مطالب آموزشی

لوستر امن برای اتاق کودک

لوستر اتاق کودک

شاید برای همه شما این اتفاق افتاده باشد که می خواهید برای اتاق کودک خود لوستری خاص و ایمن را انتخاب کنید ولی نمیدونی این لوستر باید چه المان هایی را داشته باشد و چه المان هایی مناسب این فضا نیست .در این مقاله می خواهیم با مناسب نرین و امن ترین لوستر های اتاق کودک آشنا شویم .

برای انتخاب لوستر اتاق کودک باید به این نکته توجه کنیم که کودک شما چند ساله است ما متناسب با سن کودک خود اقدام به خرید کنید.

لوستر اتاق کودک

برای این که یک لوستر مناسب برای اتاق کودک خود انتخاب کنید  باید به چندین نکته ساده ولی با اهمیت آگاه باشید تا یک انتخاب اصولی و کاربردی داشته باشد و از آن بتوانید سالیان سال استفاده کنید .کته ای که لازم است در این قسمت بکی از این نکات این است که مشخص کنید قرار است لوستر در کدام قسمت اتاق کودک شما نصب شود . اگر سقف اتاق کودک شما کوتاه است و نصب لوستر رفت و آمد را برای شما مشکل می کند بهتر است از لوستر هایی با آویز های کوتاه تر استفاده کنید و یا از لوستر های سقفی برای اتاق کودکتان استفاده کنید . اگر جای اویز لوستر اتاق کودکتان در بالای تخت کودکتان می باشد باید در خرید لوستر دقت بیشتری را به خرج بدهید چرا اکثر خانواده ها تمایل دارند برای اتاق کودک خودشان لوسترهایی با طرح های کارتونی بخرند همین امر باعث می شود که اگر لوستر را بالای سقف آویزان  کنید و ارتفاع سقف کوتاه باشد فرزند شما در سنین رشد از روی کنجکاوی به کشیدن لوستر اقدام کند و باعث ایجاد خطر برای خود بشود همین یک نکته ی کوچک شاید در زمانی که فرزند شما سنین پایینی دارد امری مهم نباشد ولی رفته رفته برای شما ایجاد نگرانی و دلهره می کند .

مطلب مرتبط  مدل های آباژورهای کنار سالنی و ایستاده

اگر فرزند شما در ماه ها و سنین ابتدایی  زندگی خود هست بهتر است برای انتخاب لوستر مناسب این فضا به سمت لوستر هایی بروید که قابلیت کنترل از راه دور را دارند یعنی دارای ریموت می باشند چرا که در سنین پایین کودکان در زمان های مختلفی از خواب بیدار میشوند و احتیاج به کنترل نور اتاق توسط والدین دارند .

نکته ای که لازم است در این قسمت به آن توجه کنید این است که اگر میخواهید از همین بوستر در سنین بالا نیز برای اتاق فرزندانتان استفاده کنید بهتر است به سمت انتخاب های کارتونی نروید چرا که اگر چه در سنین کودکی این مدل لوستر ها بسیار مورد پسند کودکان است ولی هرچه بزرگتر می شوند تمایل آنها به لوستر های کارتونی کم و کمتر می شود .مناسب و بهترین انتخاب لوستر برای این فضا ها در این شرایط لوستر هایی مدرن و یا با رنگ خنثی می باشد .

نکته ی مهم و کاربردی دیگر به هنگام خریدن لوستر مناسب اتاق کودک این است که از انتخاب  لوستر هایی که دارای آویز هایی با کریستال های ریز و یا تزیینات خاص کوچک که احتمال افتادن وجود دارد ،خودداری کنید . چون ممکن است فرزند شما این مهره ها را بخورد و راه تنفسی کودک شما در اثر بلع این مهره ها بسته شود و به همین دلیل آسیب ببیند .

نور مناسب را باید لوستر انتخابی شما برای اتاق کودکتان فراهم کند چرا که همه ی ما می دانیم فاکتور نور چه تاثیر مهمی را در شادابی و آرامش محیط می گذارد . از آن جا که کودک شما قرار است ساعت های زیادی از روز را در این اتاق سپری کند باید این فاکتور ها که لازمه ی رشد کودک شما است تامین شود از سمتی دیگر اگر اتاق مورد کودکان تاریک باشد زمینه های ترس را برای کودکتان فراهم می شود و دیگر تمایلی به ماندن و استفاده کردن از آن اتاق را ندارد . پس برای اتاق فرزندتان به سراغ لوستر هایی بروید که مناسب ابعاد و متراژ اتاق کودکتان باشد . و اولویت اول را تامین نور مناسب اتاق فرزندتان قرار دهید

مطلب مرتبط  راه درست و اصولی برای روشنایی و نورپردازی خانه شما

جنسیت فرزند خود را در هنگام خرید لوستر در نظر بگیرید و متناسب با آن اقدام به انتخاب و خرید نمایید . امروزه بیشتر سلیقه ها به سمت دکوراسیون مدرن رفته است. در ادامه چند مدل لوستر مدرن  مناسب اتاق کودک را مورد بررسی قرار می دهیم.

لوستر اتاق کودک

یکی از المان های مهم برای داشتن یک لوستر مناسب اتاق کودک این است که در طراحی و ساخت لوستر خلاقیت به خرج رفته باشد . همانطور که مشاهده می کنید لوستر فوق به علت داشتن تنوع رنگی شادابی و شور لازم برای یک اتاق کودک را مهیا می کند و بسیار مناسب یک اتاق دخترانه می باشد .

اکثر پسر بچه ها علاقه شدید به ماشین و هواپیما و .. دارند لوستر فوق می تواند یک انتخاب خوب برای لوستر اتاق کودک شما باشد و از روشن شدن آن و حضورش در اتاقش لذت ببرد . نکته ی مهم این است که این لوستر می تواند تا یک سنی مناسب اتاق فرزند شما باشد و از آن لذت ببرد وقتی فرزندتان بزرگ شود و به سنین نوجوانی برسد دیگر تمایلی به داشتن لوستری به این شکل ندارد اگر نمی خواهید برای کودکانتان در سنین بالا تر لوستر جدیدی را تهیه کنید به شما توصیه میکنم حتما لوستری را انتخاب کنید که طرح های کارتونی ندارد در عوض دارای طرحی مینیمال و ساده باشد .

لوستر فوق می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای اتاق یک کودک با جنسیت دختر باشد. چرا که این لوستر به راحتی می تواند در تمام سنین برای کودک شما جذاب و مهیج باشد و هیچ .وقت از مد نمی افتد و احتیاجی به هزینه ی زیاد برای عوض کردن و تغییر لوستر و سبک دکوراسیون نمی باشد .

مطلب مرتبط  اگر قصد خرید قفسه کتاب و کتابخانه دارید، این نوشته را از دست ندهید!

لوستر فوق را به راحتی می توانید با رنگ صورتی که مورد علاقه اکثر دختر بچه ها می باشد ست کرد و دکوراسیونی کاملا دخترانه و زیبا را برای اتاق کودک خود ایجاد کنید .

البته این که به رنگ ها جنسیت بدهیم و رنگ ها را تفکیک کنیم از نظر روان شناسی اصلا کاری درست و اصولی نمی باشد ولی خب رنگ صورتی در میان دختر بچه بسیار محبوب تر از پسرها می باشد .

لوستر اتاق کودک

امیدوارم مطالب گفته شده در راهنمایی و آگاهی شما در انتخاب و خرید یک لوستر امن و مناسب اتاق کودک به شما کمک کرده باشد.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید