مطالب آموزشی

دکوراسیون به شیوه نور متمرکز

10 نکته کلیدی در خرید لوستر!

روشنایی بسیار بیشتر از چراغ ها و لامپ های استاندارد ی که شما استفاده می کنید برای دکوراسیون کاربردی است. در صورت استفاده متفکرانه از نورپردازی می توانید آثار هنری و قطعات مجسمه سازی را برجسته کنید ، توجه را به یک دیوار جلب کنید و یا نگاه ها را به سمت ویژگی جالب در خانه معطوف کنید یا نمای محوطه و راهروهای را افزایش دهید. و اکنون ، با نورپردازی هوشمند ، برنامه ریزی تنظیمات متعدد نور برای یک اتاق آسان است – بنابراین می توانید با یک ضربه زدن جهت و میزان نور و حالت نور را بین نور کم و نور زیاد تغییر دهید.

مروری کوتاه بر تکنیک های روشنایی دکوراسیون منزل

اگر در زمینه طراحی داخلی ، به شهود خود تکیه می کنید تا شما را در تصمیم گیری های مربوط به نورپردازی منزل راهنمایی کند.و احتمالا در قسمتی از اتاق که تاریک به نظر می رسد ، چراغی را در آنجا قرار می دهید تا روشن شود و کارهایی از این قبیل انجام می دهید . اما طراحی روشنایی با ساختار خوب و استاندارد در واقع سه عنصر مختلف را متعادل می کند: نور محیط ، از جمله نور طبیعی روز و چراغ های جواد دراآن محیط . روشنایی وظیفه ، که به منابع نوری متمرکز مانند لامپ های رومیزی اشاره می کند. و چراغ های برجسته ، که بیشتر به عنوان دکوراسیون عمل می کنند ، چشم را به ویژگی های خاصی هدایت می کند.
چراغ ها طیف وسیعی از نورافکن ها ، چراغ های تصویری و دیواری تا چراغ های باریک و نور پس زمینه هستند و به منظور روشن کردن کاربرد دارند و سطح وسیع تری را نیز در بر می گیرد چند قانون کلی برای برجسته کردن چراغ ها در دکوراسیون وجود دارد ؟ از چراغ های تصویری و نورافکن های بالای سر برای نوردهی آثار هنری یا قطعات دیگر با قاب آویزان به دیوار استفاده کنید. از طرف دیگر ، نور پس زمینه بهتر کار می کند وقتی می خواهید توجه خود را به یک منطقه بزرگتر جلب کنید مانند : مبلمان ، دیوارهای برجسته و غیره. نورپردازی درام به مسیر و علاقه بصری و ویژگی های بیرونی مانند درختان و بوته ها می افزاید.

مطلب مرتبط  آیا میتوانیم نورهای مخفی را خودمان نصب کنیم؟

چراغ های نوار LED بهترین دوست دکوراسیون خانه هوشمند

چه در اطراف آینه حمام باشد و چه در زیر میز آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرند، نور پس زمینه نمایانگر نمایان ترین قسمت های خانه شما است. نورپردازی نوار LED یکی از راه های به دست آوردن ظاهری خاص است – علاوه بر این ، LED های هوشمند بسیار کم مصرف تر از رشته لامپ های استاندارد و رایج هستند. شما حتی می توانید از چراغ های نوار خودکار استفاده کنید ، که به شما امکان می دهد آنها را در یک تایمر برنامه ریزی کرده یا بین دمای نور سرد و گرم تغییر دهید و بدین وسیله مقدار نور مصرفی خود را کنترل کنید.

نورپردازی نواری در رنگ های غیر منتظره ظاهری فضایی و آینده نگر به دکوراسیون شما می بخشد ، در حالی که رنگ سفید و زرد ظاهر کلاسیک تری دارند. اگر هر نوع کاری را برای نور پردازی خود انجام می دهید ، در هنگام نورپردازی در اطراف آثار هنری ،فقط کمتر از ۲،۷۰۰K از رنگ خود استفاده نکنید.

دیمرهای خودکار: کنترل های روشنایی در یک سکه
نورهای نکه ای چشم شما را به قسمت خاصی از اتاق می کشاند ، که اگر فقط به اطرافیان خود نشان دهید عالی است. با این حال ، در فضاهای چند منظوره ، تمام آن نور می تواند به طور جدی سبک شما را تحت تأثیر قرار دهد (فکر کنید: اتاق نشیمن و انبارها ، جایی که تمام آن نور به راحتی می تواند شما را در برزخ تلویزیون قرار دهد).

مطلب مرتبط  نورپردازی جزیره آشپزخانه

در عین حال ، درجه حرارت و شدت رنگ نیز می تواند بر چرخه خواب شما تأثیر بگذارد. شواهدی وجود دارد که قرار گرفتن در معرض نور آبی روشن یا سفید شما را هوشیار نگه می دارد ، در حالی که نور مایل به زرد ملایم شما را برای خواب عصر آماده می کند. دیمرهای هوشمند روی دیوارها به شما امکان می دهد روشنایی نوری را در اتاق خود کنترل کنید و با استفاده از صفحه کلید مقدار نور مورد احتیاج خود را تنظیم کنید ، چندین چراغ رابه طور همزمان می توانید کنترل کنید و حتی برخی از آنها دارای دکمه های تنظیم درجه حرارت رنگ هستند تا با ریتم های طبیعی شبانه روزی هماهنگ باشد. به این ترتیب ، می توانید کنترل های نورپردازی را برای “صحنه های” مختلف در طول روز برنامه ریزی کنید: یکی برای زمانی که مهمانی دارید در منزل خود ، یکی برای گفتگوی شام و دیگری برای دیدن فیلم های رمانتیک و درام زمانی که روی کاناپه ی خود بعد از یک روز کاری لم داده اید . کنترل های خودکار طیف وسیعی از گزینه های نورپردازی تزئینی را برای کاوش باز می کنند – از آنجا که نیازی به سوئیچ های دستی نیست ، مدیریت نورپردازی پرتره یا پشت آشپزخانه بسیار ساده تر شده است. بنابراین اجازه دهید نور وجود داشته باشد – فقط مطمئن شوید که آنها را هوشمند کنید!
شما می توانید با استفاده از نور های متمرکز مثل اآباژور ها ، نور های مخفی و حتی تک لامپ های موجود فضا ی خود را طراحی کنید و تمرکز و نقطه کانونی خاصی را برای فضای خود ایجاد کنید برای مثال فضایی کوچکی را در نظر بگیرید که تنها ی متر وسعت دارد و شما به ناچار مجبور هستید از آن فضا هم برای اتاق پذیرایی و هم انباری و حتی کاربرد های دیگر استفاده کنید ولی تمایلی ندارید که جز کاربرد فضای پذیرایی بودن آن مورد توجه قرار بگیرد بدین منظور می توانید از نور های متمرکز برای این کار کمک بگیرید برای مثال می توانید آن محیط را روشن و مابقی فضا با نور کم باشد بیشتر نور ها به سمت فضای مورد نظر باشد و یا حتی به یک مبل یا تابلو موجود در آن فضا نور متمرکز باشد .

مطلب مرتبط  راهنمای خرید لوستر دیواری مدرن | لیست قیمت 1402

همان طور که متوجه شده اید با گسترش و وسعت گرفتن طراحی در زمینه نور پردازی به ویژه نور متمرکز به راحتی می توان مقدار و میزان نور مورد استفاده ی خود را تنظیم کرد و از مصرف بیش از اندازه ی نور نیز جلوگیری کرد .و در طراحی فضا ها از نور متمرکز کاربرد های زیادی را برد .دکوراسیون

درباره ی چشمه نور

کمپانی چشمه نور است با قدمتی ۳۰ ساله میباشد ؛ همه ی محصولات این شرکت دارای گارانتی ۱۲ ماهه میباشند،  برای مشاهده ی آن ها میتوانید به سایت دکورشاپ مراجعه فرمایید.

امروزه ممکن است  به دلیل مشغله ی کاری امکان خرید حضوری و یا حتی مشاهده ی مدل ها برایتان مشکل شده باشد ؛  یکی از سایت های معتبر که امکان خرید اینترنتی  را برایتان ایجاد کرده است ، دکورشاپ میباشد .

البته این شرکت برای راحتی بیشتر شما ، امکان خرید اقساطی حتی بدون ضامن را در سایت فراهم کرده است و در صورتی که برای انتخاب محصول به مشکلی برخورد کردید میتوانید از پشتیبان های دکورشاپ به صورت رایگان مشاوره بگیرید .

برای مشاهده ی مقالات بیشتر به دکورمگ و وبلاگ چشمه نور مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید