مطالب آموزشی

معایب و مزایای لوستر برنزی

لوستر برنزی

ما در این مقاله  مزایا و معایب لوسترهای برنزی را در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید لوستری متناسب با بودجه و دکوراسیون منزل و علاقه شخصی خود بخرید. لوسترها به عنوان یکی از شیک ترین و خاص ترین لوازم دکوراسیون داخلی شناخته می شود که هر فرد می تواند با خرید یک لوستر به دکوراسیون داخلی خودش اضافه کند و از ظاهری شیک و زیبای آن لذت ببرد ، لوستر به دلیل پخش نوری بالا خیلی به چشم می آید و می تواند فضای خانه را بزرگتر و دلباز تر نشان دهد ، لوستر ها در آشپزخانه ،نشیمن ، پذیرایی و اتاق خواب کاربرد دارند.

برای خرید لوستر بهتر است مستقیماً به سمت  اولین لوستری که می بینید نروید. ابتدا بهتر است مزایا و معایب انواع لوستر ها را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. زیرا لوستر جز کالاهای لوکس و گران قیمت است و نمی‌توان به زودی اقدام به تعویض آن کرد. در نتیجه باید بهترین انتخاب را در خرید لوستر داشته باشید.

لوستر برنزی

انواع لوستر برنزی

لوستر ها انوع مختلفی از نظر کارایی لوستر، ظاهر و جنس دارند. لوستر ها از نظر جنس به چند دسته طبقه بندی می شوند که شامل لوسترهای چوبی، کریستالی، برنزی ، آلومینیومی و … .

لوسترهای برنزی جزو لوسترهای گران قیمت هستند زیرا فلز برنز از فلزهای گران قیمت است. منظور از فلز برنز همان برنج است.زیرا برنز ترکیبی از آلیاژ مس و قلع است و ارزان تر است. برنج بعد از طلا، نقره و پلاتین جلوه بیشتری نسبت به دیگر فلزها می دهد.

لوستر های برنزی که شما خریداری می کنید در حقیقت لوستر های برنجی هستند اما فروشندگان تحت عنوان لوستر برنزی به شما معرفی می کنند.

تین لوستر ها بسیار شیک و لوکس هستند و فضای منزل را بسیار پر شکوه و اشرافی جلوه می‌دهند و به دلیل استفاده از فلز برنج مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ و اکسید شدن از خود نشان می ‌دهد. لوسترهای برنزی انتخاب اکثر خانواده هاست زیرا بسیار با کیفیت است و استحکام بالایی دارد.

مطلب مرتبط  کاربرد مدل های لوستر چوبی مدرن | 10 مدل جدید

لوسترهای برنزی از دو بخش بدنه و پایه اصلی و آویزهای لوستر تشکیل شده اند. در لوستر های برنزی بدنه و پایه اصلی از جنس برنز است و آویزها می‌تواند از جنس شیشه، کریستال و سرامیک باشد. لوسترهای برنزی در شاخه های خود دارای حباب یا لاله است.

لوستر برنزی

لوسترهای برنزی شامل دیواری و سقفی است. لوستر های برنزی دیواری بسیار پرطرفدار هستند و حالت لوستر جانبی دارند و کل فضا را روشن نمیکند بلکه در منطقه ای خاص نور را متمرکز می کند و همین امر سبب جلوه زیبا و رویایی در فضا می شود. از لوستر های برنزی دیواری می‌توان برای دیوار بالای مبل ها در نشیمن و بالای تخت در اتاق خواب ها به عنوان چراغ خواب و یا چراغ برای مطالعه و در سرویس بهداشتی استفاده کرد.

لوستر های برنزی سقفی مناسب سقف های کوتاه هستند زیرا برای نورپردازی فضای زیادی را اشغال نمی کنند . از لوستر های سقفی می‌توان در اکثر مکان ها بهره برد به طور مثال در سالن پذیرایی، اتاق، آشپزخانه.

لوستر های برنزی بیشتر در سبک های کلاسیک کاربرد دارد.

لوسترهای برنزی ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ بدهد و جلوه و جلای اولیه را نداشته باشد اما نگران نباشید لوسترهای برنزی از یک بدنه اصلی تشکیل شدند که آبکاری شده است و اگر تغییر رنگ  بدهد می توانید  مجددا آبکاری کرد و جلوه اولیه را داشته باشد.

همچنین آبکاری لوستر های برنزی می‌تواند در چند رنگ متفاوت انجام شود به طور مثال آبکاری کروم ،طلایی ، آنتیک.

اکثر لوسترهای برنزی زنجیری قابل تنظیم دارد به طوری که با استفاده از زنجیره‌ای آن می‌توان لوستر برنزی را در ارتفاع های متفاوتی نصب کرد.

مطلب مرتبط  معرفی مدل لوستر مدرن جدید ۱۴۰۱

رنگ بدن لوسترهای برنزی یکدست و یکنواخت است پس هنگام نصب لوستر دقت کنید که برای آن ردی نمانده باشد.

لوستر های برنزی انواع مختلفی دارد ، به طور مثال می‌توان به لوسترهای برنزی چتری ، لوستر برنزی شش شاخه‌ ، لوستر برنزی ۱۲ شاخه و غیره نام برد.

در لوسترهای برنزی شعله و شاخه های لوستر باعث جلوه دادن به لوستر برنزی می‌شود.

لوستر های برنزی حداکثر تا ۲۴ شاخه آن ساخته می‌شود در نتیجه در مکان های خیلی بزرگ نمی‌شود از لوسترهای برنزی استفاده کرد.

لوسترهای برنزی به رنگ خود یعنی زرد و طلایی ساخته می شوند.

لوستر های برنزی را می توان پولیش کرد. بله درست خواندید! برای پولیش کردن لوستر های برنزی احتیاج به دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و کمی لیمو دارید. با این ترکیب یک خمیر نرم بدست می آید.خمیر را با پارچه پولیش روی قسمت های برنزی لوستر بمالید. البته بهتر است خمیر را بصورت حرکات دورانی به لوستر بمالید تا تاثیر بهتری داشته باشد.بیست تا سی دقیقه منتظر بمانید تا لوستر درخشنده تر از قبل شود.

در لوسترهای برنزی نباید از مواد شوینده از قبیل الکل مایع ظرفشویی جلا دهنده استفاده کرد زیرا باعث از بین رفتن جلای آن می‌شود و لوستر های برنزی با گذشت زمان کدر خواهد شد. همچنین نباید از پارچه های زبر استفاده کرد، بهتر است هفته یک بار اقدام تمیز کردن لوستر برنزی کنید تا گرد و غبار به لوستر های برنزی نچسبد و لوستر های برنزی را به راحتی با یک دستمال که مرطوب کرده اید پاک شوند.

مطلب مرتبط  محبوب ترین لوستر های خاور میانه

لوستر

مزایای لوستر های برنزی

لوسترهای برنزی دوام و استحکام بالایی دارند.

ظاهر زیبا و هنری در لوستر های برنزی زبانزد است.

لوسترهای برنزی را می توان به راحتی با آبکاری جلا داد.

لوستر های برنزی مقاوم در برابر زنگ زدگی هستند.

همچنین لوسترهای برنز ضد حریق هستند.

لوستر های برنزی زنجیر قابل تنظیم دارند.

لوستر های برنزی قابلیت پولیش کردن دارند.

لوستر های برنزی نصب آسان تری نسبت به لوستر های کریستالی دارند.

 معایب لوستر های برنزی

لوستر های برنزی ممکن است خراشیده یا فرو رفته شوند.

لوستر های برنزی با گذشت زمان ممکن است کمرنگ شود.

در سالن های خیلی بزرگ نمی‌شود از لوستر های برنزی استفاده کرد.

لوستر های برنزی در صورت استفاده از مواد شوینده قوی کدر می شوند.

لوستر های برنزی به دلیل یکدست بودن سطح آن، لکه میشود.

لوستر های برنزی نسبت به لوستر های کریستالی از تنوع کمتری برخوردار هستند.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید