مطالب آموزشی

رنگ بندی مناسب مبلمان در دکوراسیون منزل

شاید یکی از دغدغه های اصلی همه ی افراد در زمان خرید مبلمان این باشد که چه رنگ مبلمانی مناسب خانه ی آنهاست. با توجه به این که امروزه مبلمان جزو یکی از ارکان های اصلی پذیرایی محسوب می شود و از آن جا که پذیرایی اولین قسمت از خانه است که به چشم می آید و همه ی اعضای خانه بیشتر اوقات در آن محل در کنار هم هستند در انتخاب مبلمان مناسب علاوه بر راحتی آن باید به رنگ مبلمان نیز توجه ی زیادی شود. مبلمان علاوه بر اینکه باید در تناسب با دیگر وسایل محیط باشد باید رنگی داشته باشد که حس صمیمیت و راحتی و آرامش را به افراد القا کند . در این مقاله قصد داریم به بررسی رنگ های مناسب مبلمان در دکوراسیون بپردازیم .

انتخاب رنگ مناسب مبلمان

برای این کار ابتدا باید شناخت کافی از محیطی که قرار است در آن جا مبلمان را قرار بدهیم داشته باشیم . منظور از شناخت، متراژمحیط ،مقدار نور آن محیط و کاربرد مد نظر برای آن محیط است. اگر متراژ محیط مورد نظر شما مثلا پذیرایی ،کوچک است انتخاب رنگ های تیره اصلا مناسب نیست چرا که محیط شما را کوچک تر نشان می دهد شما باید به سراغ رنگ های روشن بروید تا فضا را برای شما بزرگ تر نشان دهد . حال اگر فضای شما نور کافی دارد می توانید از هر رنگ مورد نظرتان استفاده کنید و لی اگر محیط یا سالن شما کم نور است بهتر است از مبلمان به رنگ های روشن مثل شیری و سفید استفاده کنید تا نور را منعکس کرده و محیط را روشن تر نشان دهد .

اگر به دنبال این هستید که سالن شما شیک تر و مدرن تر به نظر برسد بهتر است مبلمان را به رنگی انتخاب کنید که در فضا بیشتر از مابقی رنگ ها به چشم بیاید یا هم رنگ پارکت انتخاب کنید و یا در تناسب با مابقی رنگ ها باشد منظور این است از سایه هایی از رنگ ها در کنارهم استفاده کنید نه اینکه همه ی وسایل  محیط را یک رنگ کنید . برای مثال می توانید برای تناسب رنگ مبلمان با پارکت و مابقی وسایل چوبی اتاق از مبلمان کرم یا قهوه ای در تناژ های مختلف استفاده کنید و همچنین برای ایجاد تناسب از کوسن هایی با رنگ وسایل دیگر بر روی مبلمان خود استفاده کنید .

مطلب مرتبط  معرفی لوستر برای پذیرایی ۵۰ متری

همچنین می توانید رنگ پرده ی خود را با مبلمان ست کرده و یا از رنگ های مکمل هم استفاده کنید .

راه های انتخاب رنگ مناسب مبلمان

۱-ایده بگیرید

می توانید در این زمینه از سرج کردن و مشاهده مجلات مختلف استفاده کنید و مشاهده کنید که در آن جا چه رنگ هایی را در کنارهم استفاده کرده اند و از رنگ و دیزاین و حتی طرح مبلمان ایده بگیرید.

۲- ست کنید

یکی از راه ها این است که وسایل منزل را باهم ست کنید یعنی در یک تناژ رنگی باشد .مثلا اگر از مبلمان به رنگ خاکستری خوشتان اماده و خریداری کرده اید آن را می توانید آن را با رنگ سفید ،صورتی ،آبی کم رنگ ست کنید حتی می توان آن را با پرده ای به رنگ سفید و صورتی و یا حتی طوسی در سایه های مختلف ست کرد .

۳- استفاده از رنگ های مکمل

این کار باعث می شود محیط شما یک پارچه تر به نظر برسد و نما زیبایی به محیط شما می دهد .

برای مثال می توان اگر فرش منزل به رنگ قرمز لاکی است آن را با مبل سبز رنگ ست کرد .

۴-تضاد ایجاد کنید

از رنگ های متضاد در کنار هم استفاده کنید . این کار باعث می شود مبلمان شما بیشتر به چشم بیاید و در محیط برجسته تر باشد .

۶-احتما کثیف شدن مبل را در نظر بگیرید

اگر فرزند دارید یا تعداد افراد زیادی در یک خانه هستید و یا اینکه مبلمان برایتان کاربرد های متفاوت علاوه برنشستن دارد و تایم زیادی را روی آن میگذرانید احتمال کثیغف شدن آن را در نظر بگیرید و از رنگ های تیره برای مبلمان خود استفا ده کنید .

۷- مبل هایی با پارچه های رنگی استفاده کنید

می توانید از مبلمانی استفاده کنید که دارای پارچه متفاوتی است. یعنی دارای صندلی هایی با پارچه های طرح دار و کاناپه ی تک رنگ است . استفاده از این گونه مبلمان به خانه ی شما نمای مدرن خاصی را می دهد و راحت تر آن را می توانید با وسایل موجود در محیط ست کنید .

معرفی رنگ های پر طرفدار

همواره رنگ ها خنثی از پر طرفدارترین رنگ ها می باشند چرا که راحت با همه ی وسایل ست می شوند. در میان رنگ های خنثی رنگ خاکستری و سفید از طرف دار بیشتری برخورداراست .

رنگ مبلمان

رنگ قهوه ای

این رنگ یک رنگ بدون ریسک است و در میان افراد بسیار مورد پسند است . این رنگ را میتوان در کنار آبی ، سبز ،زرد ،نارنجی ، قرمز و .. استفاده کرد .

مبلمان قهوه ای برای رنگ مناسب مبلمان

رنگ قرمز

اگر به دنبال شور و هیجان و گرمی محیط خود هستید این رنگ بسیار مناسب است .

رنگ قرمز برای رنگ مناسب مبلمان
انتخاب رنگ نارنجی به عنوان رنگ مناسب مبلمان

رنگ سبز

این رنگ تناژهای مختلفی دارد که می توان آن ها را در کنار هم و یا درکنار رنگ هایی مانند قرمز ،آبی پررنگ ،نارنجی ، قهوه ای و… استفاده کرد . این رنگ یاد آور رنگ طبیعت است برای همین حس سر زندگی را به شما القا می کند . همچنین این رنگ را به راحتی می توان با یک قالی به رنگ قرمز لاکی ست کرد که جلوه ای خاص که به محیط می دهد .

اتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ مناسب مبلمان
اتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ مناسب مبلمان
اتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ مناسب مبلمان

رنگ کرم

این رنگ بسیار مناسب فضاهایی با مساخت کم و نور ناکافی است . زیرا قابلیت انعکاس نور و دور کردن زاویه دید را دارد . این رنگ به راحتی با رنگ های سفید ،طلایی ، قهوه ای ،شیری و… ست می شود و بسیار در خانه های ایرانی ها پر کاربرد است.

نتخاب رنگ رم به عنوان رنگ مناسب مبلمان

همچنین شما می توانید به مقاله ی پالت رنگ ها مراجعه کرده و رنگ مورد نظر خود را از نظر تنایب با رنگ های دیگر بررسی کنید . امیدواریم این مقاله توانسته باشه به شما در این زمینه کمکی کرده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید