مطالب آموزشی

مبل کلاسیک و استیل و هرآنچه باید بدانید

افراد زیادی هستند که مبل کلاسیک و استیل را از یک نوع می دانند و بین آن ها تفاوتی قابل نمی شوند . ولی باید گفت این دو کاملا از هم مجزا هستند و دو تایپ متفاوت می باشند . ولی دارای شباهت های زیادی نیز بهم می باشند .

تفاوت بین مبل استیل و کلاسیک

در مبلمان استیل از چوب زیاد تر و منبت کاری و نقش و نگار های بیشتر استفاده شده است که به همین دلیل دارای قیمت زیاد و از نظر وزنی سنگین تر نیز می باشد . ولی مبل کلاسیک دارای چوب کم تر و منبت کاری های ظریف تر است و برای خانه هایی با متراژ پایین نیز قابل استفاده می باشد . یکی از تفاوت های دیگر این دو در ست های ارائه شده در بازار است . مبل استیل معمولا به صورت ست ۹ نفره با یک کاناپه ی سه  نفره بزرگ و دوتا تکی و دو عدد صندلی میزبان ارائه می شود برای همین است که بیشتر مورد استفاده در خانه هایی با متراژ بالا می باشد .

مبل کلاسیک

مبل کلاسیک چیست ؟

برای بررسی اینکه مبل کلاسیک چیست یا به عبارتی مبل کلاسیک یعنی چه باید ابتدا به ریشه ی واژه ی لاتین کلاسیک برگردیم که به معنای درجه یک است و همچنیین در قرن ۱۷ میلادی در اروپا یک جنبشی راه افتاد به نام کلاسیسیسم که در آن در هنر و ادبیات  و.. از یونان و روم باستان تقلید می کردند. در واقع می توان مبل کلاسیک را این طور بیان کنیم که تلفیقی از گذشته با امروز است که انگار زمان استفاده و مد بودن آن برای همه ی دوره ها و عصر ها می باشد .

مطلب مرتبط  حراج لوستر و آباژور با تخفیف ویژه 1402

اگر بخواهیم تاریخچه ی مبل کلاسیک رو بررسی کنیم ایتالیا دارای حضور بسیار پر رنگ در این زمینه است البته کشور هایی چون فرانسه و انگلیس و کمی آلمان نیز نقش دارد .

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

دارای ویژگی های خاصی می باشد . در طراحی این مبلمان به مقابله با سردی محیط پرداخته می شود و دارای طراحی آزاد است و همچنین استفاده از پارچه های نفیس و گران قیمت و نقوش عاشقانه و ظریف بر روی دسته و .. از ویژگی های این سبک می باشد همچنین این مبلمان از جنس چوب بلوط و راش و ماهون و گیلاس است و دارای خصوصیاتی از سبک روکو و باروک می باشد .

مبلمان کلاسیک به سبک فرانسوی

یکی از ویژگی های بارز این سبک داشتن پایه های منبت کاری شده است که به صورت کهنه کاری و پتینه می باشد و همچنین نسبت به بقیه سبک های مبلمان کلاسیک ،این مبلمان سبک می باشد و در منبت کاری های آن عدم تقارن دیده می شود و دارای طرح های خمیده و .. می باشد . منبت کاریی های به کار رفته در این مدل بسیار ظریف است . معمولا از پارچه های ابریشمی برای آن استفاده می شده است .

مبلمان فرانسوی که امروزه میشناسیم از وزیر دارایی لویی چهاردهم صنعت آن شکل گرفته است که به عنوان هدایا به وزرا و…. و برای به کارگیری در  کاخ ها استفاده می شده است .

ویژگی های کلی مبل کلاسیک

مبل کلاسیک به خاطر ظرافت در طراحی و منبت کاری های به کار رفته در آن بسیار مورد پسند همگان می باشد و همچنین این مبل دارای ماندگاری بسیار است دلیل آن استفاده از چوب های مقاوم مانند راش و بلوط و.. در ساخت آن می باشد .

مطلب مرتبط  بررسی کیفی تولید مبلمان

این تایپ از مبل ها دارای نشیمن راحت از جنس فوم سرد می باشند . علت استفاده از فوم سرد در این مبل ها برای این است که این مبلمان به علت ماندکاری زیاد پس از گذشتن مدتی خاصیت ارتجاعی خود را از دست ندهند و بعد از نشستن دوباره به حالت اولیه برگردد. همچنین این تایپ مبل داری ارتفاع کم و پایه های کوتاه می باشد .همچنین می توانید برای آگاهی از نکاتی که باید به هنگام خرید مبل کلاسیک به آن توجه کنید به مطلب نکات خریدن مبلمان کلاسیک مراجعه کنید . 

مبل کلاسیک

مبل استیل چیست ؟

مبل استیل یا همان سلطنتی شباهت بسیار زیادی با مبل کلاسیک دارد ولی دارای تفاوت هایی نیز می باشد.

مبل استیل بیشتر کلاف آن را چوب تشکیل می دهد و دارای وزن زیادی می باشد و راحتی جابه جایی و سبکی مبل کلاسیک را ندارد . همچنین دارای منبت کاریی های زیاد و باشکوه در پایه ها و دسته ها یا همان بازوهایش می باشد و همچنیین دارای ارتفاع زیاد با پایه های بلند به همراه تاج های بلند و شکیل می باشد . این مبلمان به علت چوب زیاد به کار رفته در آن و همچنین منبت کاری های زیاد داری قیمت زیادتر نسبت به سایر تایپ های مبلمان می باشد .

به هنگام خرید این مدل مبل باید به نوع چوب کلاف و نوع پارچه ،رنگ و نوع چوب،فوم و اسفنج به کار رفته در آن توجه شود . همچنین باید دقت کنید که این مبل ها نیز به فضای زیادی دارند تا خود را نشان بدهند و دارای ارتفاع زیاد می باشند و مناسب خانه هایی با متراژ کوچک نمی باشند.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید لوستر سرامیکی
مبل استیل

شما میتوانید با توجه به مطالب گفته شده در مورد مبلمان کلاسیک و استیل و تفاوت های آن بهترین مدل مناسب منزل خود را انتخاب کرده و از آن لذت ببرید همچنین می توانید انواع بیشتری از این مبلمان را در وب سایت ما مشاهده کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید