مطالب آموزشی

مدلها و روشهای نورپردازی اتاق کودک

مدلها و روشهای نورپردازی اتاق کودک

نورپردازی یکی از مهم ترین عناصر در طراحی است و نورپردازی اتاق کودک اهمیت زیادی دارد. نور اتاق کودک جزیی از دکوراسیون اتاق محسوب می شود و در کنار زیبایی موجب احساس امنیت در کودک می شود. برای دیزاین اتاق کودک به بهترین شکل و همچنین برای آشنایی با اصول نورپردازی اتاق کودک انتخاب لوستر، در این این مقاله از وبلاگ چشمه نور همراه ما باشید.

اصول نورپردازی اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودک دارای اصول خاصی است و هنگام طراحی نورپردازی باید این اصول را رعایت کنید. نورپردازی اصولی برای اتاق خواب کودک کار خیلی سختی نیست. شما می توانید با استفاده از چند ترفند ساده این کار را به بهترین نحو انجام دهید. برای این که اتاق کودک شما به اندازه کافی نور داشته باشد، می توانید به طور همزمان از چند منبع نوری استفاده کنید. یک منبع نوری نمی تواند نور کافی در اتاق ایجاد کند و همچنین بهتر است هر بخش از اتاق نور متفاوتی داشته باشد. در اطراف تخت کودک می توانید از آباژورهای دیواری با طرح های فانتزی استفاده کنید.

نورپردازی اتاق کودک با لوستر آویزهای فانتزی و لوستر دیواری حبابی

نورپردازی اتاق کودک با لوستر آویزهای فانتزی و لوستر دیواری حبابی مدرن

نکات مهم برای نورپردازی  اتاق خواب کودک

تمام وسایلی که برای نورپردازی اتاق کودک استفاده می شوند، باید کاملاٌ بدون خطر باشند و خطر برق گرفتگی نداشته باشند. در ادامه سایر نکات مهم برای نورپردازی اتاق خواب کودک را بررسی می کنیم.

  • بهتر است برای روشنایی اتاق کودک از لامپ ها و لوسترهای بزرگ استفاده نکنید. به طور کلی چراغ های آویزان برای اتاق کودک گزینه مناسبی نیستند.
  • برای نورپردازی اتاق کودک از نور زیاد استفاده نکنید؛ چون شدت زیاد نور به ویژه در شب چشم کودک را اذیت می کند.
  • بهترین گزینه برای روشنایی اتاق خواب کودک، چراغ های سقفی تو کار هستند. این چراغ ها با ایجاد نور مناسب، روشنایی خوبی در اتاق ایجاد می کنند.
  • برای زیبایی بیشتر اتاق کودک می توانید خلاقانه عمل کنید و با نصب چراغ ها و ستاره های کریستالی، اتاق را زیباتر کنید.
نورپردازی اتاق کودک

استفاده از لوستر سقفی، لوستر آویز و آباژور رومیزی در اتاق کودک

نورپردازی اتاق کودکان در شب

نور اتاق کودک در زمان شب نباید خیلی روشن یا خیلی کم نور باشد. از آن جایی که بعضی از کودکان از تاریکی می ترسند، بهتر است برای نورپردازی اتاق کودک از لوستر دیمر دار استفاده کنید. نور این لوسترها قابل تنظیم است و این امکان را به شما می دهد که در ساعات مختلف شبانه روز، نور را کم و زیاد کنید.

مطلب مرتبط  مدلهای 2024 لوستر اسپرت در دکوراسیون داخلی

ایده هایی برای روشنایی اتاق خواب کودک

نورپردازی اتاق کودک

برای نورپردازی اتاق خواب کودک از لوسترهای فانتزی با چراغ ها و نورهای رنگی استفاده کنید. رنگ لوستر و نور چراغ را با توجه به دکوراسیون اتاق کودک و رنگ های مکمل آن انتخاب کنید. معمولاً بهترین رنگ لامپ برای روشنایی اتاق کودک، ترکیب رنگ های زرد و سفید هستند. در صورت استفاده از نور رنگی، رنگی انتخاب کنید که روی خواب کودک تاثیر منفی نداشته باشد.

رنگ های آرامش بخش و ملایم بهترین رنگ ها برای نورپردازی اتاق کودک هستند، مثل نور آبی که موجب آرامش کودک می شود. لامپ های هالوژن هم معمولاً نور خوب و ملایمی دارند و می توان برای نورپردازی در اتاق خواب کودکان از آنها استفاده کرد. در ادامه شما را با ایده هایی برای روشنایی اتاق کودک آشنا می کنیم.

  • ایجاد روشنایی با نور مخفی
  • استفاده از نور طبیعی در روز
  • تزیین سقف با وسایل نورپردازی
نورپردازی با لامپ های سقفی

نورپردازی با لامپ های سقفی

سوالات متداول در مورد نورپردازی و روشنایی اتاق خواب کودک

چه نوع نوری برای اتاق کودک مناسب است؟

نورهای ملایم و آرام بهترین انتخاب برای نورپردازی اتاق کودک هستند.

آیا استفاده از نور مخفی در اتاق  کودک ایده خوبی است؟

ترکیب نور مخفی با نور اصلی لوستر و چراغ  ایده خوبی برای روشنایی بیشتر در اتاق کودک است.

جمع بندی

با نورپردازی اتاق کودک به طور اصولی، علاوه بر داشتن دیزاین زیبا، فضایی شاد و راحت برای کودکان خود ایجاد خواهید کرد.

فروشگاه چشمه نور عرضه کننده انواع لوستر از جمله لوستر اتاق کودک است. با مراجعه به این فروشگاه لوستر مورد نظر خود را خریداری کنید.

مطلب مرتبط  25 مدل لوستر خوشگل و شیک برای خانه مدرن شما

دیدگاهتان را بنویسید