مطالب آموزشی

چه لوستری بخریم؟

چه لوستری بخریم

چه لوستری مناسب است ؟

این که آیا شما به دنبال چه لوستری و یا چه وسیله نورپردازی برای جلوه دادن به سرسرای خود هستید که می خواهید اتاق ناهارخوری خود را دکورکنید یا به اتاق دیگری در خانه خود شخصیت اضافه کنید چند نکته وجود دارد ؛ لوسترها انتخاب کلاسیک برای ایجاد یک تأثیر بزرگ هستند، سبک های مدرن ، معاصر و انتقالی امروز طیف گسترده ای از طرح های وسایل را ارائه می دهند.

علاوه بر سبک و متریال ، هنگام انتخاب لوستر ایده آل خود عوامل دیگری نیز باید در نظر گرفته شوند ، از جمله اندازه ، خروجی نور ، نوع منبع نور ،  هدف از خرید یک لوستر و بوجه ای که برای این کار کنار گذاشته شده است وگزینه های کم نور و موارد دیگر. به منظور کمک به شما در محدود کردن انتخاب ها ، در اینجا به برخی از سوالات متداول مربوط به برخی پرسش هایتان مانند چه لوستری مناسب فضای اتاق و یا آشپزخانه است ، پاسخ می دهیم.

چه لوستری بخریم

هنگام جستجوی لوستر ایده آل خود باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

جدا از سبک ، سه عامل اصلی در انتخاب لوستر عبارتند از: اندازه/مقیاس ، جهت خروجی نور (تابش خیره کننده در مقابل درخشندگی) و کنترل (کم نور شدن).

انتخاب یک لوستر بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک می تواند منجر به ظاهر نامتناسب در فضای شما شود. لوستر ۳۰ اینچی که در وسط اتاق با سقف ۸ اینچ آویزان شده است در فضا بسیار نامناسب احساس می شود و عجیب به نظر می رسد. اگر لوستری بسیار کوچک بخرید ، ممکن است لوستر در اتاق کوچک به نظر برسد. در صورت شک ، بهتر است در اندازه بزرگتر اشتباه کنید تا لوستر کوچک تر  ، زیرا لوسترها قطعات مهمی در دکورآسیون خونه ی شما هستند.

مطلب مرتبط  مزایا و معایب لوستر چوبی ارزان

از روش “قانون کلی” برای اندازه گیری لوستر خود استفاده کنید تا نقطه کانونی یک اتاق (هرجا که بالای میز یا پیشخوان نصب نشده باشد) باشد. نقطه ی کانونی از جمله مهم ترین قیمت های یک خانه می باشد چرا که هدف طراح آن بوده است که بیشتر نظر ها به آن سمت کشیده شود و آن قسمت در نگاه افراد  ها مورد توجه بیشتری قرار بگیرد .

طول و عرض اتاق را به فوت اندازه بگیرید.

آن دو عدد را با هم جمع کنید.

مجموع آن دو عدد باید قطر لوستر شما در اینچ باشد.

این فقط یک راهنما است ، اما  این مکان را  برای شروع فراهم می کند. ابزار اندازه گیری لوستر ما را امتحان کنید تا به راحتی لوستر اندازه مناسب برای فضای خود پیدا کنید. بهتر است اگر از لوستر خود می خواهید در بالای یک میز ناهار خوری استفاده کنید ، عرض  میز مورد نظر خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام به انتخاب و خرید نماییید .

چه لوستری بخریم

شما همچنین می خواهید اگر  مطمئن شوید که نور خروجی از وسایل  مناسب است یا نیست. هیچ چیز بدتر از این نیست که پشت میز ناهار خوری بنشینید و نور یک لامپ روشن به صورت شما بیاید. بهتر است در نظر بگیرید که  نور به چه سمتی می رود؟ آیا لامپ ها پنهان شده یا در معرض دید هستند؟ اگر لامپ ها در معرض دید قرار دارند ، باید برای کنترل نور خروجی ، دیمر را به لوستر خود اضافه کنید.

اگر من به دنبال یک ظاهر مدرن یا معاصر هستم ، بر روی چه لوستری باید تمرکز کنم؟

برای ظاهر و طراحی مدرن تر ، روی روکش های نیکل یا کروم ساتن تمرکز کنید. تکمیل دکوراسیون با  برنز بیشتر در وسایل انتقالی یافت می شود که عناصر طراحی را از سبک های سنتی و معاصر ترکیب می کند. گرایش طرح های مدرن به سمت کروم و نیکل ساتن. همچنین به دنبال خطوط تمیز ، با حداقل مقدار تزئینات تزئینی باشید. به خاطر داشته باشید که رنگ و مواد لوستر شما نیز باید تکمیل کننده سایر وسایل های فضای شما باشد. برای اینکه لوستر شما به عنوان یک رکن تکمیل کننده ی دکوراسیون شما حساب شود حتما باید بین رنگ لوستر شما با سایر وسایل منزل شما تناسب و هارمونی رنگی وجود داشته باشد .

مطلب مرتبط  آشنایی با انواع لوستر

 اندازه ی لوستر انتخابی  من برای اتاق ناهارخوری چقدر باید باشد؟

اندازه لوسترها از نظر قطر و ارتفاع مهم  است. تعداد لامپ ها نیز ممکن است بر اندازه تأثیر بگذارد. توصیه می کنم قطر لوستر ۱/۲ تا ۲/۳ عرض میز ناهار خوری شما باشد. متوسط لوستر اتاق ناهارخوری امروزه یک چراغ چهار تا شش شعله ، قطر ۲۶-۳۰ اینچ است.

قبل از خرید نیز ارتفاع سقف و ارتفاع لوستر را در نظر بگیرید. لوستر باید حدود ۳۰ “- ۳۶” از بالای میز شما تا انتهای خود وسایل آویزان باشد. لوستر خیلی بلند ممکن است تقریبا بالای میز شما بنشیند! با این حال ، اگر سقف های بلند دارید ، یک طرح دو یا سه طبقه می تواند عالی عمل کند.

از راهنمای اندازه لوستر ما که در همین وب سایت به اشتراک گذاشته ایم  استفاده کنید تا اندازه لوستر ایده آل خود را بر اساس اندازه میز ناهار خوری و ارتفاع سقف تنظیم کنید. گزینه هایی برای میزهای مربع و گرد برای اندازه لوستر اتاق ناهار خوری وجود دارد. که برای این موارد نیز مانند قبل عمل می کنیم .

آیا لوستر انتخاب  من به اندازه کافی  می تواند تا تمام اتاق را روشن کند؟ من واقعاً چقدر از لوستر خود باید انتظار داشته باشم تا  به فضا  نور بدهد ؟

لوسترها وسایل تزئینی هستند که به منظور ایجاد سبک  به محیط ها اضافه می شوند ، بنابراین انتظار نداشته باشید که لوستر شما منبع اصلی نور اتاق باشد. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می توانید  درباره ی لوستر انجام دهید. قرار دادن یک لوستر منفرد در مرکز یک اتاق و انتظار داشتن از لوستر برای  اینکه آن اتاق کاملاً روشن شود ، دستورالعملی کاملا غلط  برای روشنایی است.

مطلب مرتبط  انواع لوستر سقفی کریستالی+10 مدل

لوسترها به عنوان منبع نوری تکمیلی بهتر عمل می کنند و حتی هنگامی که در یک طرح روشنایی لایه ای قرار می گیرند ، بهتر  از آن هم عمل می کنند. به عنوان مثال ، استفاده از قوطی های فرو رفته ، نورپردازی یقه ای یا دیوارکوب در یک اتاق روش های بسیار خوبی برای برجسته سازی فضا ، برجسته سازی دیوارها ، نقاشی ها ، گیاهان ، میزهای پیشخوان و کابینت است.

امیدوارم مطالب گفته شده و ‌پاسخ هایی که  به سوالات داده شده است  توانسته باشد به شما در زمینه ی انتخاب لوستر مناسب شما کمک کند .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید