مطالب آموزشی

ارتفاع مناسب لوستر برای اتاق ناهارخوری شما

ارتفاع مناسب لوستر

لوسترها راهی عالی برای افزودن سبکی مجلل و پیچیده به اتاق هستند، اما باید ارتفاع مناسب لوستر را برای نصب آنها را به درستی بدانید ؛  بسیار مهم است که مطمئن شوید لوستر خود را در ارتفاع مناسب آویزان کرده اید ، اگر مطمئن نیستید که لوستر شما چقدر باید ارتفاع داشته باشد یا چه نوع لوستری را باید انتخاب کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند. با نوشته اختصاصی چشمه نور برای نصب درست و اصولی لوستر همراه باشید!

ارتفاع مناسب لوستر

اصلا چرا ارتفاع مناسب لوستر مهم است؟

در حالی که لوسترها از نظر سبک یک افزودنی عالی برای یک اتاق هستند، اما بسیار بزرگتر از روشنایی سنتی هستند. اگر لوستر را خیلی پایین از سقف آویزان کنید، مانع از کار شما می شود، مخصوصاً اگر آن را روی میز یا در محلی که مرتباً از آن عبور می کنید آویزان کنید.

لوسترها نه تنها گران هستند، برخی از آن ها از مواد بسیار ظریف و شکننده ساخته شده اند که در صورتی که دم دستتان باشند می توانید به راحتی به آن ها آسیب برسانید. به همین دلیل، شما باید تا حد امکان از برخورد با لوستر خود جلوگیری کنید، به این معنی که باید آن را به اندازه کافی بالا آویزان کنید. همچنین باید به این فکر کنید که چگونه می خواهید نور لوستر شما اتاق را پر کند. هرچه لوستر شما بالاتر باشد، نور گسترده تر می شود و بیشتر فضای اتاق را روشن می کند. البته، شما نیز نباید لوستر خود را خیلی بالا آویزان کنید. آویختن بیش از حد لوستر ظاهر ناخوشایندی به آن می بخشد و می تواند تمیز کردن، تعمیر و حذف لوستر را در آینده دشوارتر کند.

انتخاب بهترین لوستر

علاوه بر آویزان کردن لوستر خود در ارتفاع مناسب، باید نوع لوستر مناسب اتاق خود را انتخاب کنید. در حالی که روشنایی آویز لوستر مدرن ممکن است برای برخی از اتاق های غذاخوری بهترین باشد، اگر شما آن را در سبک خاصی از اتاق نشیمن آویزان کرده اید، ممکن است یک لوستر کریستالی سنتی بخواهید.

مطلب مرتبط  کاربرد لوستر دیواری چوبی در دکوراسیون 2024

برای نصب لوستر میز ناهارخوری میتوانید از تصویر زیر نیز کمک بگیرید.

استاندارد لوستر میز ناهارخوری

لوستر مدرن سبک

لوسترهای مدرن کمی ساده تر و براق تر به نظر می رسند. برخی از این لوسترها طوری طراحی شده اند که شبیه چراغ های بزرگتر و بزرگتر باشند. اگر به دنبال چیزی هستید که مناسب یک اتاق ناهار خوری یا اتاق نشیمن باشد، لوسترهای آویز روشن مدرن یک انتخاب عالی هستند، اما می توانند کمی با دکوراسیون قدیمی هماهنگ شوند. این چراغ های آویز برای اکثر مردم در مورد لوسترها بهترین انتخاب هستند زیرا شیک، مقرون به صرفه، دارای نگهداری آسان و جمع و جور هستند.

لوستر مدل شمعدانی

اگر چیزی کمی متفاوت می خواهید، لوسترهای شمعی انتخاب بسیار خوبی هستند. این لوسترها با الگوهای هندسی خنک با چراغ های شمع مانند چیده شده اند که ظاهری زیبا، اما نه اغراق آمیز به خانه شما می بخشد. به طور کلی مراقبت از لوسترهای شمعی نیز آسان است. مدل های لوستر شمعدانی را در چشمه نور می توانید مشاهده کنید!

لوسترهای کریستالی

در حالی که نگهداری آنها سخت ترین است و مدل کریستالی لوستر از اغلب گران ترین لوسترها هستند، لوسترهای کریستالی همان چیزی است که اکثر مردم وقتی به لوستر فکر می کنند به آن فکر می کنند. این لوسترهای ظریف و با ظاهر شکننده اغلب دارای طرح های بسیار پیچیده هستند، این همان چیزی است که جایگزینی چراغ ها و تمیز کردن همه چیز را سخت می کند. اگر می خواهید ظاهری شیک و کلاسیک داشته باشید، لوسترهای کریستالی عالی هستند.

چگونه می توان ارتفاع لوستر مناسب را پیدا کرد؟

یافتن ارتفاع لوستر مناسب بستگی به نوع لوستری دارد که آویزان کرده اید، ارتفاع سقف و اتاقی که در آن آویزان خواهد شد. با این حال، برخی از دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند به شما این ایده را بدهد که چقدر باید ارتفاع داشته باشید لوستر خود را آویزان کنید

ارتفاع مناسب لوستر

خبر خوب در مورد ارتفاع نصب لوستر این است که اکثر سقف ها یک ارتفاع دارند و آن در خانه های استاندارد ۸ فوت است. اگر در حال نصب لوستر بر روی میز با سقف ۸ فوت هستید، به طور کلی ایده خوبی است که لوستر را حدود ۳۰ اینچ روی میز نصب کنید. اگر ترجیح می دهید ارتفاع نصب را تا ۳۰ اینچ افزایش دهید، ممکن است ترجیح دهید آن را تا ۳۴ اینچ افزایش دهید.

مطلب مرتبط  ۱۲ روش برای بزرگ جلوه دادن یک اتاق نشیمن کوچک

اگر سقف شما از ۸ فوت بالاتر است، باید ارتفاع نصب لوستر خود را کمی بالا ببرید. روشنایی آویز لوستر مدرن باید به ازای هر فوت اضافی سقف بیش از ۸ پا ، حدود ۳ اینچ بلند شود. اگر سقف ۱۰ یا ۱۲ پا دارید ، باید لوستر خود را ۶ یا ۱۲ اینچ بالاتر قرار دهید.

هنگامی که لوستری را در اتاق نشیمن آویزان می کنید، می خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای مهمانان در نظر گرفته اید. اگر لوستر و سقف شما این اجازه را می دهد، سعی کنید لوستر خود را طوری آویزان کنید که کف آن ۶-۱/۲ تا ۷ فوت بالاتر از کف باشد.

البته ارتفاع ایده آل لوستر بستگی به نوع لوستر دارد. اگر لوستر حجیم تری دارید که فضای زیادی را اشغال می کند، ممکن است لازم باشد آن را کمی بالاتر آویزان کنید. با این حال، باید مراقب باشید تا لوستر خود را کمی از سقف فاصله دهید. در نهایت، ممکن است بهتر باشد ببینید که لوستر شما در ارتفاعات مختلف چگونه به نظر می رسد و چگونه احساس می شود، بنابراین می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب است.

نکات بیشتر برای نصب اصولی لوستر

هنگام انتخاب لوستر و مراقبت مناسب از آن، چند نکته وجود دارد که باید بدانید. در اینجا آن چه شما باید قبل از خرید لوستر جدا از اهمیت انتخاب ارتفاع مناسب نصب بدانید.

اگر لوستری را بالای میز آویزان کرده اید، مطمئن شوید که لوستری را انتخاب می کنید که کوچکتر از میز است. اگر اندازه آن خیلی بزرگ است، ممکن است افراد هنگام ایستادن از روی میز با آن برخورد کنند. به همین دلیل (و اهداف زیبایی شناسی)، شما باید لوستر خود را در وسط میز آویزان کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر تک شاخه

همچنین باید مطمئن شوید که لوستر خود را مرتب تمیز می کنید. اگرچه ممکن است این مسئله چندان مهم به نظر نرسد، اما اگر لوسترهای خود را اغلب تمیز نکنید، تمیز کردن آن سخت می شود. حداقل، هنگام غبار روبی سایر قسمت های خانه باید لوسترهای خود را گردگیری کنید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که چقدر لوسترها را از دیوارها آویزان کرده اید. در حالت ایده آل، شما می خواهید هر لوستر در خانه شما حداقل ۴۸ اینچ از دیوارها آویزان باشد تا مردم فضای کافی برای راه رفتن در اطراف آنها داشته باشند. این امر به ویژه در اتاق های غذاخوری اهمیت دارد.

و در نهایت، دریافت بهترین نورپردازی

یک لوستر خوب می تواند ظاهر اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن را کاملاً تغییر دهد، اما شما باید لوستر مناسب را انتخاب کرده و آن را در ارتفاع مناسب آویزان کنید. تا زمانی که این نکات را رعایت کنید، می توانید مطمئن شوید که بهترین نورپردازی را برای خانه خود بدون شلوغی در هیچ اتاقی دریافت می کنید.

ارتفاع مناب لوستر -نورپردازی

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید