مطالب آموزشی

استفاده از لوستر در سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی

اگر شما به دنبال ایجاد یک ظاهری زیبا و برجسته کردن فضای سرویس بهداشتی خود هستید ، یک لوستر می تواند گزینه ای عالی برای زیبا سازی فضای شما باشد، از آنجا که لوسترها در اشکال ، اندازه ها ، سبک ها و طرح های مختلف در بازار موجود هستند ، می توانند ظاهری پیچیده ای را به بسیاری از فضاهای  سرویس بهداشتی شما اضافه کنند، در این مقاله نظر متخصصان در  طراحی و برق و آنچه را که باید برای انتخاب و نصب لوستر در سرویس بهداشتی خود بدانید را باهم بررسی می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید .

سرویس بهداشتی

برای داشتن یک لوستر زیبا  در سرویس بهداشتی باید به چندین نکته توجه شود :

متراژ فضای سرویس بهداشتی :

اولین و شاید مهم ترین نکته اندازه سرویس بهداشتی هست که برای دیزاین آن قصد  دارین از یک لوستر استفاده کنید .

توجه به اینکه حائز اهمیت است که  بهتر است برای سرویس های بهداشتی گزینه دیزاین با لوستر را در نظر بگیرید که متراژی معادل ۱۰۰فوت داشته باشند تا لوستر شما برای آن فضا بزرگ و یا کوچک به نظر نرسد.

ارتفاع سقف :

برای آویزان کردن لوستر به فضایی با ارتفاعی استاندارد نیاز دارید. قوانین ساختمان این امکان را برای شما مهیا می کند ، بنابراین چراغ روشنایی مورد نظر شما  خیلی نزدیک به وان و یا توالت شما  نیست و سر شما هنگام استفاده از سرویس بهداشتی با آن برخورد نمی کند .قبل از نهایی شدن یک طرح از لوستر انتخابی شما برای سرویس بهداشتی ، باید تأیید کنید که لوستر انتخاب شده و محل قرارگیری آن با فضای سرویس بهداشتی شما و دیزاین به کار رفته در آن مطابقت دارد یا نه . برای تعیین محل نصب لوستر در سرویس بهداشتی باید به این نکته توجه کنید که ، لوستر سرویس بهداشتی شما و یا  حمام (یا هر گونه چراغ ، پنکه یا دریچه) باید حداقل ۸ فوت بالاتر از وان یا ۳ فوت از آن فاصله داشته باشد.

مطلب مرتبط  لوسترهای اتاق نشیمن سنتی

و همچنین باید طرح ها و مدل هایی را برای انتخاب لوستر سرویس بهداشتی خود در نظر داشته باشید که در برابر آب و رطوبت موجود در فضای سرویس بهداشتی شما مقاوم باشد بهتر است به برای انتخاب لوستر فضای سرویس بهداشتی به سراغ لوستر هایی بروید که از متریالی ساخته شده باشند که با شرایط موجود سازگار باشند مثل لوستر های smd و یا لوسترهایی که با متریال فلز های ضد آب درست شده اند .

به دلیل الزامات الکتریکی بهتر است  برای سرویس های بهداشتی بویا حمام هایی با سقف بلند یا طاق دار به سراغ لوستر برویم و نصب کنیم .

هنگام انتخاب لوستر برای سرویس های بهداشتی  ، شیب و ارتفاع سقف خود و نحوه تعامل لوستر انتخابی شما برای فضای سرویس های بهداشتی با  وسایل دیگر و بقیه آنچه در  اتاق است  را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ،  برای نصب یک لوستر عریض، بایدلوستر مورد نظر  از سقف شیب دار فاصله بیشتری بگیرد تا به سقف برخورد نکند. برای انجام این کار ، به یک زنجیر یا میله طولانی تر نیاز دارید.

نقطه ی کانونی سرویس بهداشتی خود را مشخص کنید :

سرویس بهداشتی

اگر قصد دارید که نقطه ی کانونی سرویس بهداشتی شما ،وان موجود در فضا باشد باید لوستر مورد نظر خود را دقیقا در بالا سر وان خود نصب کنید بهتر است برای زیبا تر شدن در مقابل وان آینه ای نیز نصب کنید تا با انعکاس نور لوستر انتخابی شما برای فضای سرویس بهداشتی به بزرگ تر و زیبا تر به نظر رسیدن فضا شما کمک کند .

مطلب مرتبط  25 مدل ساعت دیواری گرد و شیک برای دکوراسیون ۲۰۲۴ | با قیمت

اگر ارتفاع سقف شما اجازه نمی دهد لوستر را مستقیماً بالای وان آویزان کنید ، می توانید با نصب وسایل در فاصله چند متری جلوی وان ظاهر مشابهی داشته باشید.تا زمانی که وارد سرویس بهداشتی می شوید و همه چیز متمرکز به نظر می رسد ، این ذهنیت را برای شما ایجاد می کند که یک لوستر بزرگ بالای وان آویخته شده است.

می توانید لوستر خود را در وسط فضای سرویس بهداشتی خود بیاویزید و بین روشویی و لوستر ارتباط متمرکز ایجاد کنید .

اگر شما در فضای سرویس بهداشتی دوش و وان جداگانه ای دارید  و هر دو به عنوان یک جز برجسته فضا به حساب می آیند شما می توانید با آویختن لوستر در وسط فضای سرویس بهداشتی بین آن دو تعادل ایجاد کنید .

بهترین انتخاب جنس و رنگ برای  لوستر سرویس بهداشتی ،جنس فلز است بهتر است به سراغ لوسترهایی به جنس نیکل و برنج بروید چرا که هیچ موقع لوستر شما از مد نمی افتد و قدیمی نمی شود .البته اگر سقف سرویس بهداشتی شما ارتفاع مطلوب را ندارد بهتر است برای انتخاب لوستر برای آن فضا به سراغ لوسترهایی با رنگ روشن بروید تا فضا را برای شما باز تر کند . معمولا طراحان دکوراسیون به سراغ لوستر هایی با شیاد پارچه ای نمی روند چون ممکن است لکه های آب روی آن بماند ولی اگر شما تمایل زیادی به این سبک لوستر دارید می‌توانید به سراغ لوستر هایی بروید که از پارچه های مخصوص درست شده است و لکه های آب روی آن نمی ماند .

بهترین راهنما برای شما در انتخاب لوستر مناسب فضای سرویس بهداشتی شما شکل فضای شما است برای مثال در تصویر زیر انتخاب یک لوستر دایره ای مناسب این فضا با شکل گرد می باشد .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر برنزی

شاید اینطور به نظر برسد که حتما باید سرویس بهداشتی بزرگی داشت تا بتوان برای دیزاین کردن آن از لوستر استفاده کرد باید گفت که اینطور نیست شما می‌توانید با هر متراژ سرویس بهداشتی که دارید از لوستر متناسب با سایز فضای خود استفاده کنید و اجازه بدهید دکور فضای سرویس بهداشتی به شما در انتخاب لوستر کمک کند و متناسب با آن محیط و دکور موجود در آن اقدام به خرید نمایید .

یکی از اصلی ترین نکات که افراد اغلب به هنگام دیزاین و طراحی محیط سرویس بهداشتی به آن توجه نمی کنند این است که ایمنی محیط از نظر جلوگیری از برق گرفتگی و نشر الکتریسیته مهم ترین نکته است بهتر است پریزهای برق به دور از وان و در نزدیکی درب ورودی باشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود .

امیدوارم مطالب گفته شده مفید بوده باشد با گذاشتن نظرات خود ما را در هرچه بهتر شدن مطالب یاری کنید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید