مطالب آموزشی

چراغ های LED

چراغ

 راهنمای جامع برای متخصصان!

چراغ های LED بازی خانه و روشنایی تجاری را متحول کرده است. چراغ های LED مانند نوار، پانل سقفی، لامپ و غیره و ویژگی ها و مزایای استثنایی آن ها نسبت به سایر گزینه های نورپردازی، آن ها را به بهترین گزینه برای همه موارد تبدیل کرده است.

LED بیش از ۸۵ درصد کارایی بیشتری نسبت به جایگزین های آن مانند لامپ های رشته ای ارائه می دهد. علاوه بر این، LED ها بیشتر از سایر گزینه ها عمر می کنند. همه تولیدکنندگان روشنایی انواع مختلفی از LED را برای خانه ها، ادارات و سایر اماکن ارائه می دهند.

چراغ

چراغ LED چیست؟

LED مخفف “دیود ساطع کننده نور” است. این فناوری پشت این چراغ ها است. این فناوری برای تولید نور به گرما متکی نیست. بنابراین، دارای بازده انرژی بیشتر و عمر طولانی تری است.

به عنوان مثال، یک لامپ رشته ای ۶۰ وات برق مصرف می کند تا همان اتاق را روشن کند که لامپ LED آن فقط ۱۰ وات مصرف می کند.

مزایای چراغ های LED

طول عمر بیشتر

اجزای LED به گونه ای است که دارای درجه حرارت پایین و دوام طولانی تر هستند. برخلاف لامپ های معمولی، لامپ های LED رشته ای ندارند که به مرور ضعیف شده و لامپ را بسوزاند.

شدت بیشتر

LED ها میزان روشنایی بالایی را با مصرف برق کمتر ارائه می دهند. بنابراین، وات مناسب ترین اندازه گیری روشنایی باقی نمی ماند. لامپ های LED روی خروجی لومن کار می کنند. در نتیجه ، لومن واحد اندازه گیری بهتری برای عملکرد لامپ می شود.

به عنوان مثال، زمانی بود که برای روشنایی زیاد به یک لامپ ۱۰۰ واتی احتیاج داشتید زیرا یک لامپ ۱۲ واتی نمی توانست اتاق را با شدت بالا روشن کند. با این حال، لامپ های LED با توان کمتر دارای شدت لومن بالا هستند. در نتیجه، ما باید به اندازه گیری لومن لامپ ها برویم.

کم مصرف

LED مصرف برق بسیار پایینی دارد. در یک محیط معمولی، LED تا ۹۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی می کند. فقط یک لامپ LED 6 واتی طول می کشد تا به همان میزان نوری که توسط یک لامپ رشته ای ۴۰ وات تولید می شود تولید کند. بنابراین، LED در مصرف انرژی و هزینه بسیار صرفه جویی می کند.

ایمنی افزایش یافته است

لامپ های LED به عنوان لامپ های رشته ای گرم نمی شوند. بنابراین، آن ها باعث سوختگی و آتش سوزی تصادفی نمی شوند. قلعه ویندزور در سال ۱۹۹۲ به مدت ۹ ساعت سوخت. این اتفاق پس از آن رخ داد که یک نقاش لامپ هالوژن ۱۰۰۰ واتی را روشن گذاشت و پرده ها به دلیل گرما آتش گرفتند. ای کاش قلعه LED داشت!

اندازه کوچک و انعطاف پذیری طراحی نورپردازی LED

طرح های LED در اندازه بسیار کوچک عرضه می شوند. آن ها می توانند به اندازه ۱/۱۰ میلی متر مربع باشند. به همین دلیل است که می توانید پروفایل های LED را روی تعداد بی نهایت دستگاه نصب کنید. علاوه بر این، صفحه LED در اندازه کوچک نیز وجود دارد. در نتیجه، استفاده از آن در همه محیط های مسکونی و تجاری امکان پذیر می شود.

اندازه طراحی کوچک LED نیز انعطاف پذیری شگفت انگیزی را ارائه می دهد. این LED های انعطاف پذیر را می توان به عنوان نوارهای روشنایی سنتی LED یا به صورت جداگانه با همان سهولت استفاده کرد.

محیط دوستانه

چراغ LED هیچگونه آسیب محیطی مانند روشنایی فلورسنت ایجاد نمی کند. LED ها حاوی جیوه نیستند. بنابراین، آن ها هیچ خطری ندارند.

علاوه بر این، این نورها اشعه ماوراء بنفش و اشعه مادون قرمز تقریباً ناچیز را ساطع نمی کنند. بنابراین، آن ها با گذشت زمان اقلام حساس به اشعه ماوراء بنفش را تجزیه یا تخریب نمی کنند.

چراغ

انواع چراغ های LED

LED ها نه تنها ارزش زیبایی را به مکان می بخشند بلکه به قابلیت اطمینان، سازگاری با محیط زیست و دوام آن نیز می افزایند. علاوه بر این، به عنوان وسیع ترین طیف وسیعی از گزینه های روشنایی برای رفع نیازهای هر مشتری ارائه شده است. شما می توانید انواع مختلف LED را برای اهداف مختلف دریافت کنید.

مطلب مرتبط  بهترین لوازم جانبی نورپردازی برای باغ شما!

بیایید انواع معمول LED را بررسی کنیم:

چراغ های سقفی LED نواری

نوارهای روشنایی LED دارای LED های کوچک قدرتمندی هستند که روی یک برد مدار نازک نصب شده اند. این نوارهای روشنایی LED مقرون به صرفه را می توان در هر نقطه از ماشین تا آشپزخانه به عنوان نور برجسته استفاده کرد. علاوه بر این، نوارهای روشنایی LED نیز در باغ زیبا به نظر می رسند.

لوله های LED

لوله های LED باریک تر، کوچکتر و پیچیده تر از روشنایی لوله های معمولی هستند. گرمای زیادی تولید نمی کنند و به راحتی نصب می شوند. علاوه بر این، طول عمر لوله های LED نسبت به لوله های فلورسنت بیشتر است. می توانید آنها را به عنوان LED دفتر، در کنفرانس ها و حتی در خانه نصب کنید

چراغ های سقفی LED پانلی

این لامپهای روشنایی داخلی درجه بالا از آلیاژ آلومینیوم استفاده می کنند. پانل های روشنایی LED دارای طراحی زیبا و ساده هستند. با این حال، آن ها در بسیاری از رنگهای LED جالب وجود دارند و جلوه های منحصر به فرد نور را ارائه می دهند. این تابلوهای روشنایی LED برای روشنایی خانه و محل کار ایده آل هستند. نصب آن ها کاملاً آسان است.

چراغ های پیست

اگر می خواهید یک منطقه عظیم را با روشنایی غرق کنید، اما وسایل و سیم کشی زیادی نمی خواهید، یک چراغ LED به عنوان وسایل روشنایی شما انتخاب می شود. در رنگ های LED بسیار زیبا عرضه می شود. علاوه بر این، می توانید طیف گسترده ای از اندازه ها، اشکال و الگوهای انتخابی برای آهنگ های LED را پیدا کنید. علاوه بر این، می توانید آهنگ LED را طبق نیاز خود سفارشی کنید.

چراغ پیست

LED صنعتی (LED High-bay)

چراغ های High-bay LED های صنعتی هستند که روشنایی طولانی مدت را به تأسیسات ارائه می دهند. آن ها بسیار بادوام هستند و هزینه برق را به صورت تصاعدی کاهش می دهند. علاوه بر این، این LED های صنعتی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند.

میله های روشنایی LED

برای درک ساده تر آن، میله های LED نوارهای روشنایی LED جامد و سفت تری هستند. میله های LED برای مکانهایی با تردد زیاد و برخورد ناهموار ایده آل است. به عنوان مثال، می توانید از میله های LED به عنوان LED برای کابینت یا قفسه ها استفاده کنید.

مناطق کاربرد چراغ های LED

با توجه به طول عمر طولانی، قابلیت اطمینان، دوام، روشنایی فوری و طراحی انعطاف پذیری LED در زمینه های مختلف برنامه استفاده می شود. آنها در محیط های مسکونی، تجاری و دیگر زیرساخت های معماری به طور مثر کار می کنند.

چراغ LED روشن برای دفتر در خانه

همه گیری COVID-19 همه ادارات را به خانه ها آورده است. بنابراین، تبدیل شدن به فضاهای تولیدی مطلوب برای خانه ها بسیار مهم شده است. بنابراین، ما باید به روشنایی LED خانه توجه کافی داشته باشیم. یک روشنایی LED سفید و سرد برای خانه از نور روز تقلید می کند. از این رو ، تولید سروتونین شما افزایش می یابد و شما متمرکز، پرانرژی و هوشیارتر می مانید.

علاوه بر LED برای سقف، ممکن است بخواهید لامپ های LED را برای میزها نیز در نظر بگیرید.

آ. میزان روشنایی توصیه شده برای روشنایی LED برای دفتر کار: ۳۰۰۰-۶۰۰۰ لومن

ب دمای رنگ توصیه شده: ۳۰۰۰-۵۰۰۰K

چراغ های LED برای اتاق نشیمن

طراحی LED برای اتاقی که در آن از مهمانان پذیرایی می کنید و اوقات فراغت خود را سپری می کنید باید با طراوت و دلپذیر باشد. باید ترکیبی از انواع مختلف نورپردازی LED برای خانه مانند LED برای سقف کاذب، رهبری LED، نورپردازی داخلی، لامپ های LED و غیره باشد. حتی می توانید از یک طرح LED نئونی برای دکوراسیون استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از طراحی LED تزئینی خانه بر روی عناصر تزئینی مانند عکس های خانوادگی، آثار هنری و غیره برای جلوه چشمگیر استفاده کنید.

مطلب مرتبط  ۴ روش استفاده از چراغ های آویز در آشپزخانه معاصر؛ اگر خانه مدرن دارید بخوانید!

آ. سطح روشنایی توصیه شده LED برای اتاق نشیمن: ۱۵۰۰- ۳۰۰۰ لومن

ب دمای رنگ توصیه شده: ۲۲۰۰-۳۰۰۰K

چراغ های LED برای اتاق خواب

همه ما می خواهیم اتاق خواب های ما یک عقب نشینی آرام از هرج و مرج زندگی معمول باشد. بنابراین، ما باید طرح LED را برای اتاق خواب انتخاب کنیم که حالتی آرامش بخش و آرامش بخش را ارائه دهد. طراحی بسیار پر جنب و جوش LED برای اتاق خواب می تواند شما را بی قرار کند. با این حال، استفاده از رنگ های خنثی و ملایم برای طراحی LED برای اتاق خواب به سرنشینان کمک می کند تا ملاتونین آزاد کرده و خواب راحت را ایجاد کند. علاوه بر این، اگر می خواهید مطالعه کنید یا شب کار کنید، همیشه می توانید یک لامپ LED نصب کنید.

آ. سطح روشنایی توصیه شده اتاق خواب LED: 1500-4000 لومن

ب دمای رنگ توصیه شده: ۲۷۰۰-۳۰۰۰K

چراغ های LED برای اتاق غذاخوری

چه کسی دوست ندارد چراغ راحت LED برای خانه روی میز ناهار خوری باشد؟ طراحی LED برای اتاق غذاخوری نباید بیش از حد روشن باشد و مطمئناً خیلی کم نور نیست. اتاق های غذاخوری معمولاً دارای طراحی LED برای سقف هستند. بنابراین، می توانید یک لوستر زیبا یا هرگونه نورپردازی تزئینی LED دیگر را در بالای میز ناهار خوری نصب کنید.

علاوه بر این، بهترین کار این است که یک LED تزئینی خانه با دیمر نصب کنید. به این ترتیب می توانید تن نور اتاق غذاخوری را تنظیم کرده و محیطی راحت ایجاد کنید.

آ. سطح روشنایی توصیه شده LED برای اتاق غذاخوری: ۳۰۰۰-۶۰۰۰ لومن

ب دمای رنگ توصیه شده: ۲۲۰۰-۳۰۰۰K

چراغ های LED برای آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است. بنابراین، باید دارای نور کافی باشد. طراحی LED برای آشپزخانه باید به اندازه کافی روشن باشد تا محیط را دوست داشته باشد. باید تعادل داشته باشد. بنابراین، می توانید از LED با دیمر نیز استفاده کنید. پانل های روشنایی سقفی LED را روی میز نصب کنید. همچنین نوارهای روشنایی LED در قفسه ها، مدیریت وسایل آشپزخانه را آسان تر می کند. با نصب نوارهای روشنایی LED نئونی روی پیشخوان آشپزخانه می توانید یک عامل تزئینی به آشپزخانه خود اضافه کنید.

آ. سطح روشنایی توصیه شده برای آشپزخانه: ۴۰۰۰-۸۰۰۰ لومن

ب دمای رنگ توصیه شده: ۲۷۰۰-۵۰۰۰K

چراغ های LED برای حمام

حمام بخشی جدایی ناپذیر از یک خانه است. به دستشویی می روید و جلوی آینه آماده می شوید. بسیاری از عملکردهای اساسی دیگر که در حمام انجام می دهید وجود دارد. بنابراین، LED حمام باید به اندازه کافی روشن باشد تا بتوانید جزئیات را مشاهده کنید.

علاوه بر این، می توانید یک آینه LED را برای نمای واضح تر نصب کنید. آینه LED کارهایی مانند تراشیدن یا استفاده از آن ها را بسیار صاف و امکان پذیر می کند.

آ. سطح روشنایی توصیه شده برای آشپزخانه: ۴۰۰۰-۸۰۰۰ لومن

ب دمای رنگ توصیه شده: ۳۰۰۰-۵۰۰۰K

چراغ های LED برای فضای باز

LED برای فضای باز اهداف زیادی را ارائه می دهد. علاوه بر این، روشنایی LED برای فضای باز دارای مناطق کاربردی متعددی نیز می باشد. از آن ها می توان به عنوان LED برای باغ ها، LED برای خیابان ها، LED برای پارکینگ ها و LED برای خیابان استفاده کرد. اکثر روشنایی های LED برای فضای باز همچنان بهسازی می شوند. در نتیجه، می توانید آن ها را در وسایل روشنایی موجود نصب کنید.

چراغ LED برای باغ بسیار شیک و زیبا به نظر می رسد. می توانید دیوارهای LED، نورافکن، چراغ های عرشه، روشنایی رشته ای و بسیاری دیگر از روشنایی های تزئینی LED را نصب کنید. برای کارآمدتر ساختن باغ خود می توانید از روشنایی LED خورشیدی استفاده کنید. نصب این چراغ ها به راحتی امکان پذیر است و در طیف گسترده ای از وسایل روشنایی وجود دارد.

روشنایی LED در پارکینگ

روشنایی محل پارک معمولاً LED با سنسور حرکت است. آن ها فضا را ایمن تر و راحت تر می کنند. چراغ های خیابان برای تیرها LED هستند. با استفاده از LED با دیمر می توان آن ها را در مصرف انرژی بیشتر کرد.

مطلب مرتبط  روشنایی حمام با لوستر کریستالی

LED برای دفتر و شرکت

ما LED ها را برای دفاتر توصیه می کنیم زیرا نه تنها ۱ تا ۲۰ برابر بیشتر از چراغ های سقفی قدیمی دوام می آورند بلکه برق کمتری مصرف می کنند و در نتیجه مقرون به صرفه بودن ساختمان را افزایش می دهند. همچنین، آن ها با تعویض سریعتر و زمان گرم شدن همراه می شوند. شما می توانید از بین رنگ ها و سبک های مختلف انتخاب کنید.

LED برای صنایع و کارخانه ها

انواع مختلفی از LED ها برای مصارف صنعتی مانند Low-bay و High-bay ، دارای فرورفتگی، نوار LED، نورافکن و غیره وجود دارد. این چراغ ها دارای ساختار و طراحی منحصر به فرد خود هستند. آن ها چراغ های صنعتی ایده آل هستند زیرا روشنایی با شدت بالا و کارایی عالی را ارائه می دهند.

LED برای مراکز خرید و مغازه ها

هنگامی که صحبت از سقف مرکز خرید و چراغ های دیواری می شود، LED های تجاری انتخاب ایده آلی هستند زیرا بادوام و کم مصرف هستند. این چراغ ها مرکز خرید را به درستی روشن کرده و به آن احساس خوشایند و خوشامد گویی می دهند. داشتن یک فضای خوب در مراکز خرید ضروری است. بنابراین، چراغ ها باید به گونه ای باشد که باعث شود افراد احساس کشش بیشتری به سمت مکان داشته باشند.

علاوه بر این، مراکز خرید باید تجارت ایجاد کنند. بنابراین LED ها باید بر روی محصولات تمرکز کرده و آن ها را جذاب جلوه دهند.ال ای دی های مراکز خرید و مغازه ها باید شامل همه چراغ های وظیفه، چراغ های عمومی، چراغ های برجسته و چراغ های تزئینی باشد. چراغ های LED ، چراغهای راهنما و لوسترها ترکیب خوبی برای یک مغازه هستند.

سخن پایانی چشمه نور

LED کارآمدترین و ایمن ترین گزینه روشنایی است. آنها در طیف گسترده ای از گزینه ها مانند پانل های LED، چراغ های پایین، چراغ های زیر لوله، LED High-bay و غیره وجود دارند. علاوه بر این، لامپ های LED چندین مزیت نسبت به لامپ های معمولی دارند. آن ها مانند حباب های معمولی گرم نمی شوند و نمی سوزند. لامپ های LED همچنین از فناوری هوشمند استفاده می کنند و دارای سنسورهای حرکت و گزینه های روشنایی کم نور هستند. با توجه به مزایای زیاد نورپردازی LED ، از آنها در زمینه های مختلف کاربردی مانند اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، ادارات، باغ ها، پارکینگ ها و غیره استفاده می شود.

طرح های LED راه حل های روشنایی ایمن تر، محکم تر، عملیاتی تر، با دوام تر و قابل کنترل هستند. شما می توانید از روشنایی هوشمند برای مصارف داخلی و خارجی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید به راحتی از LED ها در منبع ولتاژ پایین استفاده کنید. این گزینه های نورپردازی ارگونومیک، عناصر تزئینی زیبایی را ایجاد می کنند. با این حال، وسایل طراحی LED برای هر منطقه باید عاقلانه انتخاب شوند تا از نور زیاد یا بیش از حد مکان جلوگیری شود.

اطلاعات ارائه شده در این مقاله قطعاً به انتخاب بهترین روشنایی LED برای محل شما کمک می کند. ممنونیم که تا انتها همراه ما بودید!

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید