مطالب آموزشی

آباژور مناسب پذیرایی + ۱۵ مدل جدید ۲۰۲۳

آباژور مناسب اتاق پذیرایی

برای انتخاب آباژور مناسب پذیرایی باید به  چندین نکته توجه کنید . ابتدا باید مقصود خود را از خرید آباژور مشخص کنید و باید بدانید که از آباژورانتخابی خود چه انتظاری دارید یا می خواهید که محیط پذیرایی شما را زیبا تر کند یا از آن انتظار تکمیل کردن روشنایی محیط پذیرایی را دارید . از آنجا که پذیرایی اصلی ترین محیط خانه است که از آن برای استقبال از مهمان های خود استفاده می کنید روشنایی و نور پردازی این محیط بسیار مهم است .

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی

استفاده از یک آبازور مناسب در این محیط می تواند پذیرایی شما رابه طرز شگفت آوری تغییر دهد و از سادگی در آورد .باید توجه داشته باشیم که آبازور مورد استفاده باید در تعادل با دیگر وسایل و اکسسوری های پذیرایی شما باشد چرا که اگر تعادل نباشد می تواند باعث بهم ریختگی و اغتشاش محیط شما بشود .  

آباژورها یکی از بهترین المان ها در دکوراسیون اتاق پذیرایی هستند. آباژور مناسب پذیرایی باید با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگی داشته باشد. برای آشنایی با مدل های مختلف آباژور تا انتهای این مقاله از دکورشاپ ما را همراهی کنید.

ویژگی های آباژور پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی باید به گونه ای انتخاب شود که علاوه بر شیک بودن، نورپردازی مناسبی داشته باشد. اگرچه آباژورها منبع اصلی نورپردازی نیستند و نور زیادی پخش نمی کنند، ولی ادغام شدن آنها با نور اصلی، روشنایی خوبی ایجاد می کند. آباژورها با ایجاد یک نور فرعی، لایه هایی از نور و سایه ایجاد می کنند. طرح و مدل آباژوری که برای اتاق پذیرایی انتخاب می شود باید متناسب با طرح و سبک چیدمان خانه باشد.

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی

معرفی مدل های مختلف آباژور پذیرایی

آباژورهایی که برای اتاق  پذیرایی تولید می شوند، در سبک ها و مدل های مختلفی از جمله کلاسیک، مدرن، فانتزی و سنتی در فروشگاه دکور شاپ موجود هستند. در ادامه به معرفی انواع آباژور مناسب پذیرایی می پردازیم.

  • آباژور ایستاده: آباژورهای ایستاده یکی از پرطرفدارترین انواع آباژورها هستند و برای اتاق پذیرایی و نشیمن انتخاب مناسبی هستند. بعضی از آباژورهای ایستاده قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و در مدل های کلاسیک و مدرن موجود هستند. آباژورهای ایستاده بیشتر برای خانه های با سالن پذیرایی بزرگ مناسب هستند.
  • آباژور رومیزی: این آباژورها جزء آباژورهای کوچک هستند و باید روی یک میز قرار بگیرند. در صورتی که آباژور رومیزی شما مدرن است، میز زیر آن هم باید سبک مدرن باشد.
مطلب مرتبط  تمیز کردن آباژور پارچه ای به صورت کاربردی

نکات مهم در انتخاب آباژور برای اتاق پذیرایی

یکی از مهم ترین قسمت های خانه اتاق پذیرایی است به همین دلیل باید در انتخاب آباژور مناسب پذیرایی نکات زیادی را رعایت کرد. در صورت انتخاب آباژور مناسب، دکوراسیون شیک و جذابی در اتاق پذیرایی خواهید داشت. در ادامه نکات مهم برای خرید آباژور را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • هماهنگ بودن رنگ آباژور با رنگ سایر وسایل: آباژور مناسب پذیرایی باید رنگی هماهنگ با سایر وسایل این اتاق داشته باشد. رنگ کلاهک آباژور را می توانید با توجه به رنگ پرده، مبلمان، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری انتخاب کنید. اگر می خواهید از آباژور به عنوان یک المان تزیینی استفاده کنید، بهتر است آباژوری پررنگ انتخاب کنید. همچنین می توانید از یک آباژور با رنگ کلاهک خنثی در اتاق پذیرایی استفاده کنید.
  • متناسب بودن آباژور با سبک چیدمان خانه: ایجاد هارمونی و هماهنگی بین عناصر و سبک چیدمان، یکی از مهم ترین اصول چیدمان است. اگر سبک خانه شما مدرن است، آباژور مناسب پذیرایی برای شما، آباژور های مدرن ایستاده است. آباژورهای رومیزی، برای سبک های کلاسیک و لوکس گزینه بهتری هستند.
  • قرار دادن آباژور در مکان مناسب: آباژور مناسب پذیرایی باید از نظر ابعاد و ارتفاع با فضای اتاق پذیرایی تناسب داشته باشد. گوشه های دنج، بهترین مکان برای قرار دادن آباژورهای ایستاده هستند.
آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی

سوالات متداول در مورد آباژور برای اتاق پذیرایی

  1. چه نوری برای آباژور اتاق پذیرایی مناسب است؟

آباژور مناسب پذیرایی باید نوری متناسب با فضا داشته باشد. نورهای روشن و گرم برای ایجاد روشنایی و نورهای سرد برای تزیین فضا مناسب هستند.

  1. بهترین آباژور برای خانه هایی با سقف کوتاه چه آباژوری است؟
مطلب مرتبط  چگونه شید آباژور را بدون مشکل در بیاوریم

آباژورهای پایه داری که نور را به طرف بالا پخش می کنند، مناسب این خانه ها هستند.

آباژور مناسب پذیرایی رومیزی

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی مدرن

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی

رنگ متناسب آباژور پذیرایی چه رنگی است ؟

برای انتخاب رنگ آباژور خود باید به این توجه کرد که دکوراسیون شما چه رنگی است و اینکه شما می خواهید روی محیط خود تاکید کنید یا نور را تامین کنید. اگر مقدار نور دریافتی برایتان در اولویت قرار دارد باید به سراغ آباژور هایی با کلاهک های روشن بروید تا مقدار نور شما را کم نکند . ولی اگر زیبایی فضا  مهم تر است می توانید بدین ترتیب از آباژور با رنگ مکمل پذیرایی خود یا از آباژوری با رنگ متضاد با محیط خود استفاده کنید .اگر هدف شما این است که آباژور را در مکانی قرار دهید که نقطه ی کانونی و اصلی پذیرایی شما باشد باید از آباژوری با رنگ های شاد و پر جنب و جوش مانند نارنجی قرمز و.. استفاده کنید . اگر به دنبال ظریف بودن و آرامش بخشید به فضای خود هستید ،آباژور هایی با رنگ خنثی کاملا مناسب هستند.

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مناسب اتاق پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور مدرن اتاق پذیرایی

آباژور مدرن یا کلاسیک

اینکه آباژور پذیرایی ما مدرن باشد یا کلاسیک باید به دکوراسیون پذیرایی خود نگاه کنیم . اگر دکوراسیون پذیرایی شما کلاسیک است باید از یک آباژور کلاسیک استفاده کنید .اگر دکوراسیون خانه شما سنتی است انتخاب آباژوری با کلاهک مخروطی و پایه ای چوبی بسیار مناسب است .  

  اندازه ی آباژور

معمولا برای پذیرایی از آباژور های پایه بلند یا رومیزی استفاده میکنند . قراردادن آباژورهای رومیزی روی میز عسلی و ما بین مبل ها باعث بخشیدن نور بیشتری به آن محیط و میز جلو مبلی میشود . همچنین میتوانید از آباژور های آرکی  که دارای آرکی بزرگ و پایه ی بلند خمیده و قوسی شکل هستند ومعمولا بین مبلمان قرار میگیرد و نور را در یک نقطه ی خاص و مورد نظر شما متمرکز میکنند ،استفاده کنید.

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور رومیزی مناسب اتاق نشیمن

مکان مناسب قرار گیری آباژور در پذیرایی

یکی از نکات بسیار مهم این است که در پذیرایی آباژور را کجا قرار بدهیم . استفاده از آباژور در راهرو های ورودی روی میز یا کنسول بسیار مناسب است البته باید توجه کرد که آباژور مورد استفاده از میزی که روی آن قرار میگیرد بزرگ تر نباشد و لبه هاش بیرون نزند . همچنین استفاده از آباژور در دو طرف کاناپه علاوه بر اینکه نور محیط را تامین میکند باعث ایجاد تعادل در فضای شما نیز میشود . همچنین میتوان آباژور را در فضاهای زیر نیز استفاده کرد :

  • طرفین مبل سه نفره
  • بین دو مبل تکی بر روی میز عسلی
  • طرفین تلوزیون های ال سی دی و ال ای دسی
  • در کنار میز غذاخوری
مطلب مرتبط  آیا خرید آباژور ضروری است؟

و همچنین گوشه های پرت و کنج های دنج خانه می توان آباژور خود را قرار دهید.

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور سفید اتاق پذیرایی

آباژور مناسب پذیرایی ایستاده

آباژور مناسب پذیرایی

آباژور ایستاده یا آباژور کنار سالنی

استفاده از آباژور ایستاده به شما نور متمرکز وملایمی می دهد و این قابلیت را دارد که شما آن را به جهت مورد نظر خود تنظیم کنید و به علت انعکاس نور بین دیوارها و سقف نور بیشتری به شما می دهد و بهترین انتخاب برای فضای پذیرایی می باشد . بهتر است از آباژور ایستاده ای متناسب با مدل و جنس مبلمانتان استفاده کنید.

بیشتر افراد آباژورهای ایستاده را برای اتاق پذیرایی ترجیح می دهند ولی آباژور رومیزی هم می تواند انتخاب خوبی به ویژه برای دکوراسیون کلاسیک باشد.

برای خرید انواع آباژور مناسب پذیرایی می توانید به فروشگاه اینترنتی دکورشاپ مراجعه کنید.  

خرید لوستر

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید