مطالب آموزشی

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک | ۲۵ مدل

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

معرفی دکوراسیون نئوکلاسیک

انواع مدل لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک چگونه است و چه ویژگی هایی دارد؟ قبل از اینکه با لوستر نئوکلاسیک آشنا شویم، اجازه بدهید، ابتدا این دکوراسیون و تاریخچه آن را معرفی کنیم. این دکوراسیون را میتوان یک چیدمان خاص با ویژگی های منحصر به فرد دانست. معمولا افرادی که به دکوراسیون نئوکلاسیک علاقه مند هستند، از شخصیت هنری فوق العاده ای برخوردار می باشند. این سبک در سال ۱۷۵۰ در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس متولد شد. تا انتها همراه این مطلب وبلاگ چشمه نور باشید.

از ویژگی های بارز این سبک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی ابزار چیدمان منزل با نظم مشخص در جای خود قرار گرفته است. به عبارتی هیچ افراطی در استفاده از لوازم دکوری انجام نشده است.
  • ترکیبات رنگی موجود در دکوراسیون نئوکلاسیک شامل رنگ های بدون سایه و درخشنده می باشد.
  • الگوهای کلاسیک مانند: قالب های گچ بری، لوستر نئوکلاسیک و آینه ها از ویژگی های شاخص در این نوع دکوراسیون است.
 لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک


لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر دکوراسیون نئوکلاسیک دارای چه ویژگی ها و خصوصیاتی است؟

اگر یک تعریف ساده از لوستر نئوکلاسیک داشته باشیم، باید بگوییم که این لوسترها حاوی تزئینات اضافی و پر زرق و برق نیستند. آنها از حجم و ابعاد کوچک یا نرمال ساخته شده اند.  با این حال آنها در مدل های متنوعی تولید شده اند. آنها از حال و هوایی سنتی یا کلاسیک برخوردار هستند که با طراحی مدرن تلفیق شده است. شما میتوانید از لوستر نئوکلاسیک برای فضای داخلی با متراژ کم استفاده کنید.

لوستر دکوراسیون نئوکلاسیک باید بتواند تا حد زیادی شکوه و تجمل را در فضای خانه افزایش دهد. از نکات جالب این لوسترها میتوان به کاربرد وسیع آنها در فضاهای داخلی اشاره کرد. شما میتوانید از آنها در محیط هایی مانند خانه، اداره،‌ مزون، بوتیک و رستوران بهره مند شوید. همین ویژگی های مثبت در لوستر نئوکلاسیک سبب شده تا بسیاری از افراد با رغبت زیاد اقدام به خرید آنها کنند.

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

مدل های لوستر دکوراسیون نئوکلاسیک

میزان طرح و تنوع لوستر نئوکلاسیک زیاد است. خصوصا اینکه آنها هم از ویژگی های لوسترهای کلاسیک و هم مدرن برخوردار هستند. با این حال از بارزترین لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک میتوان به لوسترهای فلزی، کریستالی و حباب دار اشاره کرد. که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

مطلب مرتبط  نورپردازی جزیره آشپزخانه

لوستر فلزی: این نوع لوستر نئوکلاسیک از شاخه های متنوع تشکیل شده است. معمولا از روش دایکاست ساخته می شود و از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است. معمولا لوسترهای فلزی دارای سبک کلاسیک هستند. این لوسترها  زمانی که به رنگ طلایی در می آیند، میتوان از آنها در فضای داخلی با سبک سلطنتی بهره برد. لوسترهای فلزی زمانی که طراحی مدرنی به خود می گیرند جز سبک نئوکلاسیک به شمار می آیند.

لوستر کریستالی: آنها را میتوان لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک دانست. منتهی لوسترهای کریستالی که از زرق و برق کمتری برخوردار هستند جز نئوکلاسیک به شمار می آیند. معمولا لامپ های به کار رفته در این لوسترها از نوع کریستالی و شیشه ای هستند.

لوسترحباب دار: مدل لوستر نئوکلاسیک عموما به صورت لوسترهای حباب دار می باشد که اغلب به صورت چند حبابه یا تک حبابه می باشند. جنس لوسترهای حباب دار از شیشه است.

لوستر مناسب سبک نئوکلاسیک

لوستر مناسب سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک چیست؟

اصطلاح نئوکلاسیک شامل ترکیبی از عناصر مدرن است که ترکیبی عالی از ظرافت و هنر است. و سبک دکوراتیو کلاسیک که به یک فضای فوق العاده درخشان می بخشد قطعات ظریف ضروری است.

سبک طراحی نئوکلاسیک یک سبک بسیار مدرن است که از طراحی کلاسیک الهام می گیرد، مانند؛ سبک ویکتوریایی ، آرت دکو، یا حتی سبک یونانی -رومی، آمیخته با لمس مدرن. از این رو به آن طراحی داخلی کلاسیک مدرن می گویند که ظریف و پیچیده است و این همان چیزی است که با انتخاب این مدل به دست خواهید آورد.

ویژگی های سبک نئوکلاسیک

  1. این سبک با تعادل مشخص می شود، شما می توانید آنچه قدیمی بود را بگیرید و به آن جان تازه ای بدهید. مبلمان سنتی و سفارشی را با یک آینه مدرن و طراحی مینیمالیستی ترکیب کنید تا ترکیبی مدرن و سنتی را ارائه دهید.
    حدود ۳/۴ مبلمان و دکور شما باید مدرن و ۱/۴ آنتیک یا سنتی باشد. این تعادل به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که کلاسیک مدرن را کامل کرده‌اید و بیش از حد به سبک سنتی اعتماد نکنید.
  2. الگو و پرینت هایی که با این الگو می بینید جامد، راه راه، وینتیج یا وینیت هستند. تنها چیزی که نخواهید دید، الگوهای روشن، جسورانه و عظیم در این سبک است. بر خلاف سایر الگوهای طراحی، الگوها باید از بازیکنان حمایت کنند اما خیلی جلب توجه نکنند.
  3. پالت رنگ مرتبط با سبک نئوکلاسیک یکی از مشخصه های آن است. سبک کلاسیک مدرن امروزی مملو از رنگ‌های خنثی گرم، با تضادهای مشکی تند است.
    شما اغلب سبزهای عمیق، چوب های دریایی و طبیعی، و حتی برخی از سایه های گرم از آجر و زنگ را پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی این است که پایه عمومی خود را با مبلمان بژ کرمی خنثی نگه دارید و لهجه های مشکی را برای کنتراست ایجاد کنید.
  4. تزئین با دکور عتیقه قسمت سرگرم کننده است آیا عکس های قدیمی از مناظر یا تخت خواب دارید؟ یک تکه طلا یا مس؟ گنجاندن این قطعات در طراحی خود به مهمانان شما چیزی برای صحبت در فضای شما می دهد و با ارزش ترین خاطرات شما را در معرض دید شما قرار می دهد.

    شما همچنین می خواهید بسیاری از عناصر دکوراسیون روستایی تزئینی مانند: گلدان و چراغ و کاسه و…! افزودن این عناصر روستایی به ظاهر کلی «قدیم به جدید» می‌افزاید که سبک نئوکلاسیک به آن معروف است.

لوستر مدرن در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

لوستر مدرن در دکوراسیون سبک نئوکلاسیک

۷ ایده برای یک دکور جذاب نئوکلاسیک

  1. به اتاق ناهار خوری، اتاق نشیمن و پانل های دیواری مجلسی اضافه کنید تا جلوه ای کلاسیک به آن اضافه کنید
  2. قرنیزهای بزرگ را به سقف اضافه کنید تا جلوه ای متمایز به آن ببخشید
  3. لوسترهای کریستالی را با جزئیات زیاد به سقف اضافه کنید
  4. به ورودی خانه ها دو صندلی تزئین شده با تزئینات طلایی و پارچه ای با کنسول تزئینی اضافه کنید.
  5. آینه های تزئینی را در ورودی اضافه کنید
  6. با اضافه کردن مبلمان راحتی با زوایای تیز می توانید ظاهر کلاسیک را نرم کنید
  7. کاغذ دیواری بافت دار را روی یکی از دیوارها اضافه کنید
مطلب مرتبط  انواع آینه شمعدان

پیشنهاد میکنیم: طراحی اتاق خواب گرم پاییز و زمستان ۲۰۲۲-۲۰۲۳

۲۰ عکس و ایده و مدل لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر کریستالی در سبک دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر آویز کریستالی مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر کریستالی مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر سبک روستیک برای دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مدرن برای اتاق نشیمن نئوکلاسیک

آباژور ایستاده و کنار سالنی در دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر حبابی مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک

سوالات متداول

لوستر نئوکلاسیک یعنی چه؟

این لوسترها از سبک کلاسیک پیروی می کنند که در طراحی خودشان از ایده های مدرن و خلاقانه بهره برده اند.

لوستر مناسب دکوراسیون نئوکلاسیک چه ویژگی هایی دارد؟

آنها از سادگی خاصی برخوردار هستند. در اصل هیچ گونه افراطی در مواد تزیینی در آنها به کار نرفته است. آنها از ابعاد و حجم نرمالی ساخته شده اند و برای خانه هایی با متراژ کم مناسب می باشند.

لوستر نئوکلاسیک از چه متریالی ساخته شده است؟

اغلب آنها از جنس استیل، برنز، کریستال و فرفوژه ساخته شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید