مطالب آموزشی

چگونه کریستال های لوستر را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کریستال های لوستر

اصول تمیز کردن کریستال های لوستر چیست ؟ لوستر یکی از جزء های جدا ناپذیر برای دیزاین هر خانه می باشد و نور منعکس شده از آن در هرچه زیباتر به نظر رسیدن خانه نقش بسیار مهمی دارد . گرد و خاک هایی که بر روی کریستال ها می نشوند زیبایی لوستر شما را کم می کند و دیگر به شما نور و زیبای قبل را نمی دهد .

زندگی شهری و مشغوله هایی که به دنبال این نوع زندگی برای همه ی افراد شهر نشین وجود دارد این اجازه را نمی دهد که افراد تایم زیادی را برای گردگیری و تمیز کردن کریستال های  موجود در لوستر ها صرف کنید . به همین منظور سعی کردیم راه های سریع تمیز کردن کریستالهای لوستر را باهم بررسی کنیم .

اگر انتظار دارید که لوستر تان همواره مثل روز اول بدرخشد و مثل یک الماس نور را برای شما منعکس کند باید در فاصله های زمانی کم به گردگیری بپردازید تا تایم کمتری را برای این کار صرف کنید .

بهتر است قبل از اقدام به انجام هرکاری به مجموعه ای از نکات مهم توجه کنیم .

از قطع بودن برق اطمینان حاصل کنید :

بهتر است اول از همه برق را قطع کنید تا در حین  تمیزکاری احتمال برق گرفتگی وجود نداشته باشد .

جدا کردن لامپ ها :

لامپ های موجود در لوستر را جدا کرده و با دستمالی پنبه ای خشک گرد و خاک های رو ی آن ها را پاک کنید و آن ها را در یک ظرف بگذارید .

از چهارپایه ی مناسب ارتفاع سقف استفاده کنید :

مطلب مرتبط  تمیز کردن لوستر کریستالی

اگر از چهارپایه ی کوتاه برای یک سقف بلند استفاده کنیم در حین تمیز کاری بر روی لوستر تسلی ندارید و به علت اینکه باید گردن خود را به سمت بالا نگه دارید دچار گردن درد می شوید .

از شکست های احتمالی کریستال ها جلوگیری کنید. :

بهتر است برای اینکه از خطر افتادن کریستال ها و شکستن آن ها جلوگیری کنیم زیر لوستر یک پتوی ضخیم پهن کنید و بر روی آن یک  پارچه برای جلوگیری ریختن آب و گرد و خاک های لوستر. بر روی فرش و محیط جلوگیری کنید.

روش های تمیز کردن کریستال های لوستر

تمیز کردن با الکل و آب :

اگر به دنبال یک راه تمیز کردن سریع هستید که بر روی کریستال های لوسترتون  پرز نشوند از این روش استفاده کنید .

ابتدا در یک لیوان، یک قسمت الکل و سه قسمت آب را به لیوان اضافه می کنیم و بعد هر گوی و کریستال ها را به آرامی درون لیوان کنیم و بیرون می آوریم و دیگر بر روی کریستال های لوستر ها دیگر لکه و پرز نمی ماند .

برای قسمت هایی که امکان این نیست که کریستال ها را درون لیوان کنیم از یک دستکش استفاده کرده و انگشتان خود را به ماده آغشته و بر روی کریستال ها می کشیم .

این روش بیشتر برای زمان هایی است که نمی توانید کریستال ها و گوی های لوستر خود را جدا کنید استفاده کنید .

شست و شوی کریستال ها با مایع و آب :

اگر امکان جدا کردن کریستال ها را از لوستر دارید کارتان تمیز تر و بهتر انجام می شود . ولی بهتر است قبل از جدا کردن کریستال ها از لوستر خود عکس بگیرید تا بعد از شست و شو برای نصب دچار مشکل نشوید .

مطلب مرتبط  لیست قیمت لوستر چوبی، 40 مدل | راهنمای خرید 1402

کریستال ها را جدا کرده و با آب ولرم و مایع شست و شو بدهید و بعد با یک پارچه ی پنبه ای خشک کنید .

کریستال های لوستر

اگر هنوز بر روی کریستال ها لکه است می توانید از سرکه سفید با آب ولرم استفاده کنید تا کریستال هدایتشان دوباره به شفاعتی قبل برگردد . برای این کار از یک برس استفاده کنید و ماده سرکه سفید و آب ولرم را روی کریستال های لوستر بکشید .

بردن لکه های مقاوم و چربی ها :

اگر بر روی لوستر شما لکه های چربی و لکه های مقاوم وجود دارد بهتر است کریستال های خود را یک شبانه روز در آب ولرم و سرکه سفید بخیسانید و بعد با برس ان ها را دون دونه شست و شو دهید و بعد با پارچه پنبه ای خشک کنید  ، اگر هنوز هم لکه ها ماندگار بودند از ماده ی چند منظوره برای شست و شو استفاده کنید .

بردن خط و خش ها و لب پریدگی کریستال ها :

برای بردن این خط و خش ها از یک برس و خمیر دندان استفاده کنید و بعد شست و شو دهید .

تمیز کردن بدنه ی برنزی لوسترها :

برای این کار می توانید از ترکیب معجزه آسای الکل و آب و صابون استفاده کنید و با یک برس یا مسواک به تمیز کردن آن اقدام نمایید .

لازم است به هنگام تمیز کاری کریستال های لوستر خود به این نکته توجه کنید که نباید از مواد شست و شوی شیمیایی مثل وایتکس و پودرهای لباس شویی و … استفاده نمایید چرا که این مواد نه تنها کریستال های لوستر شما را براق نمی کنند بلکه از جلای آن می کاهند .

مطلب مرتبط  ۴ نکته مفید برای نورپردازی پس از اسباب کشی به خانه جدیدتان!

به هنگام اقدام برای تمیز کاری به تمامی نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشید و از ترکیب کردن اد شوینده مختلف باهم خود داری نمایید .

تمیز کردن بدنه لوستر کریستالی

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید