مطالب آموزشی

پالت های رنگ متفاوت برای یک اتاق نشیمن مدرن

طرح ها و ایده های اتاق نشیمن متکی به رنگ هایی است که در آن استفاده می شود .استفاده ی صحیح ازرنگ ها و ترکیب های آن موفقیت دکوراسیون و یک ظاهر طراحی شده  را نشان می دهد .گاهی اوقات شما می توانید با دکور اسیون کنار بیایید و فقط به رنگ ها احتیاج دارید .طرح های رنگی کمک زیادی به شما برای داشتن اتاق نشیمن مد نظر خود می کند . اولین قسمتی که از هر خانه به چشم می آید و در خاطره ها می ماند اتاق نشیمن آن خانه است همچنین این فضا ، محلی است که بیش تر اتفاقات مهم ،اوقات فراغت ،لحظه های آرام ،جمع شدن خانواده در کنار هم و خاطرات بی شمار شما در آن رخ می دهد .راحتی و یک دستی به همراه هارمونی در رنگ ها چیز هایی هستند که اتاق نشیمن شما را به یکی از محبوب ترین اتاق های خانه تبدیل می کند .

 فنگ شویی اتاق نشیمن :در این فضا دیوارها عوامل مهمی هستند وبا انتخاب رنگ های خنثی از جمله کرم ،بژو.. به دلیل اینکه این رنگ ها با تمام  وسایل ومبلمان به راحتی ست می شود می توانیم فضای دل نشینی را ایجاد کنیم.یکی از عوامل منفی در اتاق نشیمن شومینه است وباید مراقب محل قرار گیری آن بود وبهتر است برای  خنثی کردن انرژی منفی اش بالای آن آینه آویزان کرد .عامل دیگرپنجره های اتاق نشیمن می باشد .پنجره های اتاق نشیمن باید دارای پرده  منایب باشد تا نور کافی به فضا برسد .از بکاربردن پرده های ضخیم و سنگین خود داری کنید . از رو میزی هایی مناسب فضا و مبلمان خود استفاده کنید استفاده از مبلمان ال و راحتی در روبروی همدیگه از توجه مهمانان به فضا های دیگر جولیگیری می کند و مهمانان بیشتر بهم توجه می کنند تا فضایی که در آن هستند.

مطلب مرتبط  بهترین لوازم جانبی نورپردازی برای باغ شما!

چطور پالت رنگ بسازیم ؟استفاده از چرخه ی رنگ برای ساختن پالت رنگ بهترین راه موجود است که هرکسی می تواند انجام دهد .چندین روش ساخت پالت رنگ با چرخه رنگ وجود دارد مه چند تای آن را باهم بررسی می کنیم

 روش مونوکروم :مونوکروم یا رنگ های تک فام ،از تنالیته های مختلف یک رنگ ساخته می شوند.این نوع پالت رنگ کاملا شما را محدود به یک رنگ می کند ودر کنار آن فقط می توانید از رنگ های خنثی استفاده کنید .

روش مکمل :رنگ ها ی مکمل یعنی رنگ هایی که در چرخه رنگ ،رو به روی هم قرار می گیرند .استفاده از رنگ هاس مکمل در دکوراسیون داخلی بسیار رایج است .چرا که بسیار زنده و شاد است .نکته مهم در استفاده از رنگ های مکمل این است که باید یکی از رنگ ها بیش تر از دیگری مورد استفاده قرار بگیرد تا تضاد ایجاد شده آزار دهنده نشود .

مکمل گروهی یعنی شما به جای استفاده از مکمل  یک رنگ ،از رنگ های دو طرف آن در کنار رنگ اصلی استفاده کنید .این پالت مشابه پالت رنگ مکمل است و مقدارکمی در تنالیته رنگ ها با آن متفاوت است که می تواند تغییر خوبی ایجاد کند.

روش آنالوگ یا مشابه :رنگ های آنالوگ یا مشابه به رنگ هایی می گوییم که در چرخه رنگ در کنار هم قرار می گیرند .به این روش شما می توانسید ۳تا ۵ رنگ را در یک پالت در کنار یک دیگر قرار دهید .استفاده از این رنگ ها ،ترکیب دلنشینی ایجاد می کند و باعث آرامش می شود .

روش مثلثی :در این روش شما ،یک مثلث متساوی الاضلاع روی چرخه رنگ می سازید وسه رنگ روی راس ها ،پالت شما را تشکیل می دهند .

مطلب مرتبط  15 مدل لوستر پذیرایی جدید با قیمت

روش مربعی : طبق این روش شما باید یک مربع روی چرخه رنگ بسازید و رنگ هایی که روی راس های این مربعی قرار می گیرند ،پالت رنگ شماست .

حال  می خواهیم باهم چند پالت رنگی را برای داشتن اتاق نشیمنی زیبا و دنج به شما معرفی کنیم .

پالت خاکستری ، سبز و آبی

استفاده از رنگ خاکستری و ذغل سنگی برای شومینه به همراه رنگ آبی دیوار ها به شما ترکیب کمی جسورانه می دهد . رنگ خاکستری در هنر رنگ ،رنگی خنثی و سرد به شمار می آید وبهتراست برای جان بخشیدن به محیط از رنگ های مکمل استفاده کنیم مثلا دراین تصویرانتخاب  فرش سیز و کتابخانه و لوازم چوبی بسیار ماهرانه است.

پالت رنگی زرد ،بنفش  وخاکستری  

رنگ بنفش و زرد جزو رنگ هایی هستند که در تضاد هستند .استفاده از مبلمان زرد و خاکستری و قرار دادن لوازمی به رنگ بنفش  ،ایجاد یک محیطی معتدل ،صمیمی وراحت با زیبایی چشمگیری را ایجاد می کند .

پالت رنگ سفید ،سیاه وآبی فرانسوی

این طرح برای کسانی که کمی جسورترند مناسب است .یک اتاق با زمینه ی سیاه . سفید می تواند تاثیر بزرگی بگذارد .بهتر است از رنگ پارچه ای سیاه استفاده کنید تا ابعاد وبافت بیشتری به فضا اضافه کنید . ظاهر را با یک مبل مخمل با رنگ آبی فرانسوی ویک گلدان سبز معتدل کنید .

کرم –سبز،آبی-خاکستری ،کرم

این یک طرح ساده و تقریباً خنثی است که عاشق آن می شوید .با دیواره های خاکستری با یک رنگ آبی ظریف شروع کنید ، کمی سبز خاموش را اضافه کنید و فضای آن را با رنگ های  چوب گرم کنید. این نگاه تازه ای به محیط شما می دهد .

آبی فرانسوی ،سفید و طوسی کم رنگ

اگ به فکر جفت شدن آبی وطوسی کم رنگ در کنار هم نیست  بلکه در واقع یک ترکیب عالی است که هم پر جنب و جوش است و هم مطیع است. آن را با مبلمان یا کاغذ دیواری سفید  امتحان کنید . اضافه کردن میزی با پایه های فلزی و صندلی های چوبی می توان به محیط گرمای بیشتر دادوفضا را معتدل تر کرد .

مطلب مرتبط  ویژگی ها و کاربرد آباژور مدرن چوبی در دکوراسیون | 15 مدل جذاب

پالت رنگی سیاه ،سفید وبنفش

این سبک بیشتر مورد پسند کلاسیک پسند هاست .استفاده از مبلمان ترکیبی بنفش می تواند از خشنی ترکیب رنگ سفید وسیاه بکاهد .استفاده از یک تابلو سفید بزرگ باعث می شود فضا روشن تر بشود .

پالت رنگی نارنجی ،قرمز و بنفش

این پالت رنگی بسیار گرم است و با کف پوش های چوبی به خوبی هماهنگی دارد .بهتر است دراین فضا از رنگ های کمی خنک تر مانند سبز وزرد استفاده کنید .

پالت صورتی روشن ،طوسی و رنگ چوب طبیعی

اگرشما می خواهید در اتاق نشیمن خود یک دیوار صورتی کم رنگ داشته باشید و نمی خواهید شبیه اتاق کودک بشود بهتر است آن را با مبلمان طوسی و وسایلی به رنگ چوب طبیعی همراه کنید . گذاشتن گل های اپارتمانی با گلدان هایی که در هارمونی رنگ صورتی باشد مانند سفید ،بسیار به فضای شما حسی ناب را می افزاید .

پالت قرمز تیره ،سفید وآبی  روشن

در ایتن اتاق نشیمن بهتر است رنگ غالب سفید باشد چون رنگ قرمز به گونه ای است که همه ی محیط را تحت الشعاع قرار دهد بهتر است درابعاد کوچک و به مقدار کمی استفاده شود و برعکس چون آبی آرام بخش است بهتر است در ابعاد بزرگ مثل یک فرش استفاده شود .

هر رنگی مد نظرتون هست با هر دکوراسیونی میتوانید با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید و به بهترین شیوه محصول مورد نظر با دکور خود را خرید کنید .

دیدگاهتان را بنویسید