مطالب آموزشی

آیا خرید آباژور ضروری است؟

خرید آباژور

یکی از خرید های وسایل های دکوراتیو برای دیزاین فضاها خرید آباژور ها می باشد . آباژورها در واقع همان لوستر هایی هستند که قابلیت جابه جایی را دارند البته باید گفت این که از یک آباژور توقع نوردهی همانند یک لوستر را داشته باشید کاری کاملا اشتباه می باشد . آباژورها در سبک ها و طرح و جنس های متنوعی در بازار موجود می باشد.

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که خریدن آباژور آیا ضروری است ؟

برای پاسخ به این سوال باید به باهم بررسی کنیم که حضور یک آباژور چه تاثیراتی می تواند روی محیط و حتی روی بدن شما بگذارد با ما در این مقاله همراه باشید تا متوجه شوید آیا حضور یک آباژور درمحیط ضروری است یا خیر .

بدون فوت وثا به بررسی تاثیر آباژور بر روی محیط می پردازیم .

نکات خرید آباژور

آباژور

همان طور که همه ی ما میدانیم نور یکی از المان های مهم در طراحی و دکوراسیون یک محیط می باشد که این نور را می توان از راه های مختلفی تامین کردن یکی از این راه ها استفاده از اباژور است . بیشتر طراحان دکوراسیون برای اینکه  توجه و نگاه را به یک شما بکشانند و یا هدف تمرکز نور در یک نقطه است از آباژور استفاده می کنند .

هر اتاق در خانه شما با نورو روشنایی از وسایل طبیعی مانند نور خورشید تا وسایل مصنوعی مانند لامپ ها و وسایل روشنایی تقویت شده است. هنگام انتخاب لامپ های مناسب برای فضای داخلی ، آیا به این فکر می کنید که چه نوع آباژور برای محیط مناسب  به نظر می رسد ؟از وسایل آباژور آویز که بالای میز ناهارخوری شما آویزان است تا چراغ های کف که صندلی مطالعه مورد علاقه شما را تزئین می کند ، در اینجا  درباره ی آن ها نکاتی سریع وجود دارد که به شما کمک می کند آباژور مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

  1. آباژوری را انتخاب کنید که رنگ های اتاق شما را ستایش کند

هنگام انتخاب رنگ آباژور باید به اتاق نشیمن ، اتاق خواب و هر فضایی که نیاز به نور دارد توجه کنید. این که آیا می خواهید چراغ های شما نقطه کانونی اتاق باشند اگر این طور است باید  پس رنگ های جسورانه ای انتخاب کنید که در بین دیگر دکوری ها  موجود در فضا برجسته باشد. برای رویکرد ظریف تر از رنگ های خنثی در رنگ آباژور استفاده کنید.

مطلب مرتبط  قیمت لوستر کریستالی در سال 1402

خرید آباژور

  1. آباژوری را انتخاب کنید که ترکیب مناسبی برای پایه آن باشد

وقتی به دنبال آباژور کامل هستید ، به پایه و آباژور به صورت جفت نگاه کنید. بسته به این که شیلد بلند و باریک دارید یا سایه وسیع و پهن به شما در انتخاب شیلد مناسب کمک می کند. شیلد لامپ باید به حدی ارتفاع داشته باشد که سوئیچ را کمی بپوشاند ، اما نه  انقدر که برای کار کردن سوئیچ لامپ به زیر آن برسید.

  1. تصمیم بگیرید که آباژور شما چگونه در فضای داخلی شما قرار بگیرند

قبل از تمرکز بیش از حد بر روی ظاهر آباژور ، فراموش نکنید که به فضایی که در آن قرار است قرار بگیرد  توجه کنید. اگر یک میز کنار تخت کوچک باشد یا اگر فضای زیادی وجود نداشته باشد ، آباژور کنار تخت خواب می تواند اصلا ایده ی خوبی برای این کار نباشد چرا که  آزادانه داخل و خارج شدن از تخت را برای شما با مشکل مواجه می کند  در حالی که یک لامپ کف در کنار یک صندلی ممکن است انتخاب بهتری برای قرار دادن آن در اتاق نشیمن شما باشد.

  1. تعیین کنید که آباژور شما برای محیط ، صرفا جنبه ی زیبایی دارد یا روشنایی و یا هر دو جنبه مورد نظر است

هر آباژوری که در خانه خود قرار میدهید لازم نیست فقط برای عملکرد روشنایی  باشد. در حالی  هدف روشنایی باشد که به محیط می دهد  برای آباژورهای شما پخش نور از لامپ برای ایجاد یک محیط آرامش بخش یک حسن  است ، رنگ شیلد سایه شما نیز میتواند  در میزان و مقدار نور دریافتی شما تفاوت ایجاد کند. استفاده از دکوراسیون کاملا سفید در خانه ، به ویژه در آباژورها ، حداکثر نور را به شما می دهد. برای انتشار بیشتر نور در اتاق از شیلدهای روشن استفاده کنید و از شیلد  های تیره تر برای ایجاد روحیه یا محیط در فضای خود استفاده کنید.

  1. آباژورها را به اتاقهای غیر متعارف خانه خود بیاورید
مطلب مرتبط  تمیز کردن آباژور

هنگامی که به دنبال آباژور مناسب هستید ، به یاد داشته باشید که لامپ ها می توانند در حمام ، زیرزمین یا رختشویخانه شما قرار بگیرند تا محیط  آرام را ایجاد کنند و زیبایی را ایجاد کنند که در گذشته وجود نداشت. در بسیاری از خانه های مدرن ، طراحان از آباژورهای درام آویز برای ایجاد نقطه کانونی بر روی وان مستقل استفاده می کنند. اگر در رختشویخانه خود میز پیشخوان دارید ، چرا هنگام راه رفتن در رختشویی تاریک ، چراغ کوچکی را به عنوان “نور شب” یا محیط قرار ندهید؟ آباژور مناسب می تواند در فضاهای غیر متعارف تفاوت ایجاد کند.حتما نباید که از آباژور تنها در اتاق خواب ها و کنار پاتختی استفاده کرد .

۶٫با آباژور نقطه ی کانونی ایجاد کنید

هنگام در نظر گرفتن آباژور مناسب ، به اتاق خود نیز نگاه کنید تا ببینید آیا می خواهید نقطه ی کانونی ایجاد  کنید یا ترجیح می دهید آباژورهای شما با دکوراسیون اطراف ترکیب شوند. ستایش رنگ ها و پارچه های مورد استفاده در مبلمان می تواند الهام بخش آباژورهایی باشد که پالت رنگی یکسانی با منسوجات ، کاغذ دیواری ، فرش های برجسته و بالش ها دارند.

  1. هنگام انتخاب آباژور مناسب ، ابتدا ایمنی را در نظر داشته باشید

پس از انتخاب آباژور مورد علاقه خود ، مطمئن شوید که فاصله مناسبی از لامپ دارد چرا که همه لامپ ها گرما تولید می کنند. چنگ اندازه  ها می تواند آباژورها را تنظیم کنند ،  این چنگ انداز ها بازوهای فلزی هستند که از زیر چراغ بیرون می آیند تا آباژور را نگه دارند. یکی دیگر از راه های تنظیم فاصله استفاده از انواع اتصالات اندازه ای است که در بالای لامپ قرار دارند تا اطمینان حاصل شود که آباژور برای ایمنی  در فاصله ی مناسبی است و از سوختن شیلد آن در اثر حرارت لامپ جلوگیری شود.

  1. انتخاب شکل آباژور مناسب برای لامپ خود
مطلب مرتبط  10 مدل لوستر برای راهرو دوبلکس + ویژگی ها و کاربرد

اگر می خواهید آباژور فعلی خود را با آباژور دیگری جایگزین کنید ، اشکال مختلف موجود را در نظر بگیرید. از طبل/استوانه ، طبقه ، امپراتوری ، کلوچه یا نوع زنگ سنتی به طراحی سبک در اتاق شما کمک می کند. بسیاری از تولیدکنندگان لامپ می توانند با انتخاب پایه مناسب به شما کمک کنند و به شما پیشنهاد می دهند که چه شکلی بیشتر مناسب است.

همان طور که متوجه شده اید آباژور ها می توانند در دیزاین فضای شما تاثیر به سزایی بگذارند . این تصور که تنها کاربرد روشنایی دارند کاملا اشتباه است . اینکه گفته شود حضور آباژور در هر فضایی حتمی است نیز یک دیدگاه اشتباه است ولی نباید از تاثیر شگفت انگیزی که بر روی محیط و زیبایی آن می گذارد چشم پوشی کرد .

امیدوارم مطالب گفته شده مفید بوده باشد. شما می توانید با گذاشتن دیدگاه های خود به ما در هرچه بهتر شدن مطالب تولیدی کمک بسزایی بکنید .

خرید آباژور

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید