مطالب آموزشی

همه چیز درباره نورپردازی مغازه و فروشگاه

همه چیز درباره نورپردازی مغازه و فروشگاه

نورپردازی مغازه و فروشگاه یکی از مهمترین جزئیاتی است که باید توسط صاحبان این مراکز مورد توجه قرار گیرد. برای نشان دادن اهمیت این موضوع، باید یک حقیقت جالب را برایتان بیان کنیم. طبق تحقیقات، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد حس و اطلاعاتی که در ۳۰ ثانیه اول نگاه کردن به یک محیط دریافت میکنیم مربوط به رنگ ها و نور است. در واقع رنگ ها و شدت نور به سرعت می توانند باعث ایجاد احساس شادی یا غم در ما بشوند. همین موضوع یک نکته بسیار مهم را برای ما آشکار می سازد که در ادامه این مطلب وبلاگ چشمه نور به آنها اشاره میکنیم:

شما با ایجاد یک فضای روشن و نورپردازی فروشگاه خود به صورت صحیح، می توانید با ایجاد حس شادی در مشتریان، خرید آن ها را شرطی کنید!”

بنابراین آگاهی از اینکه نقش نورپردازی و زیبایی فروشگاهتان تا چه اندازه می تواند در میزان فروش شما تاثیرگذار باشد، شما را شگفت زده خواهد کرد. اما برای طراحی یک نورپردازی ایده آل در مغازه خود باید به چه مواردی توجه کنید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال در ادامه ما را دنبال کنید.

نورپردازی مغازه و فروشگاه

نورپردازی مغازه و فروشگاه

هدف از نورپردازی فروشگاه چیست؟

نورپردازی مغازه و فروشگاه به دو منظور اصلی انجام می شود:

  • نمایش محصول به بهترین شکل ممکن: معمولا برای نشان دادن محصولات از نورپردازی تاکیدی استفاده می شود تا آن کالا در بهترین حالت خود به مشتریان نمایش داده شود. البته به این نکته دقت داشته باشید که نوع محصول در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال شیوه نورپردازی در یک فروشگاه طلا و جواهر با نوع نورپردازی یک مغازه فروش مبلمان متفاوت است.
  • انتقال احساسات: ترجیح می دهید مشتریانتان با ورود به مغازه شما احساس کنند به یک فضای صمیمی وارد شده اند یا اینکه می خواهید به آن ها احساس حضور در یک فضای لاکچری و خاص را منتقل نمایید؟ این موارد اهمیت زیادی در انتخاب نوع نورپردازی دارند. به عنوان مثال با در نظر گرفتن این دو موضوع می توانید نسبت نور طبیعی به نور مصنوعی در یک فروشگاه را تعیین کنید.
نورپردازی مغازه و فروشگاه

نورپردازی مغازه و فروشگاه

آشنایی با انواع نور

آشنایی با انواع نور به شما کمک می کند تا بتوانید نورپردازی مغازه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به همین دلیل در ادامه شما را با مدل های مختلف نور که در طراحی نورپردازی مغازه و فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرند آشنا می کنیم:

  • نور طبیعی: این نوع نور همانطور که از نامش پیداست، از سمت خورشید به ما می رسد. شدت این نور در ساعات مختلف روز تغییر می کند و این موضوع باید در نورپردازی فروشگاه مورد توجه قرار گیرد.
  • نور مصنوعی: این نورها به صورت مصنوعی و با استفاده از ابزارهای روشنایی که دارای تنوع بسیار بالایی هستند ایجاد می شوند. از مهم ترین انواع نور مصنوعی می توان به هالوژن و فلورسنت اشاره کرد. هالوژن ها برای متمایز کردن یک فضای خاص در فروشگاه مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که نورهای فلورسنت مناسب استفاده در فضاهایی هستند که ساعات زیادی به نور نیاز دارند. این چراغ ها بسیار کم مصرف هستند.
نورپردازی مغازه و فروشگاه

نورپردازی مغازه و فروشگاه

برای داشتن ایده آل ترین نورپردازی فروشگاه و مغازه نیاز است که با شناخت نقش این نورها و انواع آن ها، بهترین انتخاب را داشته باشید. در این راستا می توانید از متخصصان مجرب و حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان، بهترین نورپردازی را انجام دهید.

مطلب مرتبط  هر آنچه که برای انتخاب و خرید لوستر چهار شعله باید بدانید | 20 مدل

تجهیزات و واحدهای روشنایی نورپردازی مغازه و فروشگاه

صاحب فروشگاه باید اطمینان حاصل کند که مبلمان اداری و تجهیزاتی روشنایی را خریداری  کند که با طراحی و دکوراسیون مغازه سازگار باشد. محل های مناسب برای استفاده از نورپردازی به شرح زیر است:

  • نورپردازی نمای شیشه ای خارجی ویترین فروشگاه تا منحصر به فردترین محصولات را به مشتری نشان دهد.
  • چراغ های نورانی که برای نمایش خوب به موازات دکوراسیون مغازه نصب می شوند.
  • واحدهای ذخیره سازی و قفسه برای نمایش محصولات و نورپردازی آنها.
  • نصب انواع لوستر مناسب داخل فروشگاه
  • نورپردازی در داخل اتاق پرو در صورت اینکه مفازه شما فروشگاه لباس است.

نورپردازی اتاق پرو | نورپردازی مغازه و فروشگاه

چگونه برای مغازه نورپردازی کالا تهیه کنیم؟

کالاهای اساسی فروشگاه به روش های زیر تامین می شود:

  • از فروشگاه های عمده فروشی در مناطق تعیین شده خریداری شده و اطمینان حاصل شود که آنها با قیمت های مناسب خریداری می شوند.
  • جستجو در اینترنت برای نام و آدرس مهم ترین تامین کنندگان برای ارتباط با آنها ( میتوانید به کارشناسان ما در چشمه نور تماس بگیرید).
  • ارتباط مستقیم با کارخانه های داخلی ( میتوانید به کارشناسان ما در چشمه نور تماس بگیرید) و شعب شرکت های بین المللی در داخل کشور.
  • خرید اقساطی و عمده با ضمانت نامه معتبر از چشمه نور

قیمت و خرید لوستر و محصولات چشمه نور | نورپردازی مغازه و فروشگاه

دیدگاهتان را بنویسید