مطالب آموزشی

پارچه های مناسب مبل تختخواب شو

امروزه به علت کوچک شدن فضای داخلی منازل و کاربرد های گوناگون اتاق های یک خانه مبل تختخواب شو مورد توجه ی زیادی قرار گرفته است . از آنجا که مبل به یک عنصر اصلی فضای پذیرایی  تبدیل شده است و حضورش تقریبا به حالت اجباری در آمده است افرادی که فضای کمی دارند به مبل های چند کاره که هم نیاز مبلمان آن ها و هم نیاز استراحت و خوابیدن آن ها را رفع کند روی آورده اند .

این مبلمان نسبت به مبلمان های دیگه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند یا به عبارتی دیگر چون به دو منظور هم نشستن و هم خوابیدن رو آن استفاده می شود باید به هنگام تهییه ی آن به نکات زیادی توجه شود تا بعدا از خرید خود ناراضی نباشید.

مهمترین نکته برای انتخاب مبل تختخواب شو مناسب

از جمله و مهم ترین نکات جنس و نوع پارچه ی به کار رفته در آن است . از آن جا که اولین چیزی که از یک مبلمان به خصوص مبلمان راحتی و تختخواب شو به چشم می آید رویه آن یا به عبارتی پارچه ی به کار رفته در آن است .

کاملا روشن است که شما زمانی می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید که آگاهی کافی از نوع و مرغوبیت پارچه ها داشته باشید. در این جا می خواهیم به طور مختصر با انواع پارچه آشنا شویم .

انواع پارچه های مبلی موجود در بازار

پارچه های چینی

این که پارچه ی مورد استفاده در مبلمان چینی باشد به معنای نا مرغوب بودن آن نیست بلکه پارچه های چینی نیز از نظر مرغوبیت درجه بندی شده هستند . شما باید حواستان باشد که این پارچه ها کش نیاید وپرزهایش زیاد بلند نباشد.

مطلب مرتبط  9 نکته مهم در خرید لوستر برنز

پارچه های ترکی

در گذشته این پارچه ها طرفداران زیاد تری نسبت به امروزه داشته ولی چون رفته رفته قیمت آن زیاد شده است افراد کم تری به سمت این نوع پارچه ها می روند . پارچه های ترک نسبت به چینی دارای کیفیت بهتری هستند.

پارچه های یزد

بهترین نوع پارچه برای مبلمان کلاسیک و استیل می باشد . این پارچه ها بسیار مرغوب هستند و گاها فروشندگان آن ها را به اسم پارچه های ترک می فروشند و حتی تاجران ترکی این پارچه ها را خریداری کرده و به اسم خود می فروشند .

پارچه مبل تختخواب شو

جنس پارچه ی مبلی

انواع زیادی پارچه در بازار موجود است که در میان آن ها پارچه های سلطنتی که مورد استفاده برای مبلمان سلطنتی و کلاسیک است و پارچه های مخمل ، جیر ، کتان و اسپورت برای مبلمان راحتی و پارچه های چرم ، طرح چرم و اسپورت برای مبلمان تختخواب شو مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه ی مورد استفاده مبل تختخواب شو

بهتر است برای این گونه مبل از پارچه ای بار گراماژ بالا استفاده شود . یعنی زمانی که روی آن دست می کشید پارچه یک دست باشد و با لمس دست فشردگی آن را لمس کنید . بهترین نوع پارچه برای این مبلمان پارچه های کتان ، جیر و چرم و چرم مصنوعی و اسپورت است .

مبل تختخواب شو

یکی دیگه از راه کارها برای تشخیص تراکم این است که پارچه را جلوی نور بگیرید و معمولا پارچه های مرغوب تر دارای وزن بیشتری می باشند .

اگر پارچه ی انتخابی شما تراکم مناسب را نداشته باشد در اثر برخورد با اجسام نوک تیز که صرفا نباید عمدا روی مبل کشیده شده باشد ممکن است کیف شما یا دکمه های لباستان تیز بوده باشند ، پارچه ی مبلی شما دچار پارگی شود . از آن جا که این مبلمان در مکان پر تردد قرار می گیرد و بسیار مورد استفاده است اگر پارچه ی آن تراکم لازم را نداشته باشد دچار رفتگی میشود و به مرور زمان پرز میدهد.

مبل تختخواب شو

ویژگی پارچه مبلی مناسب

پارچه ی به کار رفته در مبلمان تختخواب شو باید به گونه ای باشد که به هنگام استفاده از آن به ویژه خوابیدن رو ی آن نرم باشد و دارای زبری و یا پرز های زیاد نباشد .

مطلب مرتبط  راهنمای اتصال لوستر به اپلیکیشن موبایل

همچنین این پارچه باید به گونه ای باشد که به هنگام استفاده از آن چه نشستن و چه خوابیدن عرق نکند و این عرق به علت نشستن زیاد دوباره به بدن شما برنگردد و پارچه ی به کار رفته به گونه ای باشد که بتوان آن را با مایع و یا مواد شوینده به راحتی تمیز کرد.

مبل تختخواب شو

بهتر است پارچه ی انتخابی شما با سایر وسایل موجود در محیط شما هارمونی داشته باشد .

و در آخر حتما به هنگام خرید مبلمان تختخواب شو از مسئول فروش سوال شود که این مدل از مبلمان تختخواب شو قابلیت تعویض رویه را دارد تا در صورت افتادن اتفاقی و خراب شدن آن به توان به راحتی آن را عوض کنید .

شما می توانید نمونه های بسیار جذاب و جدیدی از مبلمان تخت خواب شو را در وب سایت چشمه نور مشاهده کرده و در صورت پسند خرید نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید