مطالب آموزشی

لوستر کریستالی برای خانه های کلاسیک و مدرن

لوستر کریستالی

لوسترها در گذشته به عنوان یک وسیله ی تجملی و گرون قیمت مختص خانه های اشراف و درباریان به حساب می آمده است ولی به مرور زمان باساختن لوسترها در جنس ها و طرح های مختلف از حالت انحصاری خارج شده و به عنوان یک وسیله ی تزئینی رایج در میان قشر عادی معمول شده است . درمیان انواع لوسترها جنس کریستالی آن به علت مقرون به صرفه بودن نسبت به انواع برنزی و نقره و طلا و…  در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردا راست . چرا که نه تنها دارای قیمت مناسبی است بلکه به علت دارا بودن کریستال ها و پخش کردن نور جلو و شکوه خاصی را به محیط می دهد .

شاید این سوال پیش بیاید که آیا لوستر کریستالی فقط مختص به یک نوع دکوراسیون است یعنی فقط زمانی که ما دکوراسیون منزلمان کلاسیک است می توانیم از آن استفاده کنیم ؟یا می توان آن را با دکوراسیون مدرن هم تطبیق داد ؟

در این مقاله می خواهیم باهم بررسی کنیم که چطور می توان لوستر کریستالی را هم در خانه های مدرن و هم کلاسیک به کار ببریم٬ با ما همراه باشید .

ابعاد لوستر

اولین نکته ای که قبل از بررسی سبک ها باید به آن بپردازیم این است که قبل از هرچیزی لوستر انتخابی شما باید در ابعادمناسبی باشد یعنی نباید در ابعادی باشد که وقتی بر روی سقف نصب می شود ،بزرگی یا کوچیکی آن به چشم بیاید .

ارتفاع لوستر

نکته ی بعدی این است که باید لوستر انتخابی شما در ارتفاع مناسبی باشد یعنی اگر سقف بلند ی دارید به سراغ لوستر های کریستالی آویز دار و چند طبقه بروید و اگر سقفتان  کوتاه است مدل های سقفی لوستر برای شما مناسب تر است . همچنین به نوع متریال به کار رفته در تهییه ی کریستال ها توجه کنید .چرا که کریستال های کدر مقدار نور دریافتی شما کم میکنند . همچنین تعداد شاخه ها و نحوی قرارگیری آنها که به سمت بالا باشد یا پایین در مقدار نور دریافتی اهمیت دارند .

مطلب مرتبط  نکات ایمنی تمیز کردن لوستر
لوستر کریستالی برای خانه های مدرن

سبک کلاسیک

اگر بخواهیم از این سبک یک تعریفی ارائه دهیم باید گفت : درواقع این طرح همون طرح سنتی غربی است که عناصر امروزی با آن تلفیق شده است . این سبک بسیار به نظم و تقارن پایبند است . و معمولا در آن از رنگ های کرم ،طلایی و قهوه ای روشن استفاده می شود که بیان کننده حس اصالت و آرامش است . در این سبک از پرده های بلند و مجلل به همراه مبلمان استیل و سلطنتی و لوستر های کریستالی با کریستال های بی رنگ استفاده می شود .چرا که این کریستال ها به علت انعکاس نور و روشن کردن بیشتر فضا و به چشم آمدن هرچه بیشتر وسایل و اکسسوری ها باعث شکوه هرچه بیشتر فضا می شوند و این حس اصالت و مجلل بودن بهتر حس می شود .

در دکوراسیون کلاسیک وسایل قدیمی و چوبی جایگاه مهمی دارند چرا که ما از آنها حس قدمت و اصالت را دریافت میکنیم . این سبک ویژگی های منحصر به فردی نظیر نظم و تقارن و استفاده از رنگ های خاص و وسایل و چوبی … دارد .که مختص به خودش است و در دیگر سبک ها به چشم نمیخورد .

زمانی که از تقارن در این سبک حرف میزنیم منظورمان این است که در این سبک وسایل باید جفت باشند و منظم در مقابل یک دیگر قرار بگیرند .در این سبک رنگ هایی که عمیق و فاخر باشند مثل قهوه ای ،کرم ،برنز،…. باید استفاده شود.حضور ویترین و کمدهای شیشه دار که در آن ظروف آنتیک و کریستالی گذاشته می شود یک جزو جدایی ناپذیر این سبک است .

مطلب مرتبط  قیمت لوستر مدرن به چه عواملی بستگی دارد؟

لوستر کریستال و سبک کلاسیک

اگر در فکر این هستید که چه مدل لوستر کریستالی مناسب این سبک است باید گفت که لوستر های کریستالی با شاخه های زیاد بهترین انتخاب است  برای اینکه معمولا این سبک  را ما در خانه های بزرگ با سقف های بلند داریم . این مدل لوستر کریستالی نور زیادی را به شما می دهد و کاملا قادر است سقف شما را ارز نظر اندازه پوشش دهد . و وسایل گرون قیمت و زیبای شما را با شکوه هرچه تمام تر نشان دهد .

لوستر کریستالی و سبک کریستال

سبک مدرن

برای تعریفی اجمالی از این سبک باید گفت که این سبک به دنبال سادگی است . دراین سبک از رنگ های روشن ،خطوط صاف و اشکال هندسی  استفاده می شود . دراین سبک نباید به دنبال تقارن و نظم سبک کلاسیک گشت .

اگر بخواهیم شاخص هایی از چیدمان در این سبک ارائه دهیم باید گفت :دراین سبک معمولا کف بدون فرش است ویا از یک کف پوش کوچک استفاده می شود . دیوار ها به رنگ روشن است . این سبک به دنبال نور زیاد و مینیمالیسم می باشد . نباید در این سبک فضا های تاریک ایجاد شود. استفاده از پنجره های زیاد با پرده های ساده و نازک که به راحتی از آن نور عبور کند یکی دیگر از شاخصه های این سبک است .

لوستر مدرن و سبک مدرن

لوستر کریستالی و سبک مدرن

شاید این طور به نظر برسد که لوستر کریستالی مختص به سبک کلاسیک است ولی باید گفت که این یک باور غلط است .چرا که می توان از لوستر های کریستالی با کریستال های رنگی و لوستر های کریستالی با طراحی منظم  و زرق و برق کمتر در این سبک استفاده کرد .همچنین لوستر های کریستالی سقفی بهترین انتخاب برای این سبک می باشد .

مطلب مرتبط  ارتفاع مناسب برای لوستر اتاق ناهارخوری شما

اگر شماهم طرفدار لوستر های کریستالی هستید به پیشنهاد ما از سایت دکورشاپ دیدن کنید تا ضمن آگاهی از نحوی ارتباط با ما از انواع لوسترهای کریستالی دیگر نیز دیدن کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید