مطالب آموزشی

آشنایی با انواع لوستر

انواع لوستر هایی که تولید میشوند وسیله ای برقی برای ایجادنور و روشنایی هستند،که درطرح ها و اندازه های متفاوت عرضه میشوندآن ها دراصل تکامل یافته شمعدان هاهستند.

لوسترها عالوه بر روشن کردن فضا و محیط اطراف به تنهایی فوق العاده زیبا وجذاب به نظر می رسند.کمبود نورمی تواند بر احساسات فردی تأثیر منفی بگذارد درنتیجه لوسترها با فراهم کردن روشنایی بیشتروزیبایی خیره کننده خود این تاثیرات منفی را از بین می برند. هرچقدرمیزان روشنایی نورها بیشتر باشد می توانند فضای اتاق را گرم کرده ومحیط دلنشینی فراهم کنند، نورپردازی یک تصمیم مهم در مورد زیبایی و عملکرد است.دراینجا میخواهیم باانواع لوسترها آشنا شویم واطالعاتی را کسب کنیم. انواع واقسام لوسترها: لوسترهای شیشه ای: شیشه هایی هستند که اطراف چراغ هارا فرا میگیرند.این شیشه ها بصورت)شفاف،مات،نیمه مات(وجود دارند که انتخاب آنها بستگی به سلیقه مشتری دارد،البته شیشه ها هرچقدر مات تر باشند از میزان نوردهی لوسترکاسته می شود.

لوسترهای کریستال دار: دراین نوع لوسترها دانه های ریز ودرشتی از جنس کریستال وشیشه بصورت آویز از لوستر آویزان می شوندویا اطراف المپ های نوری را احاطه می کنند این مجموعه از لوسترها بسیارظریف اند وزیبایی خیره کننده ای دارند،واز طری ق کریستال های خود نوربیشتری به محیط اطراف بازتاب می کنند،یکی از محبوب ترین طرح لوسترهای کریستالی به عنوان لوستر قطرات باران شناخته میشود. لوسترهای کریستالی بسیار تزئ ین شده وبزرگ را میتوان در) مساجد،اماکن زیارتی،تاالرهاو سالن های مجلل(مشاهده کرد.این مدل لوسترها مناسب فضاهای کوچک نیستند.

انواع لوستر

لوستربه سبک شمعی: لوسترهایی که دارای چراغ هایی به شکل شمع هستند،که شباهتی به سبک روشنایی شمع دارد. البته لوسترهای با شمع واقعی نیز وجود داشته که در زمان های قدیم بیشترمورد استفاده قرارمی گرفته، که در زمان حال لوسترهای به سبک شمعی جایگزین انها شده اند. لوسترهای مینی)کوچک(: لوسترهایی دراندازه های کوچک که برای مکانهای کوچک طراحی می شوندتا فضای کمتری را اشغال کنند. با این حال گزینه مناسبی برای مکان هایی هستند که نمی توانندلوسترهای سبک بزرگ را در خود جای دهند. لوسترسلطنتی یا امپراتوری: یک سبک سلطنتی ومجلل که دارای شاخه هایی در اشکال مختلف بوده والمپ ها بر روی این شاخه ها قرار میگیرند کریستال هامعموال متصل به شاخه ها یا آویزان هستند. طرح های متنوعی ازاین لوسترها در بازار موجود است،این مدل از لوسترهادر سایزهای بزرگ بیشتر طراحی میشوند،جنس لوستر وشاخه های آن میتواند)نقره،برنز،چوبی،استیل و…(باشد لوستر آبشاری: لوستری که کریستال ها از باال به سمت پایین می چکد. دارای پایه مربع ، مکعب یا گرد است. کریستال ها دارای اشکال هندسی مختلف)گرد،قطره،مربع،لوزی ( یا بصورت رشته ای هستند . کریستال ها و چراغ ها مانند ریختن قطرات آب ظاهر می شوند.

مطلب مرتبط  پالت های رنگ حرفه ای برای یک اتاق خواب مدرن و متفاوت

انواع لوستر

لوسترراه پله ای: یکی  از انواع لوستر و طراحی های پیچیده وبی نظیرلوسترها، به عنوان لوستر راه پله ای شناخته می شود.در لوسترهای راه پله ای کریستال هابه گونه ای چیده شده اند که به صورت مارپیچی به سمت پایین امتداد می یابند و شبیه یک راه پله پیچ در پیچ هستند.توجه کنیدکه این مدل لوسترها فضای عمودی زیادی را اشغال میکنند، بنابراین اگر سقف کوتاهی دار ید، بهتر است از آنها اجتناب کنید.

لوسترمدرن: لوسترهای مدرن سبکی از لبه های واضح و اشکال هندسی است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده وگزینه مناسبی برای منازلی است که دارای طراحی و دکوراسیون های مدرن می باشد . لوستر ترکیبی: ترکیبی از لوسترهای سنتی ومدرن می باشد،این سبک از لوسترها به گونه ای طراحی میشوند که مطابق با هردو سلیقه یعنی )سنتی ومدرن( هستند.

انواع لوستر

لوستر کاسه ای: ساده ترین طرح در بین لوسترها ، لوستر کاسه ای می باشد که بصورت یک چراغ دستی است و شبیه یک کاسه می باشد. این شکل باعث می شود که جلوه نوری جالبی ایجاد شود.این لوستر در اندازه های مختلفی ارائه میشود و به ظاهر فضای کمتری را نیز اشغال میکند.

لوسترطبلی: یکی دیگر از انواع لوستر است که  همانطورکه ازنامش پیداست شکل اینگونه لوسترها همانند طبل طراحی شده است که اطراف چراغ هاتوسط شیشه)مات،شفاف( یا حلقه های بزرگ درهم فرو رفته از جنس استیل پوشیده می شوند، دقیقامانند این است که چراغ ها در داخل طبل قرار دارند.این لوسترها نورپردازی مالیمی ایجاد می کنند.

انواع لوستر

لوسترهای طبقه ای: این لوسترها بصورت طبقه ای والیه الیه هستندکه در اندازه های مختلفی ساخته میشوندو لامپ ها در بین این طبقه ها قرار میگیرند،معموالاین لوسترها به خاطر داشتن چندین الیه ارتفاع بلند تری دارند،پس مناسب فضاهایی با سقف بلند هستند.

مطلب مرتبط  لوستر کریستالی برای خانه های کلاسیک و مدرن

لوسترچراغ آویز: این لوستر طرح بسیار ساده ای دارد، در کل دارای یک آویزبلند وچراغ متصل به آن است،این مدل بیشتر مناسب محیط آشپزخانه،اتاق خواب و کافی شاپ است. چرخ واگن: در این لوسترها یک یا چند حلقه فلزی بزرگ که نورها درداخل حلقه ها قرار دارندو چسبیده به آنها هستندو بوسیله یک زنجیر آوی زان می شوند. طرح آنها ساده و براق،ومعموالا فاقد تزئینات وطرح های پرکاروپیچیده هستند .

لوسترطرح فانوس: این لوسترها طرحی شبیه به فانوس دارند که در نوع خود خاص وزیبا هستند چراغ در داخل قفس فانوس قراردارد سبک این مدل لوسترمدرن وقدیمی است،این لوسترهابصورت آویزویا بصورت چسبیده به دیوارنیز وجود دارند،درمدل آویز آن فانوس هم میتواند تکی باشد وهم بصورت چندتایی که متصل به یک زنجیره اند.

جنس لوسترها: جنس لوسترها از )آلومینیوم،چوب،برنز،نقره واستیل (می باشد.که در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند،جنس لوسترها و کیفیت آنها امر مهمی در زیبایی و دوام آن دارد اگرکیفیت آنها مرغوب نباشد درمدت زمان کوتاهی زیبایی خودرا دست میدهند،به طور مثال درمورد لوسترهای )استیلی،برنز،نقره،الومینیومی (اگرمواد به کار رفته درانها با کیفیت ومرغوب نباشد به مرور باعث کدر شدن رنگ لوستر،رنگ پریدگی،سیاه شدن،وحتی زنگ زدگی آن می شود.همچنین در لوسترهای چوبی باعث پوسیدگی وپوسته پوسته شدن چوب ها می شود،پس برای خریدلوستربا کیفیت به فروشگاه های مطمئن ومعتبرمراجعه کنید. نکته مهمی که عالوه بر جنس وکیفیت لوسترها بایدبه آن توجه کنیم )سایزوابعاد لوستر،میزان وشدت نوردهی،مدل لوستر،ارتفاع سقف ومتراژ مکان مورد نظر است( که هر مکانی لوستر مناسب خودرا میپذیرد.لوستر های بزرگ و پرکارمناسب محیط های کوچک وسقف های کم ارتفاع نیستند چون فضای خیلی زیادی را اشغال می کنندوبالعکس لوسترهای کوچک وخیلی ساده هم مناسب محیط های بزرگ وسقف های خیلی بلند نمی باشند.پس در خرید لوسترتنها به زیبایی وظرافت آن دقت نکنید وسعی کنید لوستری تهیه کنید که عالوه بر زیبایی مناسب مکان مورد نظرتان باشد. اکنون شما با انواع لوسترها از شیشه گرفته تا کریستال و سنتی و مدرن آشنا شدیدواین اطالعات شمارا در پیدا کردن لوستر مناسبتان راهنمایی می کند.

مطلب مرتبط  آیا اتاق نشیمن شما بیش از حد به رنگ قهوه ای است؟

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید