مطالب آموزشی

مکانیزم مبل تختخواب شو

یکی از مهم ترین قسمت های هر مبل تختخواب شو ، مکانیزم و یراق آلاتی می باشد که در آن به کار رفته است . در واقع همین مکانیسم ها و یراق آلات است که باعث باز و بسته شدن مبل شما می شود . برای همین بهتر است با آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید .

با توجه به این که هدف شما از خریدن مبلمان تختخواب شو چه می باشد به هنگام خرید باید به نکات زیادی توجه کنید . مثلا باید به پارچه ی به کار رفته در آن ، ابعاد مبلمان ، وزن آن و جنس تشک آن و مکانیزم باز و بسته شدن آن توجه کنید .

مشخص کردن هدف از خرید این نوع مبلمان

اگر شما می خواهید از این نوع مبل یشتر برای نشستن استفاد ه کنید بهتر است به جنس پارچه و زیبایی آن ٬ راحت تمیز شدن آن و … توجه کنید ولی اگر هدف استفاده ی آن به عنوان تخت خواب است باید به مکانیزم باز و بسته شدن آن توجه ی زیادی کنید . چرا که سهولت در باز و بسته شدن تخت یکی از مهم ترین نکات است . اگر مبلمان شما به راحتی باز و بسته نشود بعد از مدتی شما نه تنها دچار ناراحتی در دست و گردن و دیگر ارگان های بدنتان می شود بلکه از استفاده از آن دل سرد می شوید .

مکانیزم مبل تختخواب شو

مبلمان تخت خوابشو دارای مکانیز تاشو ، چرخشی و کشویی می باشد که می تواند به صورت دستی یا برقی باشد . که در این مقاله می خواهیم هر کدام از آن ها را تفسیر کنیم با ما همراه باشید.

مطلب مرتبط  چیدمان دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی

مکانیزم تاشو

این مبلمان به صورت عمودی یا افقی باز و بسته می شوند برای تولید این نوع از مبلمان تختخواب شو از کلاف فلزی ، جک گازی، دستگیره و یراق های جانبی و کمربند تشک و …. استفاده شده است . این مدل مبلمان با کشیدن دستگیره یا به صورت مکانیکی با زدن دکمه به صورت کتابی باز یا بسته می شود . به هنگام خریدن این نوع باید حواستان باشد که اگر دستی است به راحتی باز شود و به هنگام باز شدن صدای قژ قژ ندهد و اگر برقی می باشد به هنگام باز و بسته شدن گیر نکند . برای این مبل ها لولای تاشویی که به کار می رودتا مبل جمع یا باز شود بسیار مهم است و باید از جنس مناسبی استفاده شده باشد.

مکانیزم مبل تختخواب شو چرخشی

این نوع مبل ها می تواند با هل دادن پشتی آن ها به سمت عقب آن را به تخت تبدیل کرد . در مکانیزم این مبل ها از بازو هایی که قابلیت چرخش دارند و میتوانند خم شود به همراه کلاف فلزی و پایه استفاده شده است . این بازو بسیار مقاوم است و می تواند به راحتی به مقدار مد نظر شما خم شود .

مبل تختخواب شو
مبل تختخواب شو

مبلمان تختخواب شوی کشویی

این مبلمان به صورت کشو با کشیدن قسمت زیری مبل باز می شود برای این مبلمان از ریل های مناسب استفاده می شود و دیگر تشک نشیمن تخت باز و بسته نمی شود بلکه آن ثابت است . به هنگام خریدن این نوع از مبلمان تخت شو دقت کنید که ریل های به کار رفته مقاوم باشد و بر اثر باز و بسته کردن زیاد به راحتی ازبین نرود و همچنین سوال کنید که در صورت خراب شدن قابلیت تعویض ریل باشد .

مطلب مرتبط  آیا خرید آباژور ضروری است؟
مبل تختخواب شو کشویی

اسکلت مبلمان تختخواب شو

این اسکلت ها می تواند چوبی یا فلزی باشد معمولا اسکلت های فلزی بهتر هستند . این اسکلت ها ممکن است دارای ریل هایی باشد که روی هم قرار بگیرند یا دارای بازو هایی که قابلیت خم شدن و جمع شدن دارند درست شده باشد و یا به صورت کتابی باز شوند . بهتر است جنس اسکلت مبلمان تخت خوابشو از فلزی سبک باشد تا چوب چرا که چوب ها در موقعیت های آب و هوایی گوناگون از خود واکنش های متنوعی را نشان می دهند . همچنین بهتر است جنس پایه های  به کار رفته در آن از فلز باشد تا چوبی که به بدنه پیچ یا میخ و چسب شده باشد .

اسکلت مبل تختخواب شو

و در آخر باید گفت اگر شما قصد خرید اینترنتی این محصول را دارید ابتدا از مسئول مربوطه سوال های لازم را کرده و بعد نظر خریداران دیگر را بخوانید تا از کالا ی مورد انتخابی خود اطمینان حاصل کنید . همچنین شما می توانید به وب سایت ما مراجعه کرده و ضمن مشاهده مدل های جدید و کاربردی مبلمان تخت خوابشو با اطمینان خاطر خرید کنید .

دیدگاهتان را بنویسید