مطالب آموزشی

راهنمای جامع تمیز کردن لوستر کریستالی

راهنمای تمیز کردن لوستر کریستالی

چگونه لوستر کریستالی را تمیز کنیم؟ تمیز کردن لوستر کریستالی یکی از مواردی است که ذهن افراد در هنگام خرید این لوستر درگیر می کند. لوسترهای کریستالی یکی از جذاب ترین لوسترها برای سالن پذیرایی هستند و فضای خانه را جذاب تر می کنند. کریستال های این لوسترها که در طرح ها و اندازه های مختلفی وجود دارند، نقش مهمی در نورپردازی ایفا می کنند. در این مقاله از وبلاگ چشمه نور با ما همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن این لوستر آشنا شوید.

تمیز کردن لوستر کریستالی

تمیز کردن لوستر بدون پایین آوردن آن

روش های تمیز کردن لوستر کریستالی

برای تمیز کردن لوستر کریستالی روش های مختلفی وجود دارد. با تمیز کردن این لوستر کیفیت نور افزایش پیدا می کند و کریستال ها بیشتر می درخشند. قبل از این که شروع به تمیز کردن لوستر بکنید، برق را قطع کنید و با یک دستمال خشک گرد و خاک کریستال ها را پاک کنید. در ادامه این مقاله روش های مختلف برای تمیز کردن این لوستر را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • اسپری کردن با شیشه پاک کن: در این روش نیازی نیست که قطعات کریستال را از لوستر جدا کنید. برای تمیز کردن لوستر کریستالی به جز اسپری شیشه پاک کن، به یک دستمال نخی هم نیاز دارید. برای این کار باید مقداری از محلول شیشه پاک کن را روی دستمال نخی تمیز بریزید و سپس کرسیتال ها را به آرامی تمیز کنید. برای این که کریستال ها برق بزنند، خیلی سریع آنها را با یک دستمال میکروفیبر خشک کنید.
  • شستشوی قطعات کریستالی: در صورتی که تمایل دارید کریستال ها به طور عمقی تمیز شوند، باید قطعات کریستال را به دقت از بدنه لوستر جدا کنید. برای تمیز کردن لوستر کریستالی به این روش، محلولی از آب گرم و مایع ظرفشویی آماده کنید. سپس کریستال ها را به آرامی در این آب بشویید. برای تمیزی بیشتر می توانید مخلوطی از آب و سرکه تهیه کنید. بعد از شستن کریستال خیلی سریع آنها را با یک دستمال نخی خشک کنید.
تمیز کردن لوستر کریستالی

تمیز کردن لوستر کریستالی

نکات مهم برای تمیز کردن لوستر کریستالی

اگر در هنگام تمیز کردن لوستر کریستالی، به نکات مربوط به آن توجه کنید، کریستال های لوستر شما همیشه درخشان باقی می مانند. در این مقاله کارشناسان ما در چشمه نور نکات مهم در این مورد را بررسی می کنند.

  • برای تمیز کردن لوستر کریستالی به هیچ عنوان از موادی مانند وایتکس یا پودر رختشویی استفاده نکنید. این مواد درخشندگی لوستر را از بین می برند و آن را کدر و تار می کنند.
  • برای شستن کریستال ها با مخلوط آب و مایع ظرفشویی، نیازی به برس یا ابر نیست. می توانید به آرامی آنها را با دست یا یک پارچه نرم بشویید. بعد از شستن کریستال ها آنها را آبکشی کنید و روی یک حوله خشک قرار دهید.
  • در هنگام تمیز کردن لوستر کریستالی، مراقب بدنه آن باشید و به آن مواد شوینده اسپری نکنید.
  • در هنگام تمیز کردن لوستر سعی کنید آن را بدون چرخاندن تمیز کنید.
  • در صورتی که کریستال های لوستر را برای شستن جدا کرید، مراقب باشید آنها روی هم کشیده نشوند؛ چون ممکن است روی آنها خط بیفتد.
  • بعد از تمیز کردن کریستال ها، به دقت بدنه و لامپ های آن را با یک دستمال خشک، تمیز کنید. هرگز روی قطعات چوبی یا فلزی لوستر، اسپری شیشه پاک کن نزنید.
تمیز کردن لوستر کریستالی

شستن کریستال ها با آب و مایع | تمیز کردن لوستر کریستالی

سوالات متداول در مورد تمیز کردن لوسترهای کریستالی

  1. آیا می توان محلول آب و صابون را روی کریستال های لوستر اسپری کرد؟
مطلب مرتبط  لوستر دایکاست چیست؟

برای تمیز کردن لوستر کریستالی با محلول آب و صابون، حتما باید کریستال ها را از لوستر جدا کرد. در غیر این صورت ممکن است کریستال ها بعد از مدتی مات شوند.

  1. چگونه از افتادن خط و خش روی کریستال ها جلوگیری کنیم؟

بهتر است برای شستن کریستال ها از یک پارچه خیلی نرم و بدن پرز استفاده کنید.

جمع بندی

مهم ترین نکته در مورد تمیز کردن لوستر کریستالی این است که حتی با یک دستمال میکروفیبر مرطوب می توانید لوستر را برق بیندازید. فقط کافی است هفته ای یک بار این کار را انجام دهید تا لوستر شما همیشه براق باشد.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد روش های تمیز کردن لوستر، مقالات مرتبط در چشمه نور را مطالعه کنید. کارشناسان با تجربه ما به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید