مطالب آموزشی

نکات کلیدی هنگام خریدن مبل کلاسیک

باتوجه به اینکه امروزه مبلمان جزو جدا ناپذیر پذیرایی ها محسوب می شود و اولین مکانی که در خانه به چشم می آید پذیرایی می باشد٬ باید مبلی مناسب با دکوراسیون منزلتان تهییه کنید. از آن جا که مبلمان ها جز کالا های گران قیمت محسوب می شوند و نمیتوان هر زمانی که خواستیم هزینه کنیم و آن ها را عوض کنیم ٬ باید در خرید و انتخاب آن دقت زیادی کرد .در میان مبلمان های موجود در بازار که انواع زیادی نیز دارند٬ مبلمان کلاسیک جایگاه خاصی در میان مبل های بازار مبل ایران دارد زیرا این مبل به علت ساخت خاص خود که دارای منبت و چوب و.. است شکوه و جلو ی خاصی به پذیرایی ها می دهد .

اگر بخواهیم تاریخچه ی مبل کلاسیک را به طور خلاصه بررسی کنیم باید بگوییم این مبل اولین بار در ایتالیا ساخته شده است و کم کم وارد بازار های دیگر کشور های اروپایی و بعد تر وارد آسیا شده است .

نکاتی که باید به هنگام خریدن مبل کلاسیک به آن توجه کنیم

متراژ منزل

اولین نکته ای که باید به هنگام خریدن مبل کلاسیک توجه کنیم متراژ منزلتان است و اینکه آیا این تایپ مبل به دیزاین منزل شما می آید یا نه .

کلاف مبل

شما باید ازاین نکته آگاهی داشته باشید که کلاف مبل کلاسیک از چوب است و معمولا از چوب های راش و گردو و گیلاس و .. می باشد و برای آن ها از روکش های طبیعی استفاده می شود و اگر متوجه شدید که از روکش ام دی اف یا ملامینه استفاده شده است آن مبل مرغوبیت زیادی ندارد . همچنین برخی سازندگان برای مقاومت بیشتر از کلاف دوبل برای ساخت استفاده می کننند یعنی از اتصال دو نوع چوب استفاده می کنند که بسیار مبلمان را مرغوب می کند . اگر امکان مشاهده ی کلاف مبلمان را دارید به خوبی آن را مشاهده نمایید ولی در اکثر فروشگاه ها این امکان به شما داده نمی شود پس به خوبی به صدای نشستن رو مبل دقت کنید اگر به هنگام نشستن رو ی آن صدای غیژ شنیدین بدهد یا کلاف به کار رفته در آن مرغوب نیست یا پایه های مبل مورد نظر هم تراز نمی باشد . همچنین می توانید مبل را کامل برگردانید و زیر مبل را نگاه کنید تا از کیفیت کلاف آن مطمون شوید .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر بزرگ مسجدی

به این نکته توجه کنید که جنس پایه ها هم جنس با بدنه باشد و یک تکه ساخته شده باشد تا مبل مقاومت یکسانی داشته باشد.

بهتر است مبل انتخابی شما قابلیت جداشدن قطعات تشکیل دهنده ی آن وجود داشته باشد تا در صورت خرابی هر کدام امکان تهییه ی مجدد آن و تعمیر داشته باشد .

همچنین دقت کنید که منبت کاری های مبل یک دست بدون شکستگی و ترک باشد چرا که چوب مرغوب به هنگام منبت کاری نمی شکند اگر دچار ترک یا شکستگی باشد نشان دهنده ی آن است که چوب به کار رفته در آن کیفیت خوبی ندارد .

انتخاب رنگ مبلمان

یکی دیگر از نکات مهم که باید به آن توجه کنید رنگ مبلمان است . توجه کنید که دو نوع رنگ در رنگ آمیزی مبلمان کلاسیک وجود دارد یکی برق و دیگری پوششی است. رنگ براق بهتر است زیرا به خریدار این امکان را می دهد تا مبل را از نظر ترک و شکستگی و قارچ زدگی چوب بررسی کند ولی رنگ پوششی چون کل سطح مبل را می پوشاند این امکان را نمی دهد . همچنین به هنگام خرید به بدنه مبل دست بکشید و از یکنواخت بودن کل رنگ بدنه اطمینان حاصل کنید.

رنگ مبلمان

نوع فوم به کار رفته

فوم به کار رفته در مبل بهتر است از فوم سرد یا اسفنج ۳۰ یا ۳۵ کیلویی باشد. نحوی تشخیص فوم سرد و گرم این گونه است که اگر روی نشیمن مبل نشستید باید با سرعت زیاد به حالت اولیه برگردد اکر زمان زیادی برد نشان می دهد فوم گرم به کار رفته شده است و فوم سرد و اسفنج ۳۰و ۳۵ کیلویی به علت این که قابلیت بازگشت سریع مدت زمان بیشتری دوام می آورند و قابلیت شتشو دارند .

مطلب مرتبط  لوستر کلاسیک مناسب چه فضایی است؟

نوع پارچه

آخرین و مهم ترین نکته در مورد خرید مبل کلاسیک پارچه ی به کار رفته در آن است. برخی فروشندگان بر این نظر هستند که بهترین پارچه ی موجود در بازار پارچه ی ترک است و برخی دیگر می گویند بهترین پارچه برای مبل کلاسیک پارچه ی یزد است در هر صورت شما به هنگام خرید توجه کنید که سوراخ ها و در رفتگی در هنگام دوخت روکش وجود نداشته باشد و اگر پارچه ی به کار رفته مخمل یا پرزدار است باکشیدن ناخن تار  و پود آن جدا نشود و اگر خلاف جهت خواب پارچه روی آن دست کشیده شد طرحش کلا بهم نریزد.

امیدوارم نکات گفته شده برایتان کارآمد باشد .شما می توانید انواع مبلمان کلاسیک در بهترین طرح و رنگ و جنس را در وب سایت دکورشاپ مشاهده کرده و به صورت اینترنتی خریداری نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید