتفاع مناسب را باید متناسب با بازوی مبلمان خود بسنجید . درحالت استاندارد این اندازه معادل ۶۳٫۵ سانتی متر است . میز عسلی انتخابی شما نباید از این مقدار بالاتر برود . چرا که به هنگام استفاده  از آن زمانی که ارتفاع بلند تری از بازوان دارد سخت است.

ارتفاع میز عسلی

 

اگر شما فضایی کوچک دارید و مجبورید برای پذیرایی و یا کاربرد دیگری میز عسلی را جابه جا کنید به این نکته توجه کنید که میز عسلی مورد پسند شما باید از نظر جابه جایی وزن زیادی نداشته باشد تا بتوان آن را به راحتی جابه جا کرد .

مطلب مرتبط  آموزش نصب لوستر سقفی در 7 مرحله ساده

میزعسلی شما نباید از نظر سبک و طراحی با مبلمان و میز جلو مبلی شما خیلی تضاد داشته باشد چرا که زمانی که از آن برای تکمیل دکوراسیون منزلتان استفاده می کنید این تضاد به چشم می آید . بهتر است اگر نمی توانید آن را پیدا کنید که به رنگ و سبک مبلمان و دکوراسیون شما بیاید از میزی با رنگ خنثی و طرحی ساده استفاده کنید .

لاز است برای اینکه انتخاب درستی از میز عسلی داشته باشیم با انواع آن نیز آشنا بشیم .

انواع میز عسلی

میز های تاشو

میز های شیشه ای

میز های سلطنتی

میز های فلزی

میز های چرخ دار

میز های چند طبقه

و….

میزهای عسلی چوبی

میز های عسلی چوبی به ویژه مدل تاشو ی آن ، در اکثر منزل های ما ایرانیان حضور دارد. یکی از دلایل انتخاب زیاد این مدل میز عسلی ، تولید زیاد آن و از همه مهم تر قابلیت حمل و نقل و تاشدن راحت آن است . امروزه مدل های زیباتر و لوکس تری از این تایپ میزعسلی وارد بازار مبلمان شده است که در زیر چند مدل از آن ها را می گذاریم .

میزهای عسلی کنارمبلی

این مدل از میز ها را می توان میز های همه کاره در نظر گرفت . این میز ها برای قرار گیری کتاب ،گلدان ،آباژور ، ساعت و….  مناسب هستند .این مدل شاید به عنوان یک میز کنار مبلی عجیب به نظر برسد ولی بیشتر جنبه عملکردی و کارایی دارد و هدف کاربردی بودن آن است البته از نظر زیبایی و ظاهر نیز چیزی کم ندارد .این مدل میز ها که به میز های سینی شکل نیز معروف هستند ، بدون محدودیت فضا در هر مکانی که بخواهید قرار میگیرند.و نیاز به میز عسلی را برای شما رفع می کنند.

مطلب مرتبط  نحوه تمیز کردن دسته مبلمان

میزهای عسلی پایه فلزی و صفحه سنگ

این مدل میز های عسلی که امروزه هم بسیار مورد استفاده قرار میگیرد بسیار شیک می باشد و به خاطر به کار رفتن هم زمان فلز و سنگ نمایی خارق العاده دارد. این مدل میز عسلی بسیار مناسب خانه هایی با دکوراسیون مدرن می باشد.

میز عسلی پایه فلزی

میزهای عسلی الهام گرفته از طبیعت

در طراحی این نوع از میز ها معمولا یک عنصر از طبیعت وجود دارد مثلا چوب درختان ، تنه درخت و … این مدل میز های عسلی بسیار زیبا و خارق العاده هستند و می توان آن ها را در دکوراسیون های روستیک ، کلاسیک ، مدرن و… استفاده کرد .

میزهای عسلی سنتی

اگر منزل شما دارای یک دکوراسیون سنتی و کلاسیک است این میز های عسلی بسیار مناسب فضای شما می باشند . البته این میز ها را می توان با هنرمندی تمام با مبلمان راحتی نیز ست کرد.

میز عسلی سنتی

میزهای عسلی اشرافی

این میزها به علت طراحی که دارند به این نام شناخته می شوند . درطراحی اسن میز ها از معرق استفاده شده و دارای تراش های زیبایی می باشند . از این میزها می توان درکنار مبلمان سلطنتی و کلاسیک استفاده کرد .

پاف های حصیری

این مدل از پاف ها را می توان به راحتی خودتان نیز بسازید و از آن به عنوان میز عسلی استفاده کنید . از این پاف ها در همه ی دکوراسیون ها به ویژه دکوراسیون مینیمال ، روسیک ، مدرن … می توان استفاده نمود.

میزهای عسلی چرخ دار

این میزها به میز های بار نیز معروف می باشند و به خاطر قابلیت حرکت دادن آن ها از طریق چرخ هایشان بسیار مناسب پذیرایی هستند . این میزها دو طبقه می باشند و این امکان را برای میز بان فراهم می کند که وسایل پذیرایی خود را در آن چیده و فرصت بیشتری را درکنار مهمان خود باشد .

مطلب مرتبط  لوستر چوبی یا لوستر فلزی؟ کدام بهتر است؟

بعد از اینکه با انواع سبک های رایج آن در بازرا آشنا شدید می توانید راحت تر میز عسلی مناسب فضای خود را انتخاب کنید .

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد . همچنین شما می توانید نمونه هایی از جدیدترین مدل های از میز عسلی را دروب سایت ما مشاهده کرده و در صورت نیاز از وب سایت ما خرید نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید