مطالب آموزشی

نکات مهم برای خرید ساعت دیواری مناسب

ساعت دیواری

در عصر تلفن ها ، ساعت دیواری هوشمند و تنوع روزافزون دستگاه های زمان سنج ، ساعت دیواری  ها هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و به یک قطعه کاملاً کاربردی در تمامی محیط ها و منازل  تبدیل شده است: این یک عنصر جدا ناپذیر و یک انتخاب دکوراسیون آگاهانه ، یک نقطه کانونی در دکوراسیون هر محیط  است که می تواند بلافاصله توجه کسی که آرد محیط می شود  را به خود جلب کند

بیایید وقت خود را از دست ندهیم و نحوه انتخاب یک ساعت دیواری کاربردی و تزئینی را بیاموزیم

معمولا افراد به هنگام انتخاب و خرید ساعت های دیواری با یک سری از سوالات رایج برخورد می کنند برای مثال :

آیا باید به سراغ ساعت دیواری آنالوگ یا دیجیتال رفت؟

ساعت دیواری چقدر باید بزرگ باشد؟

چگونه می توان سبک ساعت دیواری را انتخاب کرد؟

خب بیاید باهم به تک تک این سوالات پاسخ دهیم :

آیا باید به سراغ ساعت دیواری آنالوگ یا دیجیتال رفت؟

اولین قدم مهم این است که شما باید بین دو نوع اصلی ساعت دیواری تصمیم بگیرید

برای این که بهتر بتوانید تصمیم بگیرید بیاید کمی با این دو نوع ساعت بیشتر آشنا شویم .

آنالوگ:

ساعت دیواری

این مدل از ساعت ها  سنتی ترین ، تزئینی ترین و زیبا ترین ساعت های دیواری هستند! آنها می توانند به یک انتخاب دکوراسیون جسورانه تبدیل شوند ، و برخی از آنها می توانند بسیار بزرگ باشند. با این حال ، در حالی که برخی از آنها ساکت تر از انواع ساعت های آنالوگ دیگری هستند ، هر ساعت آنالوگ نوعی سر و صدا ایجاد می کند ، بنابراین اگر قصد دارید آن را درست بالای میز کار یا اتاق خواب خود نصب کنید و به عنوان یک جزو از دکوراسیون خود به حساب بیاورید باید گفت که ، می تواند این ساعت آنالوگ بسیار زیبا  باعث حواس پرتی شما شود

دیجیتالی:

این ساعت ها به  دکوراتیو شما ارزش و جذابیت بیشتری می دهند ، اما بسته به سبک اتاق شما می توانند یک انتخاب دکوراسیونی  آگاهانه باشند.

ساعت های دیجیتالی برخلاف ساعت های آنالوگ مانند یک موش ساکت هستند ، وقتی به شما نزدیک هستند ، می توانید آنها را بخوانید و حتی می توانند اطلاعات اضافی مانند تاریخ و دما را به شما بدهند. گزینه های دارای نور پس زمینه تشخیص زمان تاریک شدن هوا را آسان تر می کند.

مطلب مرتبط  قیمت ساعت دیواری ارزان

به دنبال یک ساعت دیواری به سبک قدیمی و عجیب و غریب هستید؟ اگر سر و صدا یکی از نگرانی های شما نیست ، حتی می توانید فاخته یا پاندول را در نظر بگیرید! و از حضورش و تاثیری که بر روی دکوراسیون شما می گذارد لذت ببرید .

ساعت دیواری چقدر باید بزرگ باشد؟

یکی از بهترین چیزها در مورد ساعت ها این است که در همه اشکال و اندازه ها وجود دارند ، به خصوص اگر آنالوگ باشند. در حالی که قطر ساعت دیواری به طور متوسط ​​حدود ۳۰ سانتی متر است ، انواع مدل های کوچکتر و بزرگتر را نیز می توانید در بازار پیدا کنید .

در مورد اندازه ساعت دیواری  مناسب برای شما ، باید گفت  عمدتا به اندازه ی دیوار شما  بستگی دارد:

اگر ساعت جدید شما عنصر تزئینی اصلی روی یک دیوار برهنه می باشد ، می توانید به راحتی از ۵۰ سانتی متر هم عبور کنید: هیچ چیز مانع شما نمی شود!

ساعت دیواری

اگر قبلاً نقاشی ، تصویر یا نوع دیگری از عنصر کانونی بزرگ روی آن دارید ، به ساعت جدید خود در رابطه با آن فکر کنید: احتمالاً بهتر است برای انتخاب ساعت دیواری به سراغ ساعت های دیواری کوچک تر بروید .

از کجا باید آن را بخوانید؟

اگر ساعت دقیقاً بالای میز شما است ، به راحتی می توانید به سراغ ساعتهای کوچکتر آنالوگ یا دیجیتال بروید ، اما اگر عمدتا از روی نیمکت آن طرف اتاق به آن نگاه می کنید ، باید به دنبال یک ساعت بزرگ آنالوگ باشید. (بیش ازپنجاه سانتی متر ) که به راحتی قابل خواندن است.

چگونه می توان سبک ساعت دیواری را انتخاب کرد؟

تصور کنید یک ساعت با یک پس زمینه ای در تناسب با دیوار است که تقریباً با دیوار ترکیب می شود! یا یک قاب فلزی فوق مدرن در یک اتاق شیک با رنگ پاستلی. بهترین ایده است ، درست است؟

مطلب مرتبط  لوستر جدید ارزان 1402 برای خانم های خوش سلیقه

وقتی صحبت از رنگ ها و طراحی می شود ، قبل از هر چیزی باید به این سه مورد توجه داشته باشید :

رنگ دیوار:

برای  این که برای شما تشخیص زمان و برجسته شدن ساعت  راحت تر. باشد ، سعی کنید به دنبال آن باشید که کنتراست روشن و تاریکی را در برابر دیوار تعیین شده ایجاد کند.

پالت اتاق:

سه رنگ اصلی اتاق چیست؟ آیا رنگ روشن تری وجود دارد که می توانید به جای افزودن سایه جدید انتخاب کنید؟ تا پالت رنگی شما تکمیل شود . منظور این است به دنبال رنگی برای انتخاب ساعت دی.آری خود بروید که درتناسب با دیگر رنگ هی موجود در محیط باشد و در واقع به نوعی تکمیل کننده ی پالت رنگی  آن محیط باشد .

ساعت دیواری

دکوراسیون:

برای بهترین نتیجه ، شما یک ساعت دیواری می خواهید که با سبک خود منسجم به نظر برسد.

توصیه های ما در مورد دکوراسیون به شرح زیر است:

برای یک دکوراسیون مدرن ، می توانید بین ساعت دیجیتال و مدل آنالوگ پلاستیکی یا فلزی یکی را انتخاب کنید. برای مورد دوم ، اعداد یا خطوط عربی را انتخاب کنید … وگرنه می توانید بدنه و قالب دوررا کاملاً فراموش کرده و اعداد و عقربه ها را روی دیوار نصب کنید!

برای یک فضا با دکوراسیون مینیمالیستی:

بهترین انتخاب یک ساعت دیواری برای محیطی با دکوراسیون مینینالیستی این است که یک ساعت با خطوط به جای اعداد یا حتی بهتر ، فقط عقربه ها استفاده کنید . ولی اگر علاقه دارید که ساعت دیواری شما صفحه داشته باشد با ید در مورد صفحه ساعت گفت که ،بهتر است  یک ساعت دیواری با صفحه ای تک رنگ و یا یک طرح دو رنگ را انتخاب کنید.

برای احساس اسکاندیناوی ، چوب و رنگهای طبیعی (مانند سفید ، کرم ، خاکستری ، آبی تیره و سبز جنگلی) را به عناصر مینیمالیستی اضافه کنید.

اگر ساعتی را می خواهید که “دکوراسیون صنعتی” را فریاد بزند ، به دنبال آهن سیاه ، اعداد رومی و بدون چهره باشید! همچنین ، نترسید تا جایی که می تواند اندازه ی آن را بزرگ انتخاب کنید .

مطلب مرتبط  طراحی مبلمان اتاق نشیمن

ترکیب عناصر قدیمی و مدرن تر می تواند به شما در دستیابی به ظاهری مدرن کمک کند: اگر عناصر مدرن زیادی دارید ، ساعت شما می تواند سنتی تر باشد یا برعکس. از طرف دیگر ، می توانید به دنبال ساعتی باشید که این دو سبک را به خودی خود ترکیب کند ، به عنوان مثال با داشتن اعداد رومی و شکل ستاره دار.

مدل ساعت :

بیایید مهمترین بخشها را مرور کنیم!

اگر می خواهید یک ساعت تزئینی  داشته باشید و نمی خواهید کمی سر و صدا کند ، یک ساعت آنالوگ انتخاب کنید یا اگر به کاربردی و سکوت بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید ، به سراغ مدل دیجیتال بروید.

برای پیدا کردن اندازه مناسب ، سایر عناصر موجود در آن دیوار و فاصله زمانی که هنگام خواندن زمان دارید را در نظر بگیرید

به دنبال رنگی باشید که کنتراست روشن و تیره ای را در برابر دیوار ایجاد کند ، با پالت اتاق مطابقت داشته باشد و سبک دکوراسیون را منسجم نگه دارد

دیگر ایده های عجیب و غریب این است که یک ساعت را با یک شکل خاص انتخاب کنید یا دارای چندین ساعت باشید که زمان را در کشورهای مختلف نشان می دهد.

امید وارم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و از آن لذت ببرید .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید