مطالب آموزشی

راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید مبل

امروزه مبلمان در زمره وسایل اصلی دکوراسیون منزل قرار گرفته اند و تقریبا در همه خانه ها مبل ها عضوی ثابت از اثاثیه منزل شده است و همه افراد تمایل دارند حتما در خانه خود از مبلمان استفاده کنند . حتی کسانی که از وضع

مالی و اقتصادی پایین تری برخوردار هستند دوست دارند که مبلمان در خانه خود داشته باشند زیرا مبلمان نه تنها باعث زیبا تر نشان دادن فضای کلی خانه می شود بلکه جایی برای استراحت و راحت نشستن افراد خانواده می باشد خصوصا وقتی دور هم جمع می شوند احتیاج به وسیله ای دارند که راحت بر روی آن بنشینند و با اعضای خانواده معاشرت داشته باشند که مبل از بهترین گزینه هاست .

بنابراین مبلمان از وسایل ضروری منزل هستند و جزو وسایلی که تکمیل کننده دکوراسیون منزل هستند، می باشد . اما خرید یک مبل مناسب برای منزل تان نیاز به یک سری نکات دارد که قبل از خرید باید به آن توجه کرده و متناسب با منزلتان خریداری نمایید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت قبل از خرید مبل به چه نکاتی توجه کنید. پس اگر قصد خرید مبل مناسب با دکوراسیون خود دارید با ما همراه باشید.

راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید مبل

اکثر افراد برای خرید مبل عجله می کنند و بدون در نظر گرفتن باقی دکوراسیون منزل خود از اولین مبلی که خوششان آمد خریداری می کنند که این یک اشتباه رایج است و بهتر است از نکاتی که قرار است بگوییم بهره ببرید تا بهترین انتخاب خود را برای خرید مبلمان داشته باشید.

بودجه خود را تعیین کنید سپس به فروشگاه فروش مبل بروید. زیرا با تعیین هزینه ای که قرار برای مبلمان بپردازید انتخاب مبلمان برایتان راحت تر خواهد بود و در این صورت مبلمانی که گران تر از بودجه شما هستند کنار گذاشته می شود و در رنج بودجه خود چند مدل از مبلمان را در نظر گرفته و در آخر انتخاب می کنید.

مطلب مرتبط  آیا واقعاً به مبل نیاز دارم؟ مبل بخرم یا نه؟

بعد از تعیین بودجه ، به اندازه مبل خود توجه کنید و این اندازه مبل باید با متراژ کلی خانه و یا اتاقی که قرار است در آن مبل را بگذارید ، همخوانی داشته باشد. مبلمان خیلی بزرگ برای خانه های کوچک همچنین مبلمان کوچک برای

فضا های بزرگ مناسب نیستند و همخوانی را ایجاد نمی کند. در نتیجه ابتدا قبل از خارج شدن از خانه بهتر است محلی که قرار است مبل در آن قرار بگیرد را مشخص کرده و حتی می توانید با یک متر یا خط کش اندازه گیری کرده و بعد برای انتخاب مبل اقدام نمایید.

راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید مبل

بطور کلی مبلمان بیشتر در فضای نشیمن و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال اگر قرار است برای جلوی تلویزیون مبلی تهیه کنید بهتر است حالت کاناپه داشته باشد تا امکان دراز کشیدن و راحت بودن را داشته باشد همچنین از طرح هایی که در بازار مبل وجود دارد می توانید ایده بگیرید و به کارگاه ها بسپارید که مبلی متناسب با فضای منزل شما و با سلیقه خاص خودتان بسازند.

قدم بعدی در نظر داشتن سبک دیگر وسایل دکوراسیون است و به طور کلی مبلمان باید با رنگ کاغذ دیواری، دیگر وسایل دکوراتیو موجود در خانه و حتی ساعت دیواری یا ایستاده ای که دارید همخوانی داشته باشید . پس توصیه می

شود قبل از خرید مبل ، سبک منزل خود را بشناسید و مناسب با آن خرید کنید. در مقاله های قبلی در رابطه با انواع سبک های دکوراسیون و مبل هایی که مناسب آن ها هستند صحبت کردیم می توانید با مراجعه به آن ها سبک منزل خود را شناخته سپس اقدام به خرید مبل هماهنگ با سبک دکور خود کنید.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره لوستر مولکولی خطی | 20 مدل

رنگ و جنس پارچه از دیگر نکاتی است که قبل از خرید مبلمان باید به آن توجه داشت. رنگ مبل شما باید متناسب با رنگ پرده اتاق ، فرش آن و حتی رنگ دیوار باشد و به نوعی باید با این سه فاکتور ست شود تا زیبایی خود را نشان

دهد همچنین اگر قرار است از مبل خود به طور مکرر استفاده کنید مثلا برای قسمت نشیمن انتخاب کرده اید بهتر است رنگ پارچه بیش از حد روشن نباشد زیرا رنگ های روشن لکه ها را به خوبی نشان می دهد. نوع پارچه انتخابی هم باید با سبک منزل هماهنگ باشد همچنین از پارچه های مرغوبی انتخاب کنید که در اثر استفاده های مکرر آسیب نبیند. زیرا مبلمان از قیمت بالایی برخوردار هستند و امکان تعویض و تعمیر آن یک مقدار سخت می باشد پس در انتخاب بکوشید مرغوب ترین پارچه را بر اساس بودجه خود خریداری نمایید.

راهنمای خرید مبل

راهنمای خرید مبل

جنس متریال مبل از نکات مهمی می باشد که باید به آن توجه لازم را داشته باشید. مبل ها از نوع چوبی و فلزی و حتی پلاستیک های فشرده ساخته می شود . مبل های چوبی هم از انواع چوب مانند افرا ، گردو و غیره استفاده می

کنند که بهتر است مرغوب ترین نوع متریال را برای مبلمان خود انتخاب کنید تا در بلند مدت دچار شکستگی و یا زدگی نشوند ودچار خسارت نشوید و این را در نظر داشته باشید که اگر مبلی با کیفیت و گران بخرید در هزینه خود صرفه جویی کرده اید زیرا با خرید مبلمان ارزان اما بی کیفیت دوباره مجبور به تعویض و یا تعمیر آن می شوید همچنین از نظر محیط زیستی و عدم تولید آلودگی کمتر توصیه ما استفاده از وسایل با کیفیت تر است.

مطلب مرتبط  چشمه نور، بهترین برند صادراتی لوستر

کوسن ها از کوچک ترین اجزای مبل ها هستند که ممکن است افرد زیادی به آن توجهی نداشته باشند اما بدانید که در زیباتر نشان دادن مبل بسیار مهم است و حتما در هنگام خرید دو کوسن که متناسب با رنگ و سبک مبل است انتخاب کنید. البته می توانید تعدا کوسن ها را زیاد تر کنید همچنین بر اساس فصل های سال می توانید از کوسن های با رنگ های مناسب فصل استفاده کنید تا فضای منزل شما به تم آن فصل نزدیک تر شود که این کار از عوض کردن کل دکور منزل به صرفه تر خواهد بود.

به هر حال قبل از خرید مبل به این تمات توجه کنید سپس اقدام به خریئ کنید و امیدوارم مطال مقاله مفید بوده باشد سپاس از همراهی شما عزیران.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید