مطالب آموزشی

بهترین وسایل دکوری و تزئینی

یکی از رایج ترین و زیبا ترین وسایل برای تکمیل دکوراسیون منزل ، وسایل تز‌‌‌‌ٔینی می باشند. این وسایل دارای تنوع زیادی چه از نظر نوع جنس ، طرح و رنگ و.. هستند و به راحتی می توان آن ها را برای تکمیل دکوراسیون منزل به کا ر برد و بر زیبایی و چشم گیری محیط خود افزود . امروزه انواع مختلفی ازاین وسایل در بازار موجود می باشد که می توان بسته به دکوراسیون منزل و سلیقه خود از آن ها استفاده کرد . همان طور که در مقاله اصلا وسایل دکوری و تژئینی چیست گفتیم ، وسایل دکوری به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند و درکل از نظر جنبه های معماری داخلی و هنر های تجسمی مورد ارزیابی قرار می گیرند .شما می توانید با مراجعه به آن مقاله اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب بکنید .

بهترین و زیبا ترین وسایل دکوری و تزئینی در جهان

۱) پاراوان

یکی از ترند ترین وسایل دکوری در زمان حاضر پاراوان ها می باشد . پاراوان ها جزو وسایل دکوری ثابت دسته بندی می شوند که نمی توان آن ها را به راحتی یک مجسمه جابه جا نمود. با استفاده از پاراوان ها که طرح و ابعاد و رنگ های متنوعی دارند می توان در فضای منزل ، فضا های کاربردی زیادی را ایجاد نمود و از زیبایی آن برای دکور کردن منزل نیز بهره برد .

۲) آینه های دکوراتیو

استفاده از آینه های دکوراتیو در معماری داخلی خانه ها امروزه به یکی از پر کاربرد ترین ابزار های دکورکردن تبدیل شده است.

مطلب مرتبط  15 مدل لوستر چوبی جدید 2024

استفاده ازآینه های دکوراتیو سنتی و مدرن در فضای خانه به ویژه خانه هایی که متراژ کمی دارند نه تنها باعث زیبایی محیط می شود بلکه به علت انعکاس نوری که ایجاد می کند فضا را روشن تر و بزرگ تر نشان می دهد.

آینه های دکوری

۳) وسایل دکوراتیو بتنی

این نوع وسایل دکوری از بتن ساخته میشود . بتن ماده ای سخت است و با آب می توان آن را ترکیب کرد ومیتوانید هر وسیله تزئینی ریز و درشتی که دوست دارید بسازید. رنگ مواد بتنی به رنگ طوسی بیشتر استفاده می شود واین وسایل دکوراتیو به راحتی می توانند برای شما ایجاد کننده ی سبک مینیمال باشند.

استفاده از بتن به در ساخت وسایل دکوراتیو

۴) گلدان

یکی دیگر از وسایل که امروزه بسیار از آن برای دیزاین و دکورکردن خانه از آن استفاده می کنند گلدان می باشد. حضور گلدان در خانه ،افراد خانه را مسئولیت پذیر بار می آورد چرا که زندگی و بقای یک موجود دیگر در دستان شماست. همچنین روان شناسان توصیه می کنند برای اینکه فرزندانتان مسئولیت پذیر بار بیایند مراقبت از یک یا چند گلدان را به آن ها بسپارید.

گلدان به عنوان وسیله دکوراتیو

۵)تابلو

در همه ی دوره ها تابلو به عنوان یک وسیله ی دکوری رایج و ارزان محسوب می شده که بسته به نوع سلیقه ی شما می توانید از عنوان تابلو ها استفاده کنید .

تابلو وسیله ای دکوری

۶)کوسن

استفاده از کوسن ها در رنگ و طرح های مختلف یکی از پرکاربرد ترین اکسسوری های حال حاضر است . چرا که این کوسن ها نه تنها باعث تنوع در مبلمان شما می شوند بلکه روح و رنگ به محیط میپاشند. دیزاین محیط با استفاده از کوسن های رنگی کاری آسان و تقربیا کم هزینه می باشد.

مطلب مرتبط  سبک های مختلف وسایل دکوری

کوسن به عنوان وسیله ای دکوری

۷) وسایل قدیمی

استفاده از وسایل قدیمی و آنتیک امروزه از طرفداران زیادی برخوردار است. می توان با استفاده از این اکسسوری ها به راحتی فضا را کلاسیک کرد و حس اصالتی خاص به محیط داد.

وسایل قدیمی به عنوان دکور

۸) کتابخانه

استفاده از یک کتابخانه ی کوچک به محیط شما شخصیت می بخشد و محیط را جذاب تر و تاثیر گذار تر می کند. شما می توانید کتاب های شبیه هم و هم رنگ را در یک ردیف بگذارید تا زیبا تر دیده شود.

کتابخانه به عنوان وسیله دکوری

۹) قفسه های نردبانی

این قفسه ها بسیار مناسب قرار دادن اکسسوری و کتاب و… است . این قفسه های نردبانی جوری طراحی شده اند که وسایل از روی آن ها نمی افتد. این استند های نردبانی شکل به علت اینکه جمع می شوند و به راحتی می توان آن ها را جابه جا کرد بسیار مناسب افرادی است که مستاجر می باشند.

قفسه نردبانی به عنوان دکوری

۱۰)دیوارکوب

در حال حاضر یکی از زیبا ترین دکوری هایی که خیلی کاربرد دارد دیوارکوب ها است . معولا بشقاب هایی با طرح هایی  خاص را برای این منظور استفاده می کنند . شما می توانید به راحتی خودتان نیز برای ساخت این دیوارکوب ها اقدام کنید و به دیوار خود یک زندگی و روح ببخشید.

بشقاب دیواری به عنوان دکوری

امیدوارم مطلب گفته شده برایتان مفید بوده باشد با ما دردانستن مطالب دکوراتیوی همراه باشید . 

دیدگاهتان را بنویسید