مطالب آموزشی

ده راه کار برای پوشاندن معایب و نواقص دیوار ها و سطوح

اگر یک دیوار با عیب ونقص و یا ترک های کوچک و بزرگ  اسیب دیده دارید و به دنبال راه حلی به جز رنگ کردن دیوار خود هستید و نمیدانید آن را چگونه بپوشانید میتوانید از این مطلب بهره مند شوید

یکی از راه حل های رایج برای پوشاندن نواقص دیوار ها استفاده از قاب های بزرگ عکس  ،نقاشی ، آینه ها وتزیینات مجسمه ای   بزرگ تر از اندازه ی کلی نقص در دیوار شما  و یا حتی قاب بدی شکاف ها است .با استفاده از پیچ یا قلاب  این تصاویر را مستقیما بر روی محلی که می خواهید مخفی کنید آویزان نمایید .اگر با آویزان کردن یک قاب یا تصویر مشکل شما حل نمی شد می توانید از قاب ها و تصاویر منطبق در ابعاد و اشکال هندسی مختلف استفاده کنید در استفاده از قاب ها و تصاویر خلاق باشید واز ترکیب تصاویر شخصی ، منظره و…در کنار هم استفاده کنید تا به شما ظاهری دلفریب و دنج بدهد .گالری دیواری خود رابه همان اندازه که لازم است کوچک و بزرگ درست کنید .برای آزمایش تنظیمات مختلف ، قبل از نصب آن ها  سعی کنید قطعات را روی زمین بکشید .اگر قسمتی را که می خواهید بپوشانید در ارتفاع عجیب و غریبی است و یا لکه ای روی دیوار باشد ،مانند نزدیک به یک گوشه ،جایی که آویزان کردن یک قاب مستقل عجیب به نظر می رسد ،این یک راه حل عالی برای پوشاندن آن منطقه است .

می توان از کابل ها و یا سیم ها برای ایجاد طرح هایی ازقبیل شاخ و برگ درختان و یا ایجاد حروف معنی دار و یا حتی اعدادی که ترک های دیوار را بپوشانند استفاده کرد. استفاده از کابل ها و سیم ها به همراه چراغ های LED ضمن پوشاندن ترک های کوچک و بزرگ دیوار جلوه ای خاصی در شب به دیوار شما می دهد .

دکوراسیون جذاب و مدرن دیواری را می توان با وسایل بی فایده قدیمی که خانه ها را هم بهم ریخته است ایجاد کرد. ایده ی ساده ی تزیین دیوار با نردبان های قدیمی ،خلاق و سریع و آسان است. نردبان های فلزی ،چوبی قدیمی ،برای پوشاندن نواقص دیوار و ایجاد یک فضای مدرن برای قرار دادن کتاب ها و گلدان هاو.. ، اشیا شگفت انگیزی هستند .

افزودن  کار دستی های کاغذی ،کارهای هنری فلزی یا چوبی که ترک ها را می بوشاند گزینه ی دیگری  یرای دکوراسیون دیوارهای مدرن است .از طرح ها یا نقوش رنگی و خنثی می توان برای ترمیم  دیوار ها یی که دارای ایراد هستند استفاده کرد مثل طرح پرندگان و گل و پروانه و…….همچنین می توان با در نظر گرفتن ابعاد قسمت آسیب دیده از پوستر های محبوب خود استفاده کرد این کار یکی از راحت ترین و ارزان ترین راه حل های برطرف کردن معایب دیوار مورد نظر شماست این پوستر ها را میتوان از فروشگاه ها ، کتابخانه ها و یا فروش های آنلاین تهییه کرد .

استفاده از تابلوهای تزیینی که با کاغذ دیواری مدرن یا قطعات باقی مانده پارچه ،و یا آثار هنری بزرگ مثل نقاشی بزرگ ،ایده های زیبایی برای تزیین دیوار ها است .از اثار های بزرگ می توان برای پوشاندن نواقص و ترک های بزرگ تر دیوارها استفاده کرد . هم چنین می توان از رادیاتور ها و خروجی های سرمایشی و گرمایشی به عنوان پایه ای برای ایجاد یک کتابخانه ی بسیار شیک با گذاشتن یک صفحه روی آن استفاده کرد .

مطلب مرتبط  هر آنچه که برای انتخاب و خرید لوستر چهار شعله باید بدانید | 20 مدل

نمای آجری دادن به دیوارها یکی از راه های پوشاندن دیوارهایی با نقایص ریختگی رنگ است برای این کار می توان از کاغذ چسب ها استفاده کرد بدین صورت که طرح  مورد نظر را با کاغذ چسب بر روی دیوار ایجاد کرده و بعد رنگ میزنیم .برای دادن جلوه ای زیبا به دیوار های آجری حیاط ها ویا تراس ها می توان اجرها را یکی در میان  بخصوص قسمت هایی که دچار مشکل شده است را رنگ کرد .

یکی از ایده های فوق العاده برای پوشاندن نواقص دیوارها استفاده از قالی جه های دست بافت و پارچه های ونیلی است. .اگر برای پوشاندن به یک چیز بزرگ نیاز دارید استفاده از این ایده کار امد است . علاوه براینکه باعث پنهان شدن معایب دیوار می شود محیطی دنج و آرامی را ایجاد می کند.

با نمایش هنر نساجی بر روی محل مشکل روی دیوار خود ،یک رنگ و گرمی خاصی به فضای خود بی افزایید .اگر فضای زیادی برای پوشاندن دارید به جست وجوی ملیله چاپی بزرگ بپردازید . بسته به ترجیحات طرحی خود ،می توانید یک طرح منظره یا الگوی هندسی پیدا کنید .ملیله می تواند پوشش مناسبی برای دیواری با نقص های برامدگی باشد که بر روی آن قاب ها ممکن است صاف آویزان نشوند .همچنین میتوان به جای ملیله از بافت های مکرومه نیز استفاده کرد .

برای رفع کردن لکه ها و ریختگی دیوارها اگر از رنگ درخشان استفاده کنیم معایب را نشان به آن حالت تخم مرغی می دهد .بهتر است از رنگ های  مات مثل رنگ  سیاه استفاده کنیم و دیوار را به یک تخته سیاه تبدیل کنیم . این ایده در خانه ی خانواده هایی که دارای فرزند هستند بسیار کار آمد است و دیوار تبدیل به یک دفتر نقاشی بزرگ برای فرزندانشان می شود .علاوه بر دیوار خانه می توان از این ایده برای سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد که بسیار نمای زیبایی به سرویس شما می دهد.

برای سقف هایی که دچار ریختگی ونم دار شدن شده است بعد از برطرف کردن علت اصلی این مشکل می توان برای پوشاندن آن از پنل های چوبی یا فلری استفاده کرده و به فضای خانه جلوی کلاسیکی داد همچنین می توان از انواع آویز ها و لوستر های مناسب استفاده کرد. مشاورین ما در چشمه نور می توان شما را برای انتخابی بهتر در  این زمینه راهنمایی کنند.

مطلب مرتبط  قیمت مبل راحتی 8 نفره در سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید