مطالب آموزشی

آشنایی با انواع وسایل دکوری و تزئینی

وسایل دکوری به وسایلی گفته می شود که جزو ضروریات خانه ها محسوب نمی شود ولی برای زیبایی و چشم گیری محیط از این وسیله های هنری و زیبا استفاده می شود. معماران داخلی برای روح بخشیدن به طراحی های خود و افزایش تاثیر پذیری آن از این وسایل استفاده می کنند و طرح و ایده ی خود را با این اکسسوری ها و وسایل تزئینی کامل می کنند.

اجسام دکوراتیو دارای  انواعی از جنس ها و طرح ها هستند که شما می توانید به راحتی و بسته به سلیقه ی خود به انتخاب آن ها اقدام نمایید .

نمونه هایی از اکسسوری های موجود در بازار

کوسن و بالشتک ها

معمولا وسایل دکوری کاربرد خاصی در محیط ندارند بلکه کاربرد خاص ان ها تکمیل دکوراسیون است .این وسایل می توانند از جنس چوب ،سنگ ، بتن ،شیشه و… باشند .

یکی از دکوری های پر کاربرد در فضای نشیمن استفاده از کوسن ها و بالشتک ها است. علت کاربرد زیاد این وسایل آن است که این ها را به راحتی می توان با رنگ ومتریال های موجود در محیط تطبیق داد و بسته به هر فصل از کوسن ها و بالشتک های با رنگ های متناسب به همان فصل استفاده کرد . این وسایل دکوری علاوه بر کاربرد دکوراتیوی  که دارند باعث ایجاد راحتی در خوابیدن و نشستن و استراحت کردن می شوند.

کوسن و بالشت وسایل دکوری

وسایل قدیمی

امروزه استفاده از ظروف مسی و اشیای قدیمی که می تواند به جنس چوب و یا فلزباشد در بین افراد بسیار مورد پسند واقع شده است و افراد زیادی سعی دارند این اشیا را به عنوان وسایل زینتی و دکوری با دکوراسیون منزل خود تطبیق دهند و به فضای خود یک حس اصالت و کلاسیکی را اضافه کنند.

مطلب مرتبط  چشمه نور، بهترین برند صادراتی لوستر

استفاده از وسایل قدیمی برای دکور

از میان این وسایل قدیمی می توان به صندوق های چوبی یا فلزی قدیمی اشاره کرد که امروزه می توان از آن ها به عنوان میز و یا  برای کاربرد های دیگر بسته به سلیقه شما استفاده کرد .

این اشیای آنتیک به علت قدمتی که دارند دارای قیمت زیادی می باشند و افراد زیادی نمی توانند از آن ها به سهولت استفاده کنند به همین منظور مدل های مشابهی از وسایل آنتیک و کلاسیک در بازار موجود می باشد که طرح وسایل قدیمی را دارند ولی در اصل قدمت و اصالت آن کالا ها را ندارند.

وسایل قدیمی دکوری

استفاده از فانوس های ایستاده برای دکور کردن محیط

این فانوس ها می تواند خود روشن شود و یا محلی برای قرار دهی شمع ها باشد. این فانوس ها امروزه در محیط هایی با دکوراسیون های مدرن استفاده می شود. جنس این وسایل متفاوت  است و می تواند به جنس آلمینیوم ، شیشه و… باشد.

فانوس ایستاده برای دکور کردن

استفاده از لوستر برای دکور کردن

یکی از وسایل پرکاربرد برای دکوراسیون منزل لوسترها می باشند. این اشیا دارای طرح ها ی مختلف با جنس های متنوعی می باشند و بسته به هر نوع سبک دکوراسیونی ، لوستر متناسب آن سبک موجود می باشد. شما می توانید حتی با به کار گیری خلاقیت خود در منزل نیز لوستر مورد نظر خود را بسازید و از داشتن این وسیله کاربردی و دکوری لذت ببرید. در مقاله ی قبلی در همین وب سایت آموزش ساخت لوستر در منزل ذکر شده است.

معمولا لوستر ها در جنس های برنز ، نقره ،برنج و آلومینیوم در بازار موجود می باشد که بسته به نوع کارایی و وزن لوستر و فلز به کار رفته در ساخت آن دارای قیمت های متنوعی میباشند.

مطلب مرتبط  خرید انواع آباژور چوبی با قیمت

لوستر در طراحی دکور

استفاده از ساعت های آینه ای و یا خود اینه ها بر روی دیوار

این آینه ها و یا ساعت های آینه ای به علت اینکه توانایی انعکاس نور را دارند محیط را باشکوه تر و روشن تر نشان می دهند. این وسایل دکوری بسیار مناسب فضاهای کوچک هستند که با قابلیتی که دارند محیط را بزرگ تر نشان دهند.

استفاده از ساعت آینه ای در دکور کردن

دکوری هایی به جنس مکرومه

استفاده از دکوری هایی به جنس مکرومه در انواع سبک های دکوراسیون بسیار محبوب است .شما می توانید از آویز های مکرومه ، لوسترهایی به این جنس و… در دکوراسیون خود استفاده کنید و از آن ها برای تکمیل دیزاین محیط خود کمک بگیرید .

دکوری هایی به جنس مکرومه

هچنین می توان برای دیزاین محیط ودیوار از شلف های فلزی مدرن بهره بگیرید . بر روی این شلف ها می توان وسایل ریز و درشت تزئینی و دکوری را کنار هم قرار دارد و به راحتی بین آن ها تناسب ایجاد کرد.

شلف وسیله ای دکوری

شما می توانید در وب سایت ما ( دکورشاپ) انواع لوستر های تزئینی ، شمعدانی ها و … را مشاهده کرده و در صورت پسند با اطمینان خاطر از جنس و سالمی محصولی آن را خرید نمایید و درب منزل با حمل و نقلی رایگان را تحویل بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید