مطالب آموزشی

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی ۲۰۲۳

امروزه استفاده از آباژور در دکوراسیون جایگاه خاصی دارد. استفاده از این وسیله علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا و دکوراسیون به عنوان نور کمکی استفاده میشود. برای فضایی همچون پذیرایی که محل جمع شدن در کنار خانواده و مهمانان محسوب میشود دکوراسیون این بخش از خانه اهمیت ویژه ای دارد.

انتخاب کردن آباژوری مناسب از بین تنوع زیاد آنها کاری دشوار است توجه کنید از آباژور ایستاده و رومیزی که متناسب با دکوراسیون شما باشد استفاده کنید و سعی کنید از طرح های متنوع که فضای شما را شلوغ میکند استفاده نکنید. یک آباژور مناسب میتواند جلوه خاصی به فضا ببخشد و آن محیط را تبدیل به جایی شگفت انگیز کند و برعکس استفاده از آباژور نامناسب نمای فضا را به هم ریخته و باعث شلوغ شدن آن میشود.

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

نقش آباژور در دکوراسیون پذیرایی

آباژورها می توانند افزودنی عالی برای دکوراسیون پذیرایی باشند و به فضا گرما و محیط می بخشند. آن‌ها در اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلف وجود دارند و پیدا کردن آن‌ها را آسان می‌کند که زیبایی‌شناسی کلی پذیرایی را تکمیل کند.

یکی از راه های استفاده از آباژور در دکوراسیون پذیرایی آویزان کردن آنها از سقف است. بسته به اندازه فضای پذیرایی و تعداد آباژورهای موجود می توان این کار را به صورت خوشه ای یا پشت سر هم انجام داد. این یک صفحه نمایش منحصر به فرد و چشم نواز ایجاد می کند که توجه مهمانان را به خود جلب می کند و ظرافتی را به فضا می بخشد.

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

یکی دیگر از راه‌های گنجاندن آباژور در دکوراسیون پذیرایی، استفاده از آنها به عنوان میز میز است. با قرار دادن یک آباژور بر روی هر میز می توانید فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنید که مهمانان را به آرامش و لذت بردن از جشن تشویق می کند. می‌توانید آباژورهایی را انتخاب کنید که با رنگ‌بندی پذیرایی مطابقت داشته باشند یا رنگ‌های متنوعی را انتخاب کنید تا ظاهری بازیگوش و غریب ایجاد کنید.

مطلب مرتبط  ۵ نکته قبل از خرید مبل

همچنین می توان از آباژورها برای برجسته کردن قسمت های خاصی از پذیرایی مانند بار یا میز دسر استفاده کرد. با قرار دادن یک آباژور روی میز یا پایه کوچک می توانید توجه را به این قسمت ها جلب کنید و آنها را از بقیه فضا متمایز کنید.

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

هنگام انتخاب آباژور برای دکوراسیون پذیرایی، مهم است که اندازه و سبک فضا را در نظر بگیرید. آباژورهای بزرگ و آراسته ممکن است در یک فضای پذیرایی کوچک بسیار زیاد باشد، در حالی که آباژورهای کوچکتر و ساده تر ممکن است تاثیر زیادی در یک فضای بزرگ نداشته باشند. علاوه بر این، مهم است که نیازهای نوری پذیرایی را در نظر بگیرید و آباژورهایی را انتخاب کنید که میزان روشنایی مناسب را ارائه کنند.

به طور کلی، آباژورها می توانند افزودنی زیبا و همه کاره برای دکوراسیون پذیرایی باشند. با گنجاندن آنها در طراحی، می توانید فضایی گرم و جذاب ایجاد کنید که تجربه کلی را برای مهمانان افزایش می دهد.

انواع آباژور در دکوراسیون

آباژورها در انواع شکل ها و طرح های مختلف تولید میشوند. آباژورها به چند دسته تقسیم میشوند.

آباژورهای رومیزی :

برای اتاق پذیرایی اغلب روی میزعسلی یا میز کنسول قرار میگیرند که برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون پذیرایی ترکیب رنگ آباژور با وسایل مهم است.

آباژورهای ایستاده یا کنار سالنی:

آباژورهای ایستاده در انواع مختلف و با متریال متفاوت ساخته میشوند. به عنوان مثال آباژور چوبی ٬ برنزی . این نوع آباژورها با دکوراسیون های مختلف به راحتی هماهنگ میشوند.

انتخاب آباژور مناسب

در انتخاب آباژور باید نهایت دقت را انجام داد و آباژوری را انتخاب کنید که با دکوراسیون فضای شما هم خوانی داشته باشد. یکی از خصوصیات مهمی که یک آباژور مناسب باید داشته باشد این است که نورپردازی مناسبی داشته باشد.به همین دلیل مواردی مثل جنس شید (کلاهک )‌٬ رنگ آباژور٬ اندازه شید و نوع لامپ به کار رفته مهم است. اگر از آباژور با شید طرح دار استفاده میکنید توجه کنید که رنگ ها و طرح هایی رو انتخاب کنید که بر روی پخش نور اثر منفی نگدارد مثلا اگر محیط شما نسبتا تاریک است از آباژوری با شید روشن استفاده کنید که نور را بیشتر در فضا پخش کند.

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی


آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی


آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

پیدا کردن مکان مناسب برای قرار دادن آباژور

قبل از خرید آباژور چیدمان خانه راانجام داده وسپس برای انتخاب مکان مناسب آباژور تصمیم گیری کنید. و مناسب ترین مکان را برای آباژور انتخاب کنید. انتخاب آباژور کاملا متناسب با چیدمان و نوع دکوراسیون شما است.

مطلب مرتبط  نکات مهم در مورد مبل تختخواب شو

برای انتخاب آباژور مناسب ابتدا مکانی را که میخواهید مورد توجه باشد را انتخاب و سپس به نقاط کنج و گوشه توجه کنید.اگر هدف از خرید آباژور استفاده  از نور آن برای نورپردازی وسیله خاصی است آباژوری را انتخاب کنید که نور را به سمت پایین هدایت میکند و اگر میخواهید قسمتی از دیوار را پررنگ تر نمایش بدهید آباژوری که نور را به سمت بالا هدایت میکند انتخاب کنید.

برای این که آباژوری که در پذیرایی استفاده میکنید نور دلخواه شما را داشته باشد آباژور پایه بلند با شید روشن را انتخاب کنید.


آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی


آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی


آبا‌ژور در دکوراسیون اتاق نشیمن

 میزان نور مورد نیاز برای پذیرایی

نور طبیعی که از پنجره ها میتابد و وارد منزل میشود زیبایی خاصی دارد ولی این نور مختص روز است. تعداد آباژور به میزان نوری که در منزل شما وجود دارد بستگی دارد چون این نور به صورت نور کمکی در نظر گرفته میشه و بیشتر نور از طریق نور طبیعی و لوسترها تامین میشود و شما میتوانید برای مشخص کردن قسمت خاصی از منزل یا وسیله خاصی از آباژور استفاده کنید .

آبا‌ژور در دکوراسیون پذیرایی

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر، آباژور و  محصولات چشمه نور

دیدگاهتان را بنویسید