مطالب آموزشی

راهنمای نگهداری مبل تختخواب شو

امروزه به علت کوچک شدن فضای داخلی منازل و کاربرد های گوناگون اتاق های یک خانه مبل تختخواب شو مورد توجه ی زیادی قرار گرفته است . از آنجا که مبلمان به یک عنصر اصلی فضای پذیرایی تبدیل شده است و حضورش تقریبا به حالت اجباری در آمده است افرادی که فضای کمی دارند به مبل های چند کاره که هم نیاز مبلمان آن ها و هم نیاز استراحت و خوابیدن آن ها را رفع کند روی آورده اند . و اکثر افراد ترجیح می دهم با هزینه ی کم تر بیشترین استفاده را از محصول خریداری شده ی خود بکنند .

از آن جا که مبلمان تختخواب شو نسبت به انواع دیگر مبلمان دارای کاربرد بیشتری می باشد و مدت بیشتری از آن استفاده می شود ٬ باید برای نگهداری آن دقت بیشتری صرف شود . در این جا سعی داریم چند نکته ی ابتدایی ولی ضروری در نگهداری از مبلمان تختخواب شو را مطرح نماییم.

چگونه از مبلمانمان بهتر نگهداری کنیم ؟

چطوری از مبلمان نگهداری کنیم

۱)از محصول برای کاربرد هایی به غیر از چیزی که برای آن تعریف شده است استفاده نکنید . از نشستن بر روی دسته ی مبل و یا نشستن و ایستادن بر روی پشتی آن خود داری کنید

۲) اجازه ی بازی و تکاپو به فرزندان خود بر روی مبلمان ندهید .

بازی و تکاپو فرزندان روی مبلمان

۳) مبلمان را در یک محلی صاف ،خشک و به دور از رطوبت و …. قرار دهید . چرا که اگر اسکلت بدنه مبل از چوب باشد در اثر رطوبت و آب هوای شرجی دچار تغییرات می شود و مبل شما به مرور زمان از شکل می افتد .

مطلب مرتبط  ۴ روش استفاده از چراغ های آویز در آشپزخانه معاصر؛ اگر خانه مدرن دارید بخوانید!

۴) به هنگام باز و بسته کردن مبل به آهستگی اقدام کنید و با صبوری آن را باز و بسته کنید زیرا ممکن است در اثر با ز بسته شدن هایی که اصولی نباشد یراق آلات به کار رفته در آن و جک هایش دچار آسیب شود .

۵) به هنگام جابه جایی وسایل و یا اسباب کشی مبل را بر روی زمین نکشید به خاطر اینکه پایه های آن دچار آسیب می شود و برای مدل مبلمان پایه ها بسیار اهمیت دارند و تمام وزن بر روی آن ها است .

۶) به هنگام نصب و سر هم کردن اولیه از دفترچه ی راهنما استفاده کنید و یا قبل از سر هم کردن اطلاعات کافی را به دست آورید . چون مبل تختخواب شو از نظر ابعاد بزرگ می باشد و معمولا به صورت قطعات جدا رسال می شود تا بتوان آن را راحت از راه پله ها و درب منزل عبور داد .

مطالعه راهنمای مونتاژ مبلمان

۷) از گذاشتن اجسام سنگین بر روی مبلمان خود داری کنید چرا که ممکن است باعث آسیب به تشک تخت شما بشود .

۸) اگر مدت زیادی است که از فرم تختخواب شوی مبل خود استفاده نکرده اید آن را باز کنید و به تمیز کردن آن اقدام نمایید .

۹) برای تمیز کردن مبلمان خود تنها از یک دستمال و جارو برقی استفاده کنید .

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن مبلمان

۱۰) اگر روکش مبلمان شما به جنس چرم می باشد حتما دقت کنید که به آن اجسام نوک تیز نخورد و یا اگر فرزند دارید وسایلش به آن کشیده نشود. گاهی دیده شده است که دکمه های پشت شلوار ها و کیف ها دارای اجسام تیزی هستند که به این روکش کشیده شده است و پاره شده ٬ بهتر است اگر جنس مبل شما چرم است از یک روکش متناسب با دیزاین منزل و مبلمان خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  ۵ اشتباه رایج هنگام خرید مبل که باید از آن ها اجتناب کرد!

۱۱) برای تمیز کردن مبلمان خود از مواد شوینده و برس های زبر استفده نکنید. بهتر است از یک دستمال که بسته به جنس روکش می تواند نم دار باشد یا نه استفاده کنید و به صورت چرخشی آن را به بدنه مبل کشیده و به پاک کردن لکه اقدام نمایید.

تمیز کردن مبلمان با دستمال نمدار
تمیز کردن مبلمان با آب و صابون

۱۲)‌ از گذاشتن هرگونه مواد مشتعل شونده و خطر زا بر روی مبل خود داری کنید .

۱۳) بهتر است مبل را در جایی قرار دهید که در معرض نور مستقیم و گرد و غبار  نباشد . تا تمیز کردن آن برایتان راحت تر باشد.

محل قرار دادن صحیح مبلمان

می توان با رعایت همین چند مورد ساده از مبل خود سالیان زیادی استفاده کنید بدون اینکه شکل اولیه ای آن تغییر کرده باشد . شما می توانید مبلمان های تختخواب شو در مدل های مختلف را در وب سایت چشمه نور مشاهده کرده و با اطمینان خاطر از جنس و کیفیت ٬ محصول مورد نظر خود را انتخاب و به صورت اینترنتی خرید نمایید و با بهترین بسته بندی تحویل بگیرید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید