مطالب آموزشی

مزایا و معایب مبل تختخواب شو

یکی از دغدغه های همه ی افراد انتخاب تخت و مبلمان مناسب برای اتاق های خود می باشد و معمولا سوالات زیادی برای آن ها در این زمینه پیش می آید . امروزه با گسترش شهر نشینی کوچک شدن خانه ها افراد بسیاری به استفاده از مبلمان تختخواب شو رو ی آورده اند . شاید برای شما این سوال پیش بیاید که مبلمان تختخواب شو دارای چه مزیت ها و معایبی می باشد . در این مقاله ما قصد داریم به چند مورد از معایب و مزیت های مبلمان تخت خوابشو بپردازیم .

مزایای مبلمان تختخواب شو

قبل از هرچیز باید گفت که از آن جا که مبلمان تختخواب شو جزو مبلمان راحتی محسوب می شود آنچه در مقاله های قبلی در مورد مبلمان راحتی گفته شده است برای این نوع مبلمان نیز صدق می کند .

۱) مبلمان تختخواب شو نیاز کمبود جای افراد را حل میکند زیرا برای آن ها دو کاربرد را هم زمان دارد. زیرا معمولا فضای نشستن چهار نفر را فراهم می کند دیگر به مبل و کاناپه احتیاج نیست .

۲) این نوع مبلمان دارای قیمت مناسبی نسبت به کاربردش می باشد. زیرا در مبلمان تختخواب شو از چوب کمتری نسبت به مبلمان های دیگر استفاده شده است و به این دلیل دارای قیمت مناسب تری می باشد همچنین به دلیل تنوع رنگ مورد پسند افراد زیادی است.

۳) اگر بخواهیم آن را با تخت تاشو مقایسه کنیم باید گفت که شما دیوارتان خالی است و احتیاجی نیست از یک دیوار برای نگهداری این تخت استفاده کنید بلکه علاوه بر تخت بودن برای شما یک مبلمان شیک نیز می باشد .

مطلب مرتبط  تمیز کردن آباژور

مبل تخت شو

۴)اگر مستاجر هستید و مجبور به اثاث کشی می باشید این مبل بسیار مناسب شما است چرا که از تعداد وسایل شما کم می کند و راحت می توانید آن را با هر خانه ای ،با هر نوع طراحی که داشته باشد آن خانه تطبیق دهید.

۵) مبلمان تختخواب شو نسبت به تخت تاشو این مزیت را دارا می باشد که شما می توانید هم در پذیرایی از آن استفاده کنید و هم در اتاق خواب .

۶) مبلمان تختخواب شو معمولا در زیر اسکلت خود دارای یک فضای خالی می باشد که می توانید از آن برای گذاشتن وسایل اضافی خود و یا پتو و بالشت و.. استفاده کنید.

مبل تختخواب شو
مبل تختخواب شو

معایب مبل تختخواب شو

۱)اگر تشک مبل شما از جنس فوم گرم باشد بعد از مدتی استفاده ممکن است دچار تو رفتگی بشود و دیگر کیفیت کارایی اولیه ی خود را نداشته باشد .

۲) ممکن است مبل بعد از مدتی باز و بسته کردن دچار مشکل شود و هنگام باز و بسته کردن صدا بدهد و یا به راحتی باز نشود .

۳) اگر تشک مبل شما یک تکه نباشد یعنی محل تاشدن آن دارای تو رفتگی و یا درز باشد ممکن است برای شما ایجاد کمر درد کند و نتوانید راحت روی آن استراحت کنید .

مبل تختخواب شو
مبل تختخواب شو

۴) ممکن است پایه ی مبل تختخواب شو چوبی باشد که به بدنه میخ و چسب شده باشد و به مرور زمان به علت تحمل وزن از جایش کنده شود . بهتر است پایه ی به کار رفته از فلز جوش داده شده به بدنه باشد .

۵) اگر مبل دارای تشک طبی نباشد ممکن است به مرور زمان باعث آسیب ستون فقرات برای شما بشود .

مبل تختخواب شو

در آخر باید گفت شما می توانید با مراجعه به مقاله ی راهنمایی خرید مبلمان تخت خوابشو و مراحل ساخت مبلمان تخت خوابشو که در همین وب سایت انتشار داده شده ست اطلاعات کافی و جامع ای را برای خرید خود کسب کنید .همچنین می توانید نمونه هایی از مبل تختخواب شوی بسیار زیبا و دارای گارانتی و تضمینی را در وب سایت چشمه نور مشاهده کرده و در صورت پسند خرید نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید