مطالب آموزشی

بهترین چینش دکوراسیون منزل

یکی از دغدغه های همه ی خانم ها این است که چطور وسایل را در فضا یی که داریم بچینیم که هم چیدمانی زیبا داشته باشیم و هم از فضا استفاده ی کافی را ببریم . دراین مقاله می خوئاهیم راه هایی که می توان یک چیدمان اصولی و زیبا داشته باشیم را بررسی کنیم با ما همراه باشید .

اولین قدم مشخص کردن سبک مورد علاقه :

برای طراحی داخلی هر فضایی ابتدا لازم است یک شناخت کافی از سبک مورد پسند خود داشته باشیدو بعد دست به طراحی و چیدمان بزنید . چرا که در هر سبک دکوراسیونی یک نوع وسایل و رنگ هایی به کار می رود . برای مثال شما اگر سبک مورد پسندتان روستیک و سنتی هست می دانید که باید به سراغ خریدن وسایل چوبی بیشتری بروید و یا اگر مدرن پسند هستید می دانید که نباید وسایلی پر زرق و برق بخریم و….

دراین جا با چند مدل از سبک های دکوراسیون آشنا میشویم :

سبک مدرن : این سبک بر پایه سادگی نور است و وسایل به کار رفته در آن بیشتر از رنگ های خنثی می باشد و مبلمان این سبک راحتی می باشد .

سبم مینیمال: این سبک براساس گردش هوا و نور و سادگی و استفاده از نور های طبیعی در فضا و تک رنگ طراحی می شود.

سبک کلاسیک : این سبک کمی زرق و برق دار است و از رنگ های کرم و قهوه ای و زرد برای طراحی آن استفاده می شود . مبل این سبک مبل با پایه های کوتاه و جنس چوب است .

سبک روستیک : این سبک الهام گرفته از طبیعت می باشد و بیشتر از المان هایی که یادآور طبیعت باشد مثل چوب و سنگ و این ها استفاده می شود.

سبک صنعتی : دراین سبک از طراحی به شکل انبار ها و کارگاه ها به رنگ های طوسی پررنگ و مشکی و استفاده از وسایل فلزی بهره می برند. و….

مطلب مرتبط  میز جلو مبلی با طرح های خلاقانه

قدم دوم فضا را بررسی کن :

بهتر است قبل از خریدن وسایل ابتدا خانه ای که در آن سکونت دارید یا می خواهید ساکن شوید را بررسی کنید و باید باز به خرید وسیله ای دیگر برای آن فضا بپردازید چرا که مثلا فضای خانه ی شما ممکن است کوچک باشد و اصلا مبل هفت نفره نخورد ولی شما بدون بررسی فضا یک مبل هفت نفره خریده اید واکنون نمی توانید آن را در پذیرایی خود جای دهید و حتی نمی توانید فضای خود را با آن مبل طراحی کنید .

قدم سوم از رنگ ها غافل نشوید :

اگر قرار است فضای خانه قبل از سکونت شما رنگ آمیزی بشود ابتدا بگذارید رنگ آمیزی بشود و رنگ هر قسمت مشخص شده و بعد اقدام به خرید وسایل برای اون فضا کنید چراکه باید بین رنگ فضا و وسایل آن یک هارمونی وجود داشته باشد .

قدم چهارم نور محیط :

برای اینکه یک فضا زیبا دیده بشود و وسایل و زحمت و هزینه هایی که برای آن فضا کشیده شده است به چشم بیاید باید نور کافی داشته باشد حال این نور می تواند طبیعی باشد که چه بهتر چرا که نور طبیعی برای افراد حس شادابی و سر زندگی را به وجود می آورد و هم می توان غیر طبیعی باشد و از طریق لوستر ،شمعدان و آباژور و این ها تامین شود . توصیه ی ما به شمااین است که بهتر است خرید لوستر را به اخرین مرحله موکول کنند چرا که نخ تنهاباید این لوستر و آویز شما با سبک دکوراسیونتون هم خوانی داشته باشد بلکهباید در تعادل و هارمونی با دیگر وسایل شما باشد . برای اینکه یک انتخاب اصولی داشته باشید بهتر است به مقاله هایی که درمورد خرید لوستر در این  وبلاگ با شما به اشتراک گذاشته ایم مراجعه کنید .

مطلب مرتبط  راهنمای کامل خرید لوستر اتاق خواب | ۵ نکته

قدم پنجم خرید وسایل بزرگ :

اولین وسیله ای به ذهن هم برای خرید و دکور کردن خانه می رسد خرید مبلمان می باشد . برای خرید مبلمان باید یکسری نکات کلیدی را رعایت کنیم تا بتوانیم فضا را اصولی و زیبا بچینیم  .

مهم ترین نکته تناسب مبلمان با مساحت و گنجایش محیط شما می باشد . اگر پذیرایی کوچیکی دارید بهتر است به سراغ مبلمان نیم ست و یا ال بروید . براساس سبک مورد نظرتان مبلمانتن را انتخاب کنید و به هنگام چیدن آن را به دیوار نچسبانید بلکه با دیوار فاصله بدهید مبل را چرا که این کار که مبلمان را به دیوار بچسبانید باعث از حرکت افتادن فضای شما می شود .

مبلمان هایی با پشتی بلند را برای چیدمان وسط اتاق استفاده نکنید . این مبلمان ها بهتر است که پشت به دیوار باشند چون تاج بلند یا پشتی بلند فضای دید خانه را کم می کند و افراد نمی توانند راحت باهم در ارتباط باشند .

مبل های تکی را در فاصله ی مناسب با مبل سه نفره یا بزرگ خود قرار دهید نه انقدر بچسبانید که رفت و آمد برای افراد سخت شود نه انقدر دور که تعاملی بین آن ها نباشد . از چیدمان اتوبوسی مبلمان دورتا دور فضای خود ، خود دارای کنید چرا که این چیدمان از زیبای مبل و فضای شما کم می کند . همچنین اگر می خواهید مبلمانتان کثیف نشود بهتر است به جای روکش های پلاستیکی ضخیم از پارچه های نرم و لطیف استفادهع کنید تا در زمان لزوم آن ها را بردارید و از زیبایی مبلمان شما هم کم نشود .

مطلب مرتبط  معرفی انواع لوستر مربعی | 25 مدل جدید 2023

فرش :

برای اینکه فرش مناسب بخرید بهتر است اول مبلمان را خریداری شودچرا که طرح ها و رنگ های متنوعی از فرش موجود دارد و به راحتی می توان آن را با مبلمان ست کرد. برای چیدمان فرش بهتر است فرش ها را در زیر مبلمان پهن کنید و از گذاشتن مبلمان در دور تا دور فرش خود دارید کنید چرا که این کار نه تنها زیبا نیست بلکه باعث می شود فضای شما هم کوچک به نظر برسد.

تلویزیون :

از اونجا که تلویزیون نقطه ی کانونی فضا شما محسوب می شود محل قرار گیری آن جایگاه وسایل های دیگر را مشخص می کند . بهتر است برای چیدمان تلویزیون آن را در محل های پر رفت و آمد قرار ندهید و همچنین از یک دیوار طویل فضا برای قرار دهی آن استفاده کنید . جایگاه تلویزیون نباید روبروی پنجره و یا جایی نباشد که نور رو ی آن منعکس شود چرا که دیدن آن را این انعکاس مشکل می کند . همچنین پشت به پنجره هم نباید باشد چرا که صفحه تاریک می شود . اگر خانه ی شما کوچیک است و یا بچه کوچیک دارید می توانید تلویزیون را برروی دیوار قرار دهید و همچنین فاصله و ارتفاع قرار گیری تلویزیون باید طوری باشد که وسط صفحه کاملا روبروی سر شما باشد .

فضا را جذاب کن:

می توانید با افزودن یک تابلو هنری و یا کار دست فضا را بسیار جذاب کنید .

چشم ها را به آن سمت بکشید :

شما می توانید با استفاده از یک وسیله با رنگ و طرح خاص چشم ها و زاویه ی دید را به سمت آن وسیله بکشید .

دیدگاهتان را بنویسید