مطالب آموزشی

نکات مهم نورپردازی مراکز درمانی و بهداشتی

نکات مهم نورپردازی مراکز درمانی و بهداشتی

چرا نورپردازی مراکز درمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟ نقس انواع لوستر سقفی در آن چیست؟ پاسخ در ارتباط آن با بهداشت و سلامت افراد جامعه نهفته است. هنگامی که به مطب یک پزشک مراجعه می‌کنید و یا برای چک‌آپ دندان‌هایتان به دندان پزشکی می‌روید. حتی وقتی برای دادن آزمایش خون راهی آزمایشگاه می‌شوید؛ در همه‌ی این موارد، نورپردازی آن مرکز در تجربه و احساس شما از خدماتی که دریافت می‌کنید موثر است. در ادامه این مطلب قرار است به میزان اهمیت این موضوع بیشتر بپردازیم و نکات مهمی که در رابطه با نورپردازی مراکز درمانی وجود دارند را بررسی کنیم. پس در ادامه این مطلب وبلاگ چشمه نور حتما همراه ما باشید.

نورپردازی مراکز درمانی

نورپردازی مراکز درمانی

اهمیت نورپردازی مراکز درمانی

یکی از مهم‌ترین و قوی‌ترین حواس انسان‌ها، حس بینایی است که به کارگیری آن به بازتاب نور از محیط وابسته است. چشمان ما بدون نور عملا بی‌فایده هستند. حال نقش این نور در مشاغل حساس مانند رشته‌های مربوط به علوم پزشکی، که مستقیما با سلامت و جان انسان‌ها سروکار دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در مراکز درمانی کوچک‌ترین جزئیات هم از اهمیت بالایی برخوردارند. دیده نشدن یک کبودی، زخم یا ورم بخاطر نور نامناسب فضا، چه فاجعه‌ای که به‌ بار نمی‌آورد. حساسیت کار درمانی بسیار بالاست و نیاز به دقت زیادی دارد. از این روست که نورپردازی مراکز درمانی مسئله‌ی مهمی به شمار می‌رود.

نورپردازی مراکز درمانی

نورپردازی مراکز درمانی و بهداشتی در روند تشخیص و درمان بیماری‌ها دخالت دارد و باعث کاهش خطای انسانی می‌شود. از این رو راندمان کار پرسنل را بالا می‌برد. علاوه بر این، نباید از تاثیر نور بر روی بیماران و مراجعه کنندگان غافل شد. در شرایط استرس‌زای بیمار،  نورپردازی درست و اصولی می‌تواند یکی از راه‌های کاهش استرس و اضطراب باشد. همچنین نور می‌تواند با تنظیم هورمون‌ها از طریق تاثیر بر مغز، ریتم شبانه روزی خواب بیماران بستری شده را نیز کنترل کند.

نورپردازی مراکز درمانی

نورپردازی بخش‌های مختلف مراکز درمانی

برای ایجاد شرایطی خوشایند برای بیماران، همراهان و ملاقات کنندگان و حتی خود کارکنان، هر بخش از مرکز درمانی باید نورپردازی مخصوص به خود را داشته باشد. در بدو ورود، نور باید به قدر کافی زیاد باشد تا فرد بتواند به راحتی مسیر را تشخیص دهد. بخش بعدی پذیرش است. پذیرش اولین جایی است که بعد از ورودی، باید به خوبی دیده شود تا فرد به سمت آن کشیده شود. نور باید هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی به مسئول پذیرش تابیده شود تا هم صورت او واضح دیده شود و هم اینکه هنگام کار اذیت نشود.

مطلب مرتبط  معرفی 20 مدل لوستر آشپزخانه ارزان | زیبا و کاربردی

توجه به اتاق بیمار هنگام نورپردازی مراکز درمانی بسیار مهم است. شدت نور نباید به گونه‌ای باشد که موجب استرس بیمار شده و یا باعث شود حس آسودگی نداشته باشد. نور اتاق معاینه هم باید به قدری باشد که پزشک بتواند در صورت لزوم، بیماری را از روی علائم ظاهری به راحتی تشخیص دهد.

نورپردازی مراکز درمانی

چه نوع لامپ‌هایی برای نورپردازی مراکز درمانی مناسب‌ترند؟

لامپ‌هایی که در نورپردازی مراکز درمانی استفاده می‌شوند باید کم مصرف باشند. حرارت ایجاد نکنند و عمر طولانی داشته باشند. به این معنا که بتوانند در برابر نوسانات برق و خاموش و روشن مداوم، مقاومت کنند. همچنین در طول زمان، دچار افت کیفیت شدیدی نشوند.

لامپ‌های مورد استفاده باید بتوانند رنگ‌های محیط را به صورت واقعی نشان دهند. بدین منظور، چراغ‌های سقفی، لامپ‌های مهتابی و LED بهترین گزینه‌ها برای استفاده هستند.

فروشگاه تخصصی چشمه نور،‌ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات نوری مانند لوستر، چراغ‌ آویز، محصولات دکوری و… با بهترین کیفیت است. شما می‌توانید از طریق سایت اقدام به خرید محصول موردنظر کرده و همچنین از مشاوره با کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید