مطالب آموزشی

آموزش نصب لوستر روی سقف بتنی

آموزش نصب لوستر روی سقف بتنی

نصب لوستر روی سقف بتنی باید به وسیله ابزراهای لازم و رعایت نکات ایمنی انجام شود. بسیاری از افراد ترجیح می دهند این کار را به افرادی که در این زمینه تخصص دارند بسپارند. با آموزش هایی که در این مقاله از وبلاگ چشمه نور وجود دارد، می توانید خودتان لوستر را روی سقف بتنی نصب کنید.

نکات مهم برای نصب کردن لوستر در سقف های بتنی

قبل از این که اقدام به نصب لوستر روی سقف بتنی بکنید، باید سیم کشی سقف را بررسی کنید. در صورتی که سقف سیم کشی برق ندارد، از یک برق کار برای سیم کشی کمک بگیرید. قبل از سیم کشی پریز، برق یا سیم برقی که به لوستر متصل است را خاموش کنید. سپس پارچه ای خیس روی زمین زیر محل نصب لوستر پهن کنید تا گرد و غبار ناشی از سوراخ شدن سقف در اطراف پخش نشود.

نصب لوستر روی سقف بتنی

نصب لوستر روی سقف بتنی بدون قلاب

قبل از نصب لوستر باید تمام ابزراهای لازم را تهیه کنید. در ادامه این مقاله لیست ابزراهای مورد نیاز برای نصب لوستر روی سقف بتنی را معرفی می کنیم.

  • مته برقی
  • پیچ گوشتی
  • انبر
  • اتصال دهنده مناسب
  • بلوک ترمینال

مراحل نصب لوستر روی سقف بتنی

روش نصب لوسترها با توجه به مدل پایه لوستر متفاوت است. برای نصب لوستر روی سقف بتنی می توان از قلاب و براکت استفاده کرد. در گذشته برای نصب لوستر روی سقف فقط از قلاب استفاده می شد ولی در حال حاضر بیشتر از براکت برای این کار استفاده می شود. نصب لوستر به وسیله این میله که به عنوان بست هم شناخته می شود، روشی جدید است و عملکرد محکم تری در مقایسه با قلاب دارد.

مطلب مرتبط  آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

برای نصب لوستر با استفاده از قلاب، باید نکات ایمنی زیادی را در نظر گرفت. در صورتی که لوستر محکم به قلاب وصل نشده باشد، احتمال افتادن آن وجود دارد. نصب لوستر روی سقف بتنی با قلاب به دو روش انجام می شود.

  • نخ استاندارد: این روش برای لوسترهای کوچک و سبک که وزن آنها بیشتر از سه کیلو نیست، مناسب است. در غیر این صورت ممکن است لوستر سقوط کند.
  • پیچ چفتی: اگر لوستر بیشتر از ۴ کیلو وزن دارد، برای نصب آن باید از پیچ چفتی مخصوص استفاده کنید؛ چون این پیچ ها وزن بیشتری را تحمل می کنند.
نصب لوستر روی سقف بتنی

نصب لوستر بدون قلاب روی سقف بتنی

برای  نصب لوستر روی سقف بتنی بدون استفاده از قلاب، باید از یک صفحه مخصوص به جای قلاب استفاده کنید. اگر می خواهید لوستر جدیدی بدون قلاب روی سقف نصب کنید، ابتدا باید قلاب قبلی را از سقف جدا کنید و به جای آن صفحه مخصوص را نصب کنید. برای نصب میله فلزی جدید، ابتدا دو سوراخ روی سقف ایجاد کنید. در مرحله بعدی رول پلاک سوراخ ها را پیچ کنید و سپس پیچ ها را داخل میله کنید و آنها را در رول پلاک ها پیچ کنید. به این ترتیب میله فلزی برای نصب لوستر روی سقف آماده می شود.

انواع قلاب برای نصب لوستر

سوالات متداول در مورد نصب لوستر

  1. فرآیند نصب لوستر شامل چه مراحلی است؟

نصب لوستر روی سقف بتنی به دو بخش انجام سیم کشی و چفت کردن قلاب یا صفحه به سقف تقسیم می شود.

  1. چه تفاوتی بین اتصال لوستر با قلاب و اتصال با صفحه وجود دارد؟
مطلب مرتبط  15 مدل از جدیدترین لوستر آشپزخانه 1402

زمانی که لوستر با قلاب به سقف نصب می شود، لوستر فقط روی قلاب آویزان است و سیم ها به آن متصل می شوند. در حالی که برای نصب لوستر روی سقف بتنی با صفحه، صفحه و لوستر به سقف وصل می شوند.

جمع بندی

در هنگام نصب لوستر روی سقف بتنی، حتما از رول پلاک های با کیفیت استفاده کنید و از محکم بودن آن روی سقف مطمئن شوید.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد نصب انواع لوستر، مقالات مرتبط با این موضوع در چشمه نور را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید