مطالب آموزشی

رنگ سال ۱۴۰۰ چیست ؟

هرساله در همه ی کشور های جهان یک رنگ واحد که از سمت کمپانی پنتون به عنوان رنگ ترن آن سال انتخاب می شود .امسال نیز این کمپانی که شعبه ی اصالی آن در ایلت نیوجرسی آمریکاست رنگ های ترند خود را اعلام کرده است .درایران نیز این رنگ اعلام شده از سمت این کمپانی ترند آن سال می شود . شاید برای شما هم سوال باشد ترند  سال ۱۴۰۰ چه رنگی است ؟برای فهمیدن راز های نهفته در این رنگ با ما در ادامه مقاله همراه باشید .

پنتون امسال ،رنگ (های) سال خود را برای سال ۲۰۲۱ اعلام کرد PANTONE 17-5104 Ultimate Grey و PANTONE 13-0647 Illuminating. پنتون با انتخاب دو رنگ فقط برای دومین بار در ۲۲ سال گذشته ، رنگ زرد و خاکستری را به عنوان یک استقلال ، اما مکمل توصیف کرد که نمایانگر موضوع وحدت و حمایت متقابل است. در حالی که PANTONE 13-0647 Illuminating روشن و سرزنده است ، PANTONE 17-5104 Ultimate Gray محکم و قابل اعتماد است ، که ازدواج آن نشان دهنده قدرت ، خوش بینی و قدرت است پس از یک سال کاملاً دشوار. در معماری ، این پالت ترکیبی از بازی و شکوه در فضاهای اجتماعی ، فضاهای خانگی ، فضاهای مراقبت و موارد دیگر برای برقراری مضامین مشابه انعطاف پذیری و مثبت استفاده شده است. در زیر چند  نمونه از پروژه های پیشنهادی پنتون  با استفاده از رنگ های ۲۰۲۱در سال آورده شده است.

این پروژه نصب رنگارنگ که در سال جاری طراحی شده است ، به منظور اقامت و جذب شهروندان به مرکز مونترال پس از چند هفته حبس به دلیل همه گیر شدن ، توسعه یافته است. با انعکاس کامل ایده آل های رنگ Pantone در انتخاب سال ، این نصب نشان دهنده خوش بینی و قدرت پس از یک دوره دردناک دشوار است.

مطلب مرتبط  نکات مهم در انتخاب لوستر اتاق کودک+ ۲۵ مدل فانتزی

این فضای که تصویر آن در پایین آمده یک  خرده فروشی نوسازی شده در جیاکسینگ چین ، از رنگ های زرد و خاکستری برای ایجاد فضای داخلی دمدمی مزاج و آشفته برای یک فروشگاه انتخابی دارای چندین مارک تجاری مجلل استفاده می کند. قطعات لهجه غیرمعمول زرد و دیوارهای خاکستری برهنه در طراحی آوانگارد غیرمعمول فضا نقش دارند.

وده ها مدل دیگر که برای این رنگ ها پیشنهاد شده است .

 

 

بنابراین برای هیچ کس تعجب آور نیست که پیش بینی کنندگان پنتون که ماه ها جهان ، رویداد هایی که در آن اتفاق می افتد و روند اتومبیل ها ۷ قهوه و… بررسی می کنند و رنگی را برای آن ادعا می کنند امسال برخلاف سال های گذشته این کمپانی دو رنگ را برای سال جدید پیشنهاد داده است شاید این دو رنگ خاکستری خنثی و زرد لیمویی آن چیزی که همه افراد نتظارش را می کشیدن نبوده باشد ولی این دو رنگ نشان دهنده بلاتکلیفی نیست ، بلکه یک استعاره است. بلکه به معنای آماده شوید امیدی در کار است و یا به زبان خود مانی و عادی به معنای نور انتهای تونل است که به زیبایی شرایط حال حاصر دنیا را بیان می کند که در انتهای این اضطراب ها و ناامیدی ها نوری به همگان چشمک می زند .

پس از زندگی در مرجان در سال ۲۰۱۹ و کلاسیک آبی در سال ۲۰۲۰ ، این ممکن است چیزی نباشد که کسی انتظار دارد (ممکن است “سیاه” باشد) ، اما ممکن است همان چیزی باشد که همگان انتظارش را می کشند امیدی دوباره با کشف و در دسترس قرار گرفتن واکسن .

مطلب مرتبط  ابعاد استاندارد مبل ال

براساس گفته ی مدیر عامل پنتون  شرایط موجود به ما یاد داد که همگی برای کامل بودن و بودن به باهم بودن و در کنار هم بودن احتیاج داریم بنابراین تصمیم براین شد که برای اینکه بتوان شرایط را توصیف کرد امسال دو رنگ که در حقیقات مستقل هستند را در کنار هم بیاوریم .

این کمپانی قبلا هم دو رنگ را در کنارهم انتخاب کرده است و اولین بار در سال ۲۰۱۶ بوده است ولی در آن سال قرار بود این دو رنگ صورتی و آبی به صورت ترکیب باهم مورد استفاده قرار بگیرد که بیان کننده ی شناخت سیالیت جنسیت وپیشرفت اجتماعی بوده است ولی امسال یک فرقی دارد وآن این است که قرار است این دو رنگ به صورت دو سایه به تنهایی و تکمیل کننده ی هم مورد استفاده شود و این دو رنگ در واقع حامی یک دیگر باشند .

همچنین اولین بار است که یک رنگ خاکستری که ترکیب رنگ سفید و مشکی است افتخار پیدا کرده است که ترند شود . این رنگ بیان گر شرایط حاضر است و برای ما روز های تاریک و قرنطینه را نمایان می کند .

درحالی که رنگ زرد لیمویی که جزو رنگ های اصلی و گرم است برعکس خاکستری که رنگی فرعی و سرد و خنثی است ، برای ما بیان کننده ی شادی ، سرزندگی و شور و اشتیاق جوانی می باشد . در اکثر فرهنگ ها رنگ زرد بیان کننده ی دانش ، روشنایی و آگاهی می باشد .

امیدمی رود که امسال پیش بینی پنتون به درستی بوده باشد و جهان به آرامش نسبی از دست رفته ی خود باز گردد و همگان از شرایط ابهام آمیز ، تاریک و خاکستری خارج و در نوری زرد ، شادی و زندگی غرق شوند.

مطلب مرتبط  مزایا و معایب لوستر چوبی ارزان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید