مطالب آموزشی

۵ نکته طراحی دکوراسیون خانه کوچک

از آن جایی که امروزه بیشتر زندگی هابه سمت شهر نشینی و صنعتی شدن کشیده شده است .خانه ها کوچیک و کوچیک تر شده اند و اکثر افراد به فکر این هستند که چطور می توانند از این فضای کوچک بیشترین استفاده را بکنند و همه ی وسایل های خود را در این فضا جای بدهند درعین حال همیشه فضایی مرتب داشته باشند .  در دکورکردن خانه های کوچک جای مانور زیادی وجود ندارد چرا که باید برای طراحی آن هوشمندانه عمل کنید و از هر سانت آن فضا استفاده ی  بهینه را داشته باشید اگر شما هم فضای کوچکی دارید ومی خواهید از فضای خود بیشترین استفاده را ببرید و آن را هوشمندانه طراحی کنید ، برای رسیدن به همچین فضای مطلوبی ،دراین مقاله باما همراه باشید .

۵ شاه کلید چیدمان خانه کوچک

۱)رنگ دیوارها رو جدی بگیرید .

اکثر افراد برای رنگ آمیزی فضای خود به رنگ سفید گرایش دارند و از به کاربردن رنگ های دیگر ترس دارند اما برای یک فضای کوچک بهتر است از رنگ های شاد و روشن استفاده شود چرا که فضارا از سردی در بیاورد . شما می توانید از رنگ های متفاوتی برای رنگ دیوارهاتان استفاده کنید . یک ایده دیگر این است که سقف اتاق را رنگی متفاوت با دیوارها بزنید تا سقف فضای شما بلند تر به نظر برسد و با این شیوه فضا را بزرگ تر از قبل جلوه دهید . همچنین می توانید از کوسن هالی رنگی و متناسب با سبک و رنگ دکوراسیون خود استفاده کنید تا به فضا روح تزریق کنید .

مطلب مرتبط  تمیز کردن لوستر کریستالی

۲) از دیوارها و تاثیر در افزایش فضا کاربردی غافل نشوید .

سعی کنید با ایجاد فضاهایی مانند شلف ها و یا قفسه ها از دیوارها یفضا بیشترین استفاده را بکنید و از قرار دادن وسایل زیادی بر روی زمین اجتناب کنید . برای مثال شما می توانید با نصب تلویزیون بر روی دیوار مناسب و قرار دادن شلف هایی در زیر آن یک فضای دکوری و یا یک کتاب خانه ایجاد کنید و آن نقطه را تبدیل به نقطهی مرکزی و کانونی فضای خود کنید و دید ها را به آ ن  سمت بکشانید.

بهتر است از یک تابلو مناسب سبک و سایق فضای خود برای دیزاین مابقی دیوارها استفاده کنید لازم به ذکر است که این تابلو باید درارتفاع  ۵۰ تا ۶۵ سانتی متری بر روی دیوار وصل شود .

۳)با استفاده از آینه ها فضا ایجاد کنید

برای اینکه فضای شما بزرگ به نظر و از آن مهم تر پر نور تر به نظر برسد از آینه های قدی برای دکورکردن فضای خود استفاد کنید . شما می توانید با نصب یک اینه بزرگ برروی یک دیوار که این آینه کل دیوار را بپوشاند توهم این که فضا بزرگ تر است را ایجاد کنید . این آینه با انعکاس نور هم فضا را روشن تر و هم بزرگ تر نشان می دهد . شما می توانید با انتخاب رنگ ها روشن برای دکوراسیون خود به این امر کمک کنید .

۴)  محل ذخیره سازی و یا باکس هایی برای قرارد دادن در نزدیکی سقف ایجاد کنید .

می توانید با ایجاد باکس هایی هم رنگ دیوارها در نزدیکی سقف محلی برای گذاشتن وسایل خود ایجاد کنید . چون این باکس ها نزدیک به سقف است دیدها کمک تر به آن سمت کشیده می شود . همچنین یک ایده ی دیگر این است که سبد هایی را برای قرار دادن وسایل کودکان خود در اتاق آن ها قرار دهید تا وسایل از روی زمین جمع شود و فضای بیشتر ی در دسترسی کودک شما باشد .

مطلب مرتبط  معایب و مزایای لوستر برنزی

۵)برای خرید وسایل هزینه کنید و در انتخاب آن ها هوشمندانه عمل کنید

برای مثال اگر شما فضای کوچکی دارید و تنها یک اتاق خواب دارید و فضایی برای اتاق کودک یا مهمان ندارید بهترین انتخاب برای شما برای خرید تخت و یا مبل ،مبل های تخت خواب شو و چند عملکردی است کهم نیاز تخت شما را رفع می کند و هم مبل می شود و. جای زیادیرا نمی گیرد و دارای دیزاین راحتی نیز می باشد که بسیار مناسب فضا هابی کوچک می باشد . برای انتخاب درستو اصولی مبل راحتی به مقاله ی چگونه مبل راحتی خوب انتخاب کنیم که دراین وب سایت با شما به اشتراک گذاشته ایم مراجعه کنید همچنین پیشنهادما به شما برای خرید مبل راحتی ، مبلمان راحتی چشمه ی نور می باشد .

بهتر است برای به کاربردن پرده در فضای خود از پرده های تور ویا حریر استفاده کنید که نور مورد نیاز فضای شما را بتواند تامین کند چرا که نور آن هم نور طبیعی یکی از فاکتور های مهم در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می باشد . همچنین بهتراست پرده های خود را از نزدیکی سقف نصب کنید و از پرده های بلند استفاده کنید تا با این کار یک خطای دید ایجاد کرده و فضا بزرگ تر به نظر برسد .

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید