مطالب آموزشی

از چه لوستری در مطب استفاده کنیم؟

از چه لوستری در مطب استفاده کنیم؟

مطب ها وکلینیک های پزشکی جز آن دسته از مکان هایی هستندکه به دلیل انجام فعالیت های پزشکی از جمله(معاینه، عمل ها ولیزرهای فوری،جراحی دندان وغیره) به نورپردازی با دقت بالایی نیاز دارند و نصب وسیله های نوری متناسب با فضای اطراف سبب روشن شدن و زیبایی ظاهری محیط میشود. نورپردازی علاوه بر این که روشنایی ایجاد می کند جزئی ازایده های طراحی دکوراسیون داخلی نیز به حساب می آید زیرا نور و روشنایی به مکان شما

انرژی وشادابیت می بخشد ودر روحیه کارکنان وبیماران تاثیر مثبت میگذارد.ما برای نورپردازی مطب های پزشکی از وسیله های نوری متنوعی استفاده میکنیم که یکی از آنها لوسترها میباشند،لوسترها در مدل های مختلفی طراحی میشوند که هر مدل مخصوص مکان مورد نظر خود میباشد.در اینجا میخواهیم نکاتی درموردانواع لوسترهای موردنیاز مطب ها وکلینیک های پزشکی را برایتان توضییح دهیم .

انواع لوسترهای مناسب مطب ها و کارایی آنها:

از چه لوستری در مطب استفاده کنیم؟

از چه لوستری در مطب استفاده کنیم؟

لوستر های سقفی د مطب:این دسته از لوسترها به گونه ای هستند که به سقف متصل میشوندو طراحی بسیار ساده ای دارند وهیچگونه آویز وتزئیناتی در آنها وجود ندارد معمولا این مدل ها مناسب مطب ها و مناطق پزشکی هستندواز لحاظ نور پردازی مفید و کارآمد هستند. وفضای خیلی زیادی اشغال نمیکنند، این لوسترها از لحاظ مصرف انرژی مقرون به صرفه میباشند

لوستر های چراغ آویزی در مطب:سبک طراحی این مدل لوستر ها نیز ساده است که از یک آویز و چراغ تشکیل شده اندمعمولا بصورت تکی مورد استفاده قرار میگیرند که البته مدل های چند تایی آنها که بهم دیگر متصل هستند نیز وجود داردو روشنایی مورد نیاز مطب را فراهم می کنند.اندازه آویزاین چراغ ها متفاوت است که آویز های خیلی بلند مناسب مطب ها نیستند زیرا ممکن است با دستگاه ها و وسیله های پزشکی برخورد کنند.

مطلب مرتبط  انواع گلدان و مصارف آنها

لوسترهای تزئین دار دز مطب:لوسترهای پرکار و پرتزئین خیلی مناسب محیط های پزشکی نیستند چون بیشتر جنبه زیبایی و دکوری دارند ومناسب منازل ومکان های مجلل(تالارها،سالن ها،اماکن زیارتی وغیره) هستند،اما نوع کم تزئین آن نیز میتواند جلوه زیبایی به فضای مطب بدهد وتاثیر مثبتی بر آنجا داشته باشد.

لوسترهای دیواری در مطب:این مدل از لوسترها به دیوارنصب میشوندکه هم در طرح های ساده و هم تزئینی وجود دارندکه بیشتر مناسب راهروی مطب و سالن انتظار میباشند این لوسترها در ایجاد نور پردازی دقیق ومتمرکزموثر نیستند.

لوسترهای مدرن در مطب:لوسترهایی که مناسب سقف ها وطراحی دکوراسیون های مدرن هستندوتنوع های مختلفی دارند.

نکات لازم درمورد لوسترها در مطب:

از چه لوستری در مطب استفاده کنیم؟

از چه لوستری در مطب استفاده کنیم؟

جنس لوستر در مطب:انتخاب جنس لوستر باکیفیت ومرغوب امر مهمی است زیرا هم از لحاظ نورپردازی وهم از لحاظ داشتن ظاهری زیبا و دلنشین تاثیر فراوانی بر روی فضای مکان مورد نظر شما خواهد داشت ، لوسترهادر جنس های متنوعی مانند( استیل، چوبی،برنز و غیره) تولید میشوندکه انتخاب هر جنس بستگی به طراحی دکوراسیون مطب وسلیقه شما دارد.

جنس لامپ های لوستر در مطب: جنس لامپ ها در ایجاد نورپردازی مهم هستند بهترین جنس لامپ ها از نوع ال ای دی میباشند که میزان نوردهی مناسبی برای فضای مورد نظر ایجاد می کنند و هم از لحاظ هزینه مقرون به صرفه می باشند،لامپ های پر مصرف هم هزینه مصرف بالایی دارند وهم از لحاظ طول عمر درمدت زمان کم خراب شده ومیسوزند.

رنگ ودمای لامپها در مطب: لامپا در رنگهای متنوعی طراحی می شوند که هر طیف رنگی مناسب مکان خاص خود است معمولاً رنگ های روشن مثل( آبی و زرد) مناسب محیط های پزشکی و مطب ها هستند استفاده هم زمان از طیف های رنگی متنوع مناسب مطب ها نیستند زیرا بیشتر جنبه تزئینی و دکوری دارد ورنگ ها برروی روحیات و احساسات بیماران تاثیر میگذارد. برخی از لامپ ها دمای بسیار زیادی ایجاد می‌کنند که سبب گرم شدن فضای مطب شده و موجب خستگی و بی قراری بیماران می شود.

مطلب مرتبط  لوستر دایکاست

مدل لوستر ها در مطب:لوسترهای ساده و کم تزیین مناسب محیط های پزشکی و مطب ها می باشند استفاده از لوسترهای پرکار و پر تزیین موجب شلوغ شدن فضای مطب شده وجلوه زیبایی ایجاد نخواهد کرد.

اندازه لوسترها در مطب:لوستر های خیلی بزرگ وحجیم فضای زیادی را اشغال می کنند مخصوصاً در مطب های دندانپزشکی که وسیله های پزشکی وجود دارند که ممکن است لوستر های بزرگ باوسیله ها برخورد کرده و موجب به هم ریختگی محیط شود. همچنین لوستر هر چقدر بزرگتر باشد تعداد لامپ هایی که برای روشنایی آن لازم است افزایش پیدا میکند و این خود موجب مصرف بی رویه برق و پرداخت هزینه‌های بالا میشود.

رنگ لوستر: انتخاب رنگ لوستر باید متناسب با رنگ طراحی دکوراسیون مطب شما باشد، چون فضای مطب به گونه ای است که اکثر بیماران از لحاظ روحی و جسمی بی قرار می باشند بنابراین رنگ دکوراسیون مطب هر چقدر روشن تر و شاداب تر باشد در روحیه بیماران تاثیر مثبتی خواهد گذاشت رنگ لوستر روشن فضایی آرام را ایجاد خواهد کرد.

تعداد لوسترها در مطب:درفضای مطب نباید از تعداد لوستر های بیشتری استفاده کرد زیرا هم فضای بیشتری اشغال میشود وهم محیطی کسل و خسته کننده ایجاد میشود،وجود ۱ الی ۲ عدد لوستر درهر منطقه کافی است

دقت روشنایی لوسترها:لوسترها از لحاظ روشنایی کل محیط موثر هستند ولی برای انجام فعالیت های پزشکی ومعالجه بیماران به وسیله های مخصوص نور پردازی که قابلیت تنظیم نور را دارند نیازدارید،مخصوصا در مطب های دندان پزشکی و کلینیک های زیبایی که علاوه بر نور پردازی کل محیط از وسیله های مخصوص برای دقت بیشتردر هنگام انجام وظیفه استفاده میکنند.

مطلب مرتبط  کاربرد لوستر سقفی کریستال در طراحی داخلی

در بالا تمامی نکات لازم در موردانواع لوسترها وانتخاب صحیح آنهارا برایتان توضیح دادیم، بهترین لوستر مناسب محیط های پزشکی و مطب ها لوستری است که از لحاظ نورپردازی مفید و کارآمد باشد و محیطی شاد و پر انرژی را برای بیماران فراهم کند، لوستر انتخابی مطب هرچقدر ساده وبدون تزئین باشد مناسب تر است. وسیله های نوری برای مطب های پزشکی متنوع اندکه انتخاب مناسب ترین گزینه نورپردازی کافی برای فضای شما ایجاد میکند،برای خرید

لوستر های مناسب مطب ها . از کارشناس طراحی دکوراسیون و متخصصان مربوطه کمک بگیرید تا شما را درانتخاب بهترین نوع لوستر که مناسب فضای شما است راهنمایی کنند. دربسیاری از مطب ها به مسئله نورپردازی دقت نمیکنند و با وسیله های نوری ساده و قدیمی به محیط خود روشنایی میدهندکه نه تنها میزان نور دهی کافی برای مکان مورد نظرفراهم نمیکنند بلکه فضایی خسته کننده برای بیماران وهمراهان ایجاد میکنند

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید