مطالب آموزشی

نصب لوسترهای مدرن

یکی از مهم ترین فاکتور ها در دیزاین یک محیط نور آن محیط می باشد به همین منظور لوسترها در دکوراسیون و دیزاین فضا بسیار اهمیت دارند . امروزه مدل ها و طرح های بسیاری از لوستر در بازار نور و روشنایی موجود می باشد که در میان انبوهی از طرح و مدل موجود لوسترهای مدرن سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند .

دلیل این حجم از استقبال از این لوسترها دراین است که لوستر های مدرن نسبت به سایر لوسترها دارای مصرف برق کمتری می باشند و گرمای تولید آن ها بسیار کم است و از همه مهم تر تقریبا سه برابر یک لوستر معمولی نور تولید می کند و ماندگاری این لوسترها بسیار زیاد است و در طرح ها و ابعاد مختلف در بازار موجود است وهمین تنوع بالای آن باعث شده است که بسیاری از افراد برای روشنایی فضای خود به سراغ لوسترهای مدرن بروند . دراین مقاله ما قصد داریم نحوه ی نصب یک لوستر مدرن را از صفر تا صد باهم بررسی کنیم با ما همراه باشید .

لوسترهای مدرن دارای لامپ های Smd یا Led میباشد . لامپ های فوق را بروی یک پنل نصب می کنند .

لوسترهای مدرن

لوسترهای مدرن را هم بر روی سقف های کاذب و هم سقف غیر کاذب نصب می می کنند که بسته به این که سقف مورد نظر شما کاذب است و یا نه از ابزار های متفاوتی برای نصب لوستر مدرن استفاده می شود .

لوسترهای مدرن

نصب لوسترهای مدرن بروی سقف معمولی و غیر کاذب :

وسایل لازم برای نصب لوستر بر روی سقف معمولی به شرح زیر می باشد :

دریل برای سوراخ کردن سقف

مطلب مرتبط  ۸ ایده روشنایی برای خانه شما

پیچ گوشتی در جهت صفت کردن پیچ ها

رویال پلاک و پیچ

انبردست برای لخت کردن سر سیم ها

فاز متر درجهت تست سیم ها

معمولا لوسترهای مدرن از یک صفحه ی فلزی درست شده است که برای جلوگیری از ایجاد  خط و خش های احتمالی بر روی این صفحه برچسبی می چسبانند باید قبل از اتصال صفحه بروی سقف باید این برچسب های لوستر مدرن را بکنید .

پشت صفحه یک فلز قرمز رنگ معمولا وجود دارد که به آن پلیس می گویند .

برای سقف های معمولی بهتره است پلیت را با زنجیر به سقف وصل کنید اگر در پلیت سوراخ نداشته بهتر است بروی صفحه چهارپایه سوراخ توسط دریل ایجاد کند و با پیچ و رولپلاک به سقف و می کنید . بود از اینکه پلیت را بر روی سقف وصل کردید نقشه ی لوستر را که معمولا به همراه لوستر مدرن در  جعبه موجود می باشد را خارج  میکنید.

معمولا لوسترهای مدرن به چند دسته تقسیم می شود .

لوسترهای مدرن که از میله کریستال است

لوستر های مدرن  تمام کریستال

لوسترهای مدرن برگی

در این مقاله می خواهیم مدل لوستر مدرن میله و کریستال را باهم بررسی کنیم .

قطعات موجود در جعبه را از آن خارج کرده و با نقشه ی موجود در جعبه ی لوستر مدرن بررسی می کنیم و بعد مرحله به مرحله متناسب با طرح پیش می رویم . میله های موجود در جعبه را خارج کرده و به صفحه وصل می کنیم می توانیم میله ها را قبل از اینکه صفحه را  به سقف وصل کنیم میله ها را به آن متصل کنید .

مطلب مرتبط  راهنمای جامع تمیز کردن لوستر کریستالی

درون جعبه حلقه هایی موجود می باشد که به شکل قفل و کلید به صفحه وصل می شود .

نکته ای که باید به هنگام وصل میله ها بر روی صفحه به آن توجه کنیم این است که شما فقط زمانی می توانید قبل از اتصال صفحه میله ها را به آن وصل کنیم که میله ها به جنس آلومینیوم باشد که سبک باشد ولی اگر از جنس شیشه و یا کریستال باشد به علت سنگینی نه باید قبل از اتصال میله ها را وصل کنید .

خب در این حال یک پلیت متصل به سقف داریم که با چهار سوراخ موجود در آن با چهار پیچ به سقف متصل شده است . صفحه را به پلیت متصل می کنیم البته باید قبل از اینکه صفحه را به پلیت ملحق کنید سیم های موجود درصفحه را باید به سیم برق های موجود در سقف وصل کنید .

نکته که باید به آن توجه کنید این است که حتما قبل از کار با برق فیوز را قطع کنید . چرا که لامپ های اس ام دس موجود در صفحه بدون پوشش است و ممکن است بسوزد .

دو سیم موجود در پشت صفحه را با فاز متر امتحان کنید تا تشخیص دهید که کدام یک فاز و کدام یک نول است و آن را به سیم های متناسب که بر روی سقف موجود است وصل کنید .

و در آخر صفحه را با پیج های موجود در جعبه و مهره های موجود در آن پیچ کنید .

حال زمان آن رسیده است که کریستال های موجود در جعبه را به صفحه وصل کنید . این کریستال ها را به صورت رسیده ابتدا بهم وصل کرده و بعد به صفحه اتصال کنید .

مطلب مرتبط  ۱۰ دلیل برای آوردن یک مبل راحتی بزرگ و راحت در خانه!

نصب لوستر مدرن بر روی سقف کاذب (وسایل مورد نیاز برای اتصال لوستر مدرن بر روی سقف کاذب )

پیچ گوشتی جهت سفت کردن پیچ ها

فاز متر برای امتحان سیم های فاز و نول

در لوستر های مدرن که برای سقف های کاذب است به جای رولپلاک و پیچ از پیچ های پروانه ای استفاده می شود .

علت استفاده از پیچ های پروانه ای این است که چون اگر از رولپلاک و پیچ استفاده شود به علت این که سقف های کاذب پشت آن  ها خالی  است ممکن است لوستر بعد از اتصال سقوط کنه .

بقیه ی مراحل نصب لوسترهای مدرن مناسب سقف کاذب مثل لوستر مدرن مناسب سقف معمولی پیش می رود .

لوسترهای مدرن

امیدوارم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد .

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید