مطالب آموزشی

راه درست و اصولی برای روشنایی و نورپردازی خانه شما

روشنایی

با نحوه لایه بندی چراغ های رومیزی، چراغ های کف و وسایل سقفی آشنا شوید تا نور مورد نیاز و روحیه مورد نظر خود را بدست آورید

سبک لامپ قطعاً مهم است، اما مقدار نور و روشنایی لامپ نیز مهم است. نحوه نورپردازی اتاق، فضا را کاملاً تغییر می دهد و داشتن چندین منبع نور به شما اجازه می دهد تا محیط، روحیه و نحوه استفاده از اتاق را کنترل کنید. قرار دادن این منابع نوری بر روی دیمر باعث می شود که روشنایی را تا آنجا که می خواهید تغییر دهید. من کاملاً مطمئن هستم که دیمرها هدیه ای از خدایان تزئین کننده هستند!

روشنایی اتاق خواب

در اینجا نحوه ایجاد لایه های مناسب نورپردازی خود آورده شده است.

 از ترکیب نورپردازی کف و میز استفاده کنید

بسته به اندازه یک فضا، تقریباً همیشه نورپردازی کف و میز را توصیه می کنم. من عاشق ترکیب نورپردازی در این اتاق هستم. هر قطعه در نوع خود جالب است و به طراحی کلی می افزاید. لامپ ها فرصتی برای افزودن چیزی اضافی به یک فضا هستند – خواه درخشش، رنگ، هنر یا انتزاعی.

 مقیاس را درست انتخاب کنید

اگر به درستی انجام شود، نورپردازی سربار یک جلوه فوق العاده می بخشد. هنگام خرید وسایل سربار در یک فضا، اندازه و هدف آن را در نظر بگیرید. این مبلمان درخشان در برابر سقف و دیوارهای کاغذ سفید به نظر می رسد. این یک نقطه کانونی متمایز را اضافه می کند بدون اینکه تنها منبع نور باشد. می توانید یک طراح برای کمک به برنامه ریزی روشنایی خانه خود پیدا کنید.

 از چراغ های فرورفته به میزان کم استفاده کنید

من واقعاً چراغ های توکار و نور مخفی ها را برای وسایل سقفی در نظر نمی گیرم. من آن ها را نورپردازی محیطی می دانم که باید کم و هدفمند مورد استفاده قرار گیرد. هنگام استفاده از چراغ های توکار و مخفی، مردم تمایل دارند کمی عصبی شوند. از منظر طراحی، نورپردازی کنسرو شده هرگز نباید تنها منبع نور شما باشد. من در خانه های زیادی بوده ام که شبیه یک نوار فرود یا یک بازی بازی هستند زیرا تمام سقف را با چراغ های کنسرو کرده اند. تبدیل به یک فرصت طراحی از دست رفته می شود.

روشنایی

 از ترکیب رنگها و ترکیب آن ها نترسید

در مورد لامپ ها و روشنایی هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. پیشنهاداتی وجود دارد ، اما در نهایت، همه چیز بستگی به این دارد که برای سبک زندگی شما و سلیقه شخصی شما بهترین کار را می کند. اتاق ها با چند مورد ناهماهنگ لایه لایه و جالب تر به نظر می رسند. چراغ های کف در رنگ های مختلف واقعاً در اینجا کار می کند.

مطلب مرتبط  لوسترهای کریستالی آشپزخانه برای روشنایی جزیره

 روش صحیح انتخاب چراغ رومیزی را بدانید

من به بسیاری از قوانین طراحی ثابت پایبند نیستم، اما معتقدم که شما نباید بتوانید گردن لامپ یا سوکت لامپ را از حالت ایستاده یا نشسته مشاهده کنید. اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً لامپ خیلی بلند است. درخشش یک لامپ برهنه برای هیچ کس خوشایند نیست. من فکر می کنم چراغ های رومیزی بلند کمی به اتاق زیبایی می بخشد.

روشنایی

 اجازه دهید لامپ های شما بیانیه ای بدهند

چراغ رومیزی در این فضا بسیار کوچکتر از چراغ عکس قبلی است ، اما به دلیل سایه مشکی غیر منتظره و پایه مسی براق ، به اندازه یک لامپ بزرگتر حضور دارد. این یک قطعه کوچک سکسی است که بیانیه بزرگی را ایجاد می کند.

 پایه ها را مخلوط کنید، سایه ها و شیلدها را مطابقت دهید

این اتاق یک مثال عالی از عدم تطابق لامپ ها است: سایه های ترد سفید درام، چراغ های کف و میز را به هم متصل می کند، هرچند هر دو بسیار متفاوت هستند. سبک تقریبا رومی لامپ کف و پایه کریستالی چراغ رومیزی هر دو در برابر دیوارهای خاکستری کبوتر فوق العاده کار می کنند و هر دو اهداف متفاوتی را ارائه می دهند. لامپ کف معمولاً مساحت بیشتری از لامپ رومیزی را روشن می کند، اما نه یک اتاق کامل را روشن می کند.

آن ها با هم طرحی گرم تر برای روشنایی ایجاد می کنند که به اندازه کافی روشن است اما طاقت فرسا نیست.

سعی کنید سبک های روشنایی را نیز مخلوط کنید

در یک خانه خیره کننده، چراغ میز ناهماهنگ، چراغ کف و روشنایی سرپوشیده به طور یکپارچه با هم کار می کنند. بسیاری از مردم متقاعد شده اند که برای دستیابی به نوع لوکسی که این اتاق جلوه می دهد، باید از رویکرد فرمول برای طراحی پیروی کنند. واضح است که این واقعیت ندارد. وقتی به کل اتاق نگاه می کنید، همه چیز کلیک می کند. همه چیز در جای خود قرار دارد، اما هیچ چیز مطابقت ندارد. با نگاهی به نورپردازی به صورت جداگانه، ممکن است شگفت زده شوید که یک سرپوش به سبک قلعه اسپانیایی با یک چراغ طبقه بسیار سنتی همراه شده است. هنگام انتخاب هر عنصر برای فضای خود، به کل اتاق نگاه کنید. خیلی راحت می توان گیر کرد که آیا بالش و کوسن با کتاب خانه هماهنگ است یا نه. هیچ وقت رویکرد کل اتاق مهم تر از انتخاب نور نیست.

مطلب مرتبط  12 مدل لوستر مدرن مناسب آشپزخانه

روش هایی را که می خواهید فضای خود را روشن کنید، در نظر بگیرید یا نه اینکه لامپ ها مطابقت داشته باشند یا نه، سپس متناسب با آن خرید کنید.

روشنایی

در نظر بگیرید که چه نوع نوری را می خواهید

من از طرفداران اختصاصی قوس های لامپ های کف هستم. آن ها چشمگیر و زیبا هستند، به طرز شگفت انگیزی نور گرم و پراکنده ای را ارائه می دهند و لمس فوری مدرن را اضافه می کنند. آن ها به بهترین نحو در گوشه ای قرار گرفته اند، به طوری که هیچ کس از صندلی بیرون نمی آید یا وارد صندلی نمی شود، سر خود را با ضربه برخورد نمی کند.

وقتی در حال تایپ کردن نشسته ام، سه چراغ اتاق نشیمنم روشن است: چراغ مطالعه به سبک داروخانه روی شانه چپم، چراغ صنعتی قدیمی من با سایه زنانه مدرن در سمت راست و چراغ مطالعه کروم اواسط قرن در گوشه به وقتی کار می کنم اتاق را روشن تر می کند. عموماً هنگام تماشای تلویزیون و چراغ داروخانه برای مطالعه، چراغ عتیقه روشن می شود.

همه چیز را در مورد لامپ ها بیاموزید

مقیاس را در نظر بگیرید. یک چراغ زمینی غول پیکر روی یک صندلی گاه به گاه کوچک به خوبی کار نمی کند. با این حال، یک پایه چراغ سرامیکی بزرگتر در اواسط قرن با سایه طبل مدرن در کنار یک صندلی بزرگ عاشقانه یا یک مقطع عالی خواهد بود. در مورد لامپ های رومیزی کوچک نیز همین امر صادق است. اگر صندلی شما بزرگ است، به دنبال پایه های لامپ متوسط ​​تا بزرگ باشید.

درک کنید که پارچه های آباژور بسیار مهم هستند

من اغلب سایه های لامپ ها را به نفع لامپ هایی که سفارشی تر به نظر می رسند جایگزین می کنم. اگر نور بیشتری را دوست دارید، به سراغ پارچه کتانی یا پارچه بروید. اگر می خواهید نور بیشتری داشته باشید، از سفید ترد استفاده کنید. برای محیط بیشتر، هر سایه ای با پارچه مناسب است، اما نیازهای تمیز کردن پارچه هایی مانند ابریشم چین دار و پنبه را در نظر داشته باشید. گردگیری آن ها دشوار است.

مطلب مرتبط  استفاده از لوستر در سرویس بهداشتی

به سبک های شیلدها توجه کنید

اگر خانه ای مدرن یا انتقالی دارید، من سراغ شیلدهای طبل می روم. خانه های رمانتیک یا سنتی بهتر است با آباژورهای لاله ای یا به سبک فلوت مجهز شوند. یک خانه التقاطی می تواند از انواع مختلفی از شیلدها استفاده کند به شرطی که متناسب با داستان طراحی فضا باشد. به عنوان مثال اگر اتاق سرگرم کننده و پرجنب و جوش است، ممکن است سایه فلوت بزرگ بیش از حد رسمی و بی محل به نظر برسد.

لامپ را به درستی قرار دهید

جزئیات مهم است! اگر تنها پریز برق شما در اتاقی است که صندلی در آن قرار دارد، سیم چراغ را روی فرش و در نمای ساده نچسبانید. داشتن طناب های طناب بلند در اطراف نه تنها خطرناک است، بلکه ناتمام به نظر می رسد و ناگفته نباشد. یا در قرار دادن محل خروجی دیگری در محل خروجی سرمایه گذاری کنید و یا چراغی را از سقف به داخل اتاق بچرخانید تا روشنایی بهتری داشته باشید.

سخن پایانی چشمه نور

ممنونیم که تا انتهای این نوشته همراه ما بودید، نورپردازی خانه خود را چگونه انجام داده اید؟ آیا نکات مهمی در ذهن دارید؟ آن ها را در نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید