مطالب آموزشی

راهنمای خرید مبل راحتی

امروزه حضور مبلمان در خانه ها به صورت یک قانون نانوشته به فرم اجباری تبدیل شده است به طوری که اگر منزلی بدون مبلمان باشد انگار یک چیزی کم دارد و چشم دنبال این کاستی میگردد . با توجه به اینکه حضور مبلمان در دکوراسیون اجباری شده است و خود مبلمان از حالت منحصری بودن آن برای قشر خاص خارج شده است٬ در در رابطه با خرید مبلمان و انتخاب آن نکات زیادی پیش روی افراد قرار گرفته است . برای مثال چه نوع مبلی مناسب است ؟ بهترین قیمت مبلمان در بازار مختص به کدام نوع می باشد ؟ به هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه کنم؟و…

با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد ساکن آپارتمان می باشند و تکنولوژی٬ زندگی ها را به سمت راحتی و سرعت زیاد پیش برده است ٬ اکثر افراد به مبل راحتی به علت کاربردی بودن آن و داشتن قیمت مناسب در کنار کاربردی و کم چا بودنش روی آوردند.

مبل راحتی یکی از گونه های مبلمان می باشد که دارای ست های مختلف است . می شود از آن به صورت یک کاناپه ی تکی ٬ یک ست ۷ نفره و یا ترکیب با مبلمان دیگر و… استفاده کرد .

حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید خب این مبلمان مناسب چه دکوراسیونی می باشد ؟ یا بهتر است از آن در چه دکوراسیونی استفاده شود ؟

باید گفت این گونه مبل مناسب دکوراسیون های مدرن ، هنری ،روستیک ،مینیمال و صنعتی و .. می باشد.

برای خریدن این گونه مبل باید به چه نکاتی  باید توجه شود ؟

مطلب مرتبط  نکات مهم در مورد مبل تختخواب شو

با توجه به اینکه این نوع مبلها دارای کاربرد های زیادی می باشد و ممکن است برای استراحت و راحتی و  مبلمان پذیرایی و یا از آن برای دراز کشیدن و… استفاده شود ٬باید ابتدا کاربرد مبل مورد نظر خود را مشخص کنید .

محاسبه ی مساحت

مقدار فضایی که دارید را به درستی محاسبه کنید و متناسب با آن به خرید مبل راحتی بپردازید . دقت کنید مبل مورد انتخابی شما طول و عرضش به گونه ای باشد که از در منزلتان رد بشود .

تناسب با دکوراسیون منزل

مبلی که انتخاب میکنید بهتر است با سایر وسایل های آن محیط در تناسب رنگی و سایزی و.. باشد . مثلا لوستر مناسب این گونه مبل نمی تواند یک لوستر کلاسیک و یا کریستالی باشد شما باید از یک لوستر مدرن استفاده کنید و یا اگر لوستر مدرن دارید مبل راحتی بهترین و درست ترین انتخاب برای دکوراسیون منزلتان می باشد .

دکوراسیون با مبل راحتی

پارچه

پارچه مبل راحتی

در انتخاب رنگ پارچه مبل خود دقت کنید .بهتراست جنس پارچه ی مبل راحتی شما به گونه ای باشد که به مرور زمان کلک ندهد و به هنگام نشستن های زیاد رو ی آن عرق نکنید . همچنین به هنگام خرید دقت کنید که در محل درز های دوخت ها تو رفتگی و سوراخ شدگی وجود نداشته باشد چرا که این ها نشان دهنده ی آن است که پارچه ی مرغوبی برای این مبل استفاده نشده است . پارچه های موجود در بازار که برای رویه کوبی مبل راحتی استفاده می شود در جنس های بوگتی ، مازراتی و پورش می باشد البته باید گفت که هرچه از پارچه ای با جنس مرغوب تر برای تولید مبل استفاده شود قیمت آن نیز افزایش می یابد .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر دیواری مدرن | لیست قیمت 1402

کلاف

کلاف مبل راحتی

متاسفانه چون بیشتر مبل راحتی با پارچه پوشیده شده است شما اگر از فروشگاه خرید بکنید نمی توانید کلاف آن را مشاهده کنید مگر اینکه به تولیدی مبل رفته و کلاف را بررسی کنید . معمولا برای کلاف مبل راحتی از چوب سفید استفاده می شود شاید به نظر برسد که این تایپ چوب مرغوب نیس ولی باید گفت اگر اتصالات و برش کاری ها مناسب و درست انجام شود این چوب نیز جوابگو می باشد . البته گاها از چوب روس نیز برای کلاف آن استفاده می شود که قیمت کار را بسیار زیاد افزایش می دهد ولی این جنس کلاف بسیار مناسب مناطق شرجی و مرطوب است.

تشک

تشک مبل راحتی

بهتر است در مبل راحتی از فوم های سرد و اسفنج های ۳۵ کیلویی استفاده شود تا دیر تر حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد . زیرا این مبل برای ریلکس کردن و استراحت و دراز کشیدن است باید جنس تشک آن به گونه ای باشد که دیر خراب بشود . بهتر است در تشک این مبلمان از فنر نیز استفاده شده باشد . همچنین از فروشنده سوال کنید که آیا این مدل مبل راحتی قابلیت تعویض تشک و پارچه و….را دارد تا در صورت خرابی بتوانید آن را تعویض کنید .

ارگونومی

ارگونومی علمی است که از آن برای مناسب سازی مبلمان با فیزیولوژی بدن استفاده می شود . به هنگام خرید مبلمان باید دقت کنید که پای شما به هنگام نشستن رو ی آن به زمین برسد و کف پاهایتان کاملا صاف رو ی زمین قرار بگیرد . وهمچنین شما زمانی که ه پشتی مبل تکیه می دهید، پشتی آن گودی کمر شمارا پر کند .

مطلب مرتبط  آموزش نصب لوستر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید