مطالب آموزشی

آباژور سنگ نمک و کاربرد آن در دکوراسیون

آباژور سنگ نمک و کاربرد آن در دکوراسیون

یکی از انواع آباژور، آباژور سنگ نمک است که از سنگ نمک طبیعی ساخته می شود. این آباژور یکی از خاص ترین انواع آباژور رومیزی است که علاوه بر ایجاد روشنایی، خواص بی نظیری هم دارد. اگر می خواهید در دکوراسیون خانه خود از یک آباژور خاص و متفاوت استفاده کنید، تا انتهای این مطلب از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

آباژور سنگ نمک چیست و چه مزایایی دارد؟

آباژور سنگ نمک

آباژور سنگ نمک که به نام آباژور نمک هیمالیا نیز شناخته می شود، یک آباژور تزئینی است که از یک قطعه بزرگ کریستال نمک طبیعی هیمالیا ساخته شده است. این آباژورها اغلب به عنوان روشنایی محیط استفاده می شوند و اعتقاد بر این است که مزایای بالقوه مختلفی دارند، اگرچه شواهد علمی برای حمایت از این ادعاها محدود است. در اینجا برخی از مزایای ادعایی آباژورهای سنگ نمک آورده شده است:

  • تصفیه هوا : اغلب ادعا می شود که آباژورهای سنگ نمک می توانند هوا را با جذب و به دام انداختن آلرژن ها، آلاینده ها و ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار و دود، تصفیه کنند. اعتقاد بر این است که گرمای تولید شده توسط لامپ باعث آزاد شدن یون های منفی می شود که ممکن است یون های مثبت مضر موجود در هوا را خنثی کند. با این حال، میزان قابلیت‌های تصفیه هوا مورد بحث است و تصفیه‌کننده‌های هوای بزرگ‌تر معمولاً مؤثرتر هستند.
  • بهبود خواب : برخی افراد ادعا می کنند که نور ملایم، گرم و کهربایی که از آباژورهای سنگ نمک ساطع می شود می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد. نور ملایم ممکن است یک محیط آرام ایجاد کند که به افراد کمک می کند قبل از خواب آرام و آرام شوند.
  • آباژور سنگ نمک
  • کاهش استرس : تصور می شود که درخشش تسکین دهنده آباژور نمکی اثر آرام بخشی دارد و ممکن است به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. بسیاری از مردم آنها را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر می دانند و از آنها به عنوان بخشی از روال آرامش خود استفاده می کنند.
  • کاهش تشعشعات الکترومغناطیسی : برخی از طرفداران استدلال می کنند که آباژورهای سنگ نمک می توانند تشعشعات الکترومغناطیسی دستگاه های الکترونیکی مانند کامپیوتر و تلویزیون را جذب یا کاهش دهند. با این حال، کارایی لامپ های نمک در این زمینه نامشخص است و به طور کلی توصیه می شود که قرار گرفتن در معرض تابش الکترومغناطیسی را از طریق روش های دیگر به حداقل برسانید.
  • جذابیت زیبایی شناختی : آباژورهای سنگ نمک اغلب به دلیل ظاهر طبیعی، منحصر به فرد و تزئینی خود قدردانی می شوند. آنها می توانند فضایی گرم و دنج را به اتاق اضافه کنند و به عنوان قطعات تزئینی جذاب عمل کنند.
مطلب مرتبط  ابعاد استاندارد مبل ال

آباژور سنگ نمک

توجه به این نکته مهم است که در حالی که بسیاری از مردم آباژورهای سنگ نمک را از نظر زیبایی شناسی دلپذیر می دانند و از نور ملایمی که ارائه می دهند لذت می برند، شواهد علمی که ادعاهای مربوط به سلامتی را تأیید می کند محدود و گاهی متناقض است. قابلیت‌های تصفیه هوای این لامپ‌ها، به‌ویژه، موضوع بحث بوده و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

اگر تصمیم به استفاده از آباژور سنگ نمک دارید، ضروری است که یکی از آنها را از یک منبع معتبر خریداری کنید تا مطمئن شوید که از نمک اصلی هیمالیا ساخته شده است و جایگزین مصنوعی نیست. علاوه بر این، تعمیر و نگهداری منظم، مانند پاک کردن آباژور با یک پارچه خشک برای جلوگیری از تجمع رطوبت، برای حفظ ظاهر و عملکرد آن توصیه می شود.

آشنایی با ویژگی های آباژور سنگ نمک

درخشش زیبای بلور سنگ نمک در این آباژور، نقش مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. مهم ترین ویژگی آباژور سنگ نمک این است که کریستال نمک به کار رفته در آن، از حالت بلوری به حالت مایع و از مایع به شکل بلور می شود. این مدل آباژور با ایجاد نور کم و پراکنده، روشنایی ملایمی در محیط خانه ایجاد می کنند. آباژورهای نمکی، با آزاد کردن یون های منفی موجب بهبود تنفس می شوند و استرس را تا حد زیادی کاهش می دهند. این آباژورها یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون اتاق خواب هستند؛ چون علاوه بر ایجاد نور ملایم، موجب عمیق شدن خواب می شوند.

آباژور سنگی با طرح زیبا

آباژور سنگی با طرح زیبا

نکات مهم در خرید آباژوهای نمکی

انواع آباژور سنگ نمک بیشتر در مدل رومیزی طراحی و تولید می شوند و پایه زیر آنها بیشتر از چوب است. این آباژور که یکی از آباژورهای مدرن محسوب می شود، علاوه بر این که نقش قابل توجهی در دکوراسیون دارد، دارای خواص درمانی بی نظیری است. در هنگام خرید آباژورهای نمکی باید ابعاد آن را در نظر بگیرید و آباژوری متناسب با ابعاد اتاق تهیه کنید. بهتر است این مدل آباژور را از یک فروشگاه معتبر بخرید تا از اصل بودن سنگ نمک آن مطمئن باشید. اصل بودن سنگ نمک آباژور به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

  • در صورت اصل بودن سنگ آباژور سنگ نمک، رگه های سیاه در آن مشاهده نمی شود.
  • سنگ نمک اصل در برابر برش بسیار مقاوم است و به راحتی بریده نمی شود.
  • درصد خلوص سنگ نمک اصل، بیشتر از ۹۸.۵ است.
آباژور سنگ نمک برای اتاق خواب

آباژور سنگ نمک برای اتاق خواب

استفاده از آباژور سنگ نمک در دکوراسیون داخلی

یکی از انواع آباژورهای سنگی زیبا که در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود، آباژور سنگ نمک است. این آباژور از سنگ های طبیعی نمک که بافت زیبا و خاصی دارند، ساخته می شود. برای ساخت این آباژور، تکه هایی از سنگ نمک به شکل هلی مختلف هندسی برش داده می شوند و در قالب های مختلف قرار می گیرند. این آباژور نمکی یکی از خاص ترین نوع آباژور در دکوراسیون داخلی به ویژه دکوراسیون سبک مدرن است. با توجه به این که این آباژور نور ملایمی در محیط تولید می کند، گزینه مناسبی برای اتاق خواب است.

مطلب مرتبط  نکات مهم در مورد مبل تختخواب شو

لوستر متناسب با آباژور سنگی

با توجه به این موضوع که آباژور سنگ نمک بیشتر مناسب سبک دکوراسیون مدرن است، بهتر است لوستری با سبک مدرن با آن ست کنید. لوسترهای سبک مدرن در طرح ها و رنگ های مختلف و با متریال مختلفی تولید می شوند. بهترین مدل لوستر مدرن برای ست شدن با این آباژورها، لوسترهای مدرن ساده به رنگ روشن هستند. با توجه به این که سنگ های نمک به رنگ سفید هستند، لوسترهای مدرن رنگ روشن یکی از بهترین انتخاب ها برای ست شدن با آن هستند.

آباژور نمکی با پایه چوبی

آباژور نمکی با پایه چوبی

جمع بندی

قبل از خرید آباژور سنگ نمک، بهتر است کیفیت سنگ نمک آن را بررسی کنید و مطمئن شوید آباژوری که می خرید با کیفیت است. در صورت امکان می توانید این آباژور را در طرح مورد نظر خود سفارش دهید.

فروشگاه چشمه نور عرضه کننده انواع آباژور در سبک های مختلف است. برای خرید انواع آباژور می توانید به این فروشگاه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید