مطالب آموزشی

راز مهم خرید آباژور

یکی از وسایل های دکوراتیو برای دیزاین فضاها آباژورها می باشد .

آباژورها در واقع همان لوسترهایی هستند که قابلیت جابه جایی را دارند البته باید گفت این که از یک آباژور توقع نوردهی همانند یک لوستر را داشته باشید کاری کاملا اشتباه می باشد .

آباژورها در سبک ها و طرح و جنس های متنوعی دربازار موجود می باشد . گاها افراد زیادی با این مشکل مواجه می شوند که آباژور انتخابی ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

رنگی رنگی باشد یا نه ؟و به طور کلی چه راز هایی به هنگام خرید یک آباژور باید بدانیم . برای این که شناخت بیشتری دراین زمینه داشته باشید دراین مقاله با ما همراه باشید .

آباژور بلند یا کوتاه

بهتر است آباژور مورد انتخابی شما دو سوم اندازه ی پایه اش باشد تا نه زیاد بلند ونه زیاد کوتاه به چشم نرسد . اگر شما به دنبال آباژور رو میزی هستید باید به این نکته توجه کنید که،آباژور مورد نظر شما نباید از میزی که قرار است روی آن قرار بکیرئد بزرگ تر باشد ولبه هایش از میز بیرون بزند و بهتر است کلاهک آن متناسب با طرح و مدل میزی که قرار است روی آن قرار بگیرد باشد برای مثلا اگر میز شمکا گرد یا مستطیلی است بهتر است کلاهک آباژور آن نیز گرد یا مستطیلی باشد . از آنجا که آباژور یک محصول تزئینی و دکوراتیو اسنت در ساخت آن قانون خاصی وجود مدارد ولی معمولا براساس یک قانون نانوشته اکثرا آباژور را به گونه ای می سازند که کلاهک از پایه بزرگ تر باشد حتی شده یک سانتی متر .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید آباژور لوکس برای دکوراسیون پذیرایی

آباژور رنگی رنگی یا تک رنگ

اینکه رنگ آباژور مورد پسند شما چه رنگی باشد به دکوراسون منزل و مقدار توقع شما از نور دریافتی از آباژورتون برمیگردد. اگر شما به دنبال دریافت نور زیادی از آباژور خود هستید ،آباژور هایی با کلاهک هایی با رنگ روشن یا خنثی مانند سفید ، انتخاب های بسیارمناسبی هستند .ولی اگر هدف شما تاکید به فضای خاصی یا ایجاد نقطه ی کانونی در منزلتان است رنگ های شاد و پر جنب وجوش مثل قرمز و نارنجی و… برای این کار هستند .البته باید توجه کرد که رنگ مورد نظر در تعادل با سایر دکوراتیو منزل شما باشد .

قرار است آباژور انتخابی در کدام قیمت منزل شما قرار بگیرد ؟

بسته به اینکه آباژور خود را میخواهید در چه محلی استفاده کنید ،در اتاق خواب ،پذیرایی یا راهروی ورودی انواع آن و طرح هایش متفاوت میشود .

آباژور مناسب اتاق خواب

بهتر است آباژور مورد استفاده در این مکان در تناسب رنگی با تخت ،پرده یا رنگ دیوارها و کاغذ دیواری هاباشد . در اتاق خواب معمولا از دو آباژور هم سایز و کوچک استفاده می کنند .ارتفاع آباژور انتخابی برای این مکان بسیار مهم است زیرا اگر در ارتفاع مناسبی نباشد نور آن به چشم هایتانبرخورد می کند و باعث ایجاد اختلال در خواب شما میشود .

آباژور متناسب با پذیرایی

باید آباژور مورد استفاده در پذیرایی در تناسب با مبلمان، پرده ها  وسایر اکسسوری آن محیط باشد . آباژور های ایستاده و رومیزی برای این محیط بسیار مناسب هستند . می توان از آنها برای فضا های خالی بین مبلمان ها یا میز عسلی و یا کنار میز غذا خوری در پذیرایی استفاده کرد . اگر در دکوراتیو پذیرایی خود از رنگ های گرم مثل قرمز ،قهوه ای، بنفش و غیره استفاده کرده اید باید از آباژوری با نور سرد و ملایم استفاده کنید در غیر این صورت به سراغ نور های گرم بروید. بهترین نور برای این محیط ها نور مهنتابی می باشد وگرنه به سراغ نورهای آفتابی بروید .

مطلب مرتبط  آشنایی با انواع لوستر

آباژور برای اتاق کودک

برای  انتخاب آباژور اتاق کوک باید به برخی نکات ساده ولی کلیدی دقت کرد که جنس آباژور از شیشه و فلز نباشد و سیستم برق کشی و آن به گونه ای باشد که به آسانی کودک نتواند به آن دسترسی پیدا کند . همچنین بهتر است از آباژور های به جنس چوب و با طرح هایی خاص و شاد  استفاده کرد.می توانید برای اینکه آباژور بیشتر به دل کودک بشینداز آباژورهایی با شیلد طرح دار استفاده کنید .

آباژور برای فضاهای کوچک

برای بزرگ جلو دادن این  فضاها  بهتر است برای این که نور فضا بیشتر شود و بزرگ تر به نظر برسد  از چندتا آباژور هم زمان درنقاط تاریک این فضا استفاده کنید .

لامپ مورد استفاده در آباژور

بهترین لامپ برای استفاده در آباژور، لامپ هاییبه  رنگ آفتابی است ولی اگر به دنبال این هستید که از آباژور خود نور بیشتری دریافت کنید به سراغ لامپ هایی با نور سفید بروید .

و در آخر می توانید با توجه به نکات مطرح شده وکمک فروشنده فروشگاه و توجه به اینکه محصول خریداری شده گارانتی دارد یا نه . بهترین انتخاب را برای آباژور مورد نیازتان انجام دهید

 

دیدگاهتان را بنویسید