مطالب آموزشی

ساخت وسایل دکوری و تزئینی

یکی از رایج ترین راه ها برای تکمیل دکوراسیون منزل استفاده از وسایل دکوری و تزئینی می باشد. گاهی وسایل تزئینی و یا دکوراتیو مورد نظر ما دارای قیمت زیادی می باشد و یا اصلا تنها یک تصویر برای ایده است و نمی توان مشابه آن را پیدا کرد. در این مواقع به راحتی می توانید با کمی خلاقیت و البته اعتماد به نفس زیاد دست به تولید وسیله ی مورد نظر خود کنید. و از آن به علت این که هنر دست خودتان است  لذتی دو چندان ببرید. استفاده از هنر های دستی زیبایی خاص به خانه ی شما می دهد از آن ها غافل نشوید.

ساخت چند نمونه وسیله تزئینی و دکوری

ساختن آینه های دکوراتیو

 ۱) برای ساختن این وسایل دکوری که اخیرا هم بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است و از آن ها برای دیزاین کردن فضا استفاده می کنند٬ این وسایل نیاز است:‌

سینی های کیک که پلاستیکی هستند،اسپری نقره ای ، چسب قوی که میتوان از چسب یک دو سه باشد ، طنابی محکم

ابتدا با اسپری سینی مورد نظر خود را رنگ کنید بعد از خشک شدن قسمت بالایی آن را دوتا سوراخ کنید واز ان طناب مورد نظر را عبور دهید . بعد آینه که باید به اندازه قسمت دایره وسطی سینی باشد را با چسب بچسبانید. به همین راحتی شما یک آینه دکوراتیو ساخته اید.

آینه دکوراتیو به عنوان وسیله تزئینی

طرحی دیگری که می توانید برای تولید آینه های دکوراتیو استفاده کنید به شرح زیر است :

ابتدا یک سینی کیک پلاستیکی را برداشته و اطراف آن را با سیخ های چوبی که برای کباب است با توجه به طرح مورد نظر خود با چسب ۱۲۳ بچسبانید حواستان باشد که سیخ ها را به پشت بشقاب بچسبانید . بعد از خشک شدن با اسپری نقره ای رنگ کنید و کف سینی را به چسب آکواریوم آغشته کرده و آینه را روی آن خوب فیکس کنید و بعد از خشک شدن می توانید برای زیبایی بیشتر به نوک سیخ ها پولک و یا نگین های درشت بچسابانید مانند آنچه در تصویر است.

مطلب مرتبط  پرفروش ترین لوستر های 1403 کدامند

وسیله مورد نیازآینه دکوراتیو به عنوان وسیله تزئینی
آینه دکوراتیو به عنوان وسیله تزئینی

ساخت فانوس کنار سالنی

برای ساخت این فانوس ابتدا به ۴ عدد شیشه در ضخامت دو تا سه میل برای بدنه یک آینه برای سر و شمع وارمر و  یک حلقه فلزی برای دسته نیاز است.

چسب ۱۲۳ وچسب نواری به رنگ نقره ای یا طلایی برای دور گیری کار نیاز است. ابتدا شیشه ها را به اندازه دلخواه با الماس شیشه بری برش می دهیم . اگر الماس شیشه بری ندارید شیشه خود را به مغازه شیشه بری برده و برش دهید . ابتدا هر کدام از شیشه ها را با چسب یک دو سه بهم چسب می زنیم تا بدنه ما شکل بگیرد و بعد آینه مورد نظر را به صورتی که سطح آینه روبه بیرون باشد به سر بدنه در واقع همان قسمت که کوچک تر است چسب زده و دورتا دور بدنه را نوار چسب نقره ای می چسبانیم سپس به وسط آینه شمع وارمر را برعکس چسبانده . از شمع به عنوان پایه برای حلقه فلزی استفاده می کنیم و حلقه را روی آن می چسبانیم.

فانوس کنار سالنی به عنوان وسیله تزئینی

ظرف سرو گردان

یکی دیگر از وسایل دکوری برای دکوراسیون منزل استفاده از ظروف میباشد. امروزه استفاده از ظروف سرو بسیار مورد توجه قرار گرفته است . از آن جا که این ظروف اغلب دارای قیمت زیادی می باشند شما می توانید با کمی خلاقیت خودتان آن را بسازید. برای ساختن ظرف سرو چرخان ما به یک در قوطی ، اسپینر ،چسب و یک تخته ساده گرد احتیاج داریم . ابتدا درب قوطی را در مرکز تخته از پشت چسبانده و بعد اسپینر را روی آن منظور درب قوطی چسب زده و بعد به رنگ کردن آن ها اقدام می کنیم . همچنین  برای تزئین می توان از گنشجک های سفالی استفاده کرد.

ساخت استند سه طبقه

برای ساختن این ستند به سه صفحه ی گرد در سایز های ۶۰، ۵۰، ۴۰ احتیاج داریم که از لازم قنادی فروشی ها می توانید آن را تهییه کنیدو میخ و سه تا پایه خراطی که می توان از نجاری خرید و رنگ آکرولیک نیاز است . ابتدا پایه ها را با میخ به وسط صفحه ها میخ کرده و بعد با رنگ آکرولیک رنگ کردیم به همین راحتی .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر جزیره آشپزخانه | 20 مدل

صفحه گرد در ساخت وسایل دکوری

جا شمعی پر

برای ساخت این جا شمعی ابتدا طرح را روی یک مقوای ضخیم مثل جلد مجله می کشیم و بعد وسط طرح را یک چوپ ضخیم یا سیخ جوجه تیغی می چسبانیم و بعد توسط چسب حرارتی فرم پر را روی مقوا ایجاد می کنیم . منظور از فرم پر انشعاباتی هست که از خط وسطی پر خارج می شود و بعد در بطری نوشابه را به انتهای ان می چسبانیم و درونش یک شمع وارمر میگذاریم شمع را از محفظه فلزی در می اوریم و کل کار را اسپری می کنیم و دوباره شمع را می گذاریم به همین راحتی یک وسیله دکوری زیبا ساخته ایم.

وسایل مورد استفاده در ساخت وسایل دکوری
وسایل مورد استفاده در ساخت وسایل دکوری
وسایل مورد استفاده در ساخت وسایل دکوری
جا شمعی پر یکی از وسایل دکوری

امیدواریم ایده های گفته شده توانسته باشد شما را  تشویق به ساخت وسایل دکوری کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید