مطالب آموزشی

آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

نورهای مخفی

وسیله های روشنایی متنوعی برای ایجاد نورپردازی در مکان های مورد نظر وجود دارند که هرکدام مزایای خود رادارند وسیله های نورهای مخفی علاوه بر ایجاد روشنایی و نوردهی به مکان موردنظرشما،با ظاهر زیبا و خاص خود محیط شمارا به محیطی پرانرژی،شاد و دلنشین تبدیل خواهند کرد زیرا وسیله های نورپردازی خود جزئی از ایده هایی برای طراحی دکوراسیون هستند، امروزه انتخاب واجرای نورهای مخفی طرفداران بسیاری پیدا کرده است زیرا

نورهای مخفی از هر لحاظی مقرون به صرفه میباشند و مصرف انرژی آنها نسبت به وسیله های نوری دیگر بسیار پایین است و لامپ ها طول عمر بالایی دارند.برای ایجاد روشنایی بهتر و اصولی بایدبا نحوه نصب وسیله های روشنایی آشنایی کامل داشته باشیم،نصب انواع نورهای مخفی معمولا توسط افراد متخصص و کاردان انجام میگیرد زیرا دقت و حرفه  در هنگام نصب نورپردازی ها مهمترین اصل میباشدکه باید به آن توجه کرد. در اینجامیخواهیم در مورد نحوه نصب

نورهای مخفی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

راهنمای نصب نورهای مخفی:

حتما این دستورالعمل ها را به طور کامل بخوانید، آنهاحاوی نکات مفیدی هستند که به شما در نحوه نصب صحیح واصولی نورهای مخفی کمک و راهنمایی خواهد کرد.

نکته: قبل از انجام کار با وسیله های برقی، همیشه برق را از فیوز اصلی قطع کنید.زیرا کار با وسیله های برقی نیاز به احتیاط کردن دارد ورعایت نکردن قوانین خسارات زیان باری  بر جای خواهد گذاشت.

روش نصب معمولی:در این روش نصب نیاز به داشتن فضای کافی داریدتا جعبه اتصال وسیله روشنایی به راحتی در جای خود قرار گیرد،داشتن موانع در محل نصب مثل(لوله، سیم، تیرچه یا مانع دیگری) ونداشتن فضای کافی برای نصب نورپردازی هاممکن است کار را برایتان سخت تر کند.

 نصب چراغ های فرورفته:اکثر برق‌کارها چراغ‌های فرورفته را به طور مساوی از یکدیگر جدا می‌کنند و بصورت یک الگوی شبکه‌ای روی سقف نصب میکنند  فاصله بین هر چراغ به طور کلی به توان ال ای دی نور شما بستگی دارد. اگر توان نورها بیشتر باشد بدلیل اینکه روشنایی بیشتری به محیط میدهند باید فاصله چراغ ها ازهم بیشترشود. رعایت فاصله چراغ ها از یکدیگر امر مهمی است که باید به آن توجه شود اگر اندازه ها دقیق نباشند باعث نامرتب و شلخته

مطلب مرتبط  بهترین نکات نورپردازی برای روشنایی دفتر کار شما!

شدن فضای مورد نظر شما میشود.هر چراغ در هر محلی که نصب شود مانند(سقف،کابینت،راه پله،اتاق خواب ها وسرویس های بهداشتی)یک قانون کلی برای رعایت فاصله نصب آنها وجود داردتا نورپردازی دقیق تر و اصولی تر باشد.

نصب سقف کاذب کنافی: برای نصب چراغ‌های ال‌ای‌دی فرورفته فوق‌العاده نازک از کناف استفاده میکنیم. کناف سازه هایی هستند که در طرح های متنوعی ساخته میشوند وبه دو صورت متحرک و ثابت وجود دارند، درمتحرک پنل ها به راحتی از هم جدا میشوند ونصب راحت تری دارند اما ثابت ها توسط گچ ساخته میشوند.و نمیتوان آنهارا به سادگی  از هم جدا کرد، کناف ها علاوه بر اینکه سازه ای برای نصب نورپردازی ها هستند بلکه ایده ای برای طراحی

دکوراسیون نیز به حساب می آیند زیرا جلوه زیبایی به مکان مورد نظر شما میدهد. بعد از اینکه کناف ها را در محل خود نصب کردیم نورهای بسیار نازک وچراغ ها را در جای خود میبندیم.

نکته:هنگام استفاده از این سازه کنافی در مکان های مرطوب دقت کنید،زیرا باید کناف ها در سقفی نصب شوند که در برابر باران یا رطوبت در امان باشند.

روش نصب مرسوم: اگر فضای بیشتری برای نصب نور پردازی ها دارید یا اگر فقط یک مانع کوچک (مثل لوله یا سیم) بر سر راه خود دارید،این روش نصب مناسب ترین و مستقیم ترین روش نصب خواهد بود.

آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

نحوه نصب نورپردازی ها(نورهای مخفی):

۱) مکان های مناسب برای نصب وسیله نوری خود را مشخص کنید، با استفاده از متر وطراحی شبکه ای که تصمیم گرفته اید چراغ ها را بر روی آن نصب کنید، محل هر چراغ را روی سقف خود با کمک مدادیاهر شی دیگری علامت بزنید رعایت فاصله  چراغ ها از یکدگیر را فراموش نکنید،در هنگام علامت گذاری مکان های نور خود دقت زیادی کنید زیرا درصورت علامت زنی اشتباه و سوراخ کردن یا برش سقف موجب پینه دار کردن سقف و خرابی آن می شوید.

مطلب مرتبط  بهترین لوستر برای آشپزخانه چه ویژگی هایی دارد

۲)بعد از آن که محل موردنظر را دقیق علامت زدید باکمک مته یا اره سوراخی در سقف خود ایجاد کنید که مطابق با اندازه و شکل وسیله نوری شما باشد.  مراقب باشید که سوراخ برش بزرگتر از اندازه استاندارد توصیه شده نباشد.

۳)سیم کشی خود را به محل نصب چراغ های نوری بکشید،از سیم منبع تغذیه با درجه حرارت ۹۰ درجه سانتیگراد یا بیشتر استفاده کنید.حتماً کد محلی خود را بررسی کنید تا بدانید که چه نوع سیمی باید اجراشود، با استفاده از اتصال دهنده هاومهره ها سیم ها را به یکدیگر وبه منبع اصلی وسیم زمین متصل کنید،پوشش محفظه سیم کشی را نصب کنید و آن را محکم ببندید.دقت کنید درهنگام اتصال سیم ها به یکدیگر اشتباهی صورت نگیرد چون موجب اتصالی وسوختن مدار ها میشود.

۴)در این مرحله چراغ ها و لامپ ها را در سرجای خود قرار میدهیم ومرحله نصب نورهای مخفی را به اتمام میرسانیم، نصب کردن لامپها کار ساده ای است،لامپ ها در رنگ های متنوعی وجود دارند که میتوان از هررنگی برای نورپردازی مخفی استفاده کرد البته دقت در انتخاب ترکیب طیف های رنگی متناسب با مکان موردنظر موضوع مهمی است.

همانطور که دیدید در بالا نکات لازم ومهم برای اجرای نصب نورهای مخفی را برایتان توضییح دادیم  دقت در هنگام کار با وسیله های برقی موضوع مهمی است که باید رعایت شود تا از ایجاد خسارات جلوگیری شود.نصب نورپردازی های مخفی،کاری بسیار دقیق وظریف است که بهتراست برای نصب آنها از افراد متخصص وحرفه ای در زمینه کار با وسیله های برقی ونورپردازی کمک بگیرید.مورد دیگری که نیازمند حرفه خاصی است نصب کناف های سقفی میباشد اگر

مطلب مرتبط  3 روز تا معرفی رنگ سال پنتون 2024

میخواهید از کناف های متحرک استفاده کنیدنحوه برش کاری و نصب کناف ها به سقف کار هرکسی نیست وممکن است برای انجام دادن آن نیاز به افراد متخصص داشته باشید.پس حدالامکان برای نصب اصولی و دقیق نورهای مخفی از افراد متخصص راهنمایی و کمک بگیرید تا علاوه بر داشتن نورپردازی روشن وکارآمد از لحاظ طراحی دکوراسیون نیز جلوه زیبا و دلنشینی به مکان مورد نظر شما بدهد.

چشمه نور

کمپانی است با قدمت سی ساله؛که همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند، برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

امیدوارم با مطالعه این مطالب با عنوان تفاوت میز عسلی و میز توالت بهترین و کاربردی ترین انتخاب را داشته باشید همچنین شما میتوانید با خواندن مطلب انواع آینه شمعدان اطلاعات خوبی را کسب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید